Welke telefoonprovider kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Welke telefoonprovider kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 15:40

Ik heb inmiddels al meerdere providers gehad, hi prepaid, kpn abbo, debitel vodafone & telfort abbo. Ik moet op dit moment onderhand weer gaan kiezen voor een nieuw abbonnement, maar welke provider is nou goed? Vodafone hoor ik nogal rare verhalen over(zat wel vaak over mijn abbo heen, vandaar dat ik als laatste 2 debitel abbo's had :o ). KPN heb ikzelf nooit problemen mee gehad, maar is vaak duurder dan de rest op Hi na. En T-mobile schijnt niet overal even goed bereik te hebben, mijn ma had hier o.a. op haar werk hier vlakbij het bos geen bereik mee(richting belgische grens). Wat zouden jullie aanraden?

_Tara_

Re: Welke telefoonprovider kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:43

Ik zit al ongeveer 6 jaar bij Hi, nooit problemen mee gehad. Maar als je al meerdere providers hebt gehad, weet je toch ook wel welke je zelf fijn vindt of niet? :P

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:44

ik zou toch t-mobile aanraden.
heb op de meeste plekken hier in breda gewoon normaal bereik tenzij ik ergens onder de grond ga zitten maar dat is met andere providers ook.

met vodafone had ik bijna nergens bereik evenals telfort.

zowiezo staat er boven op het nacstadion een t-mobile zendmast dus heb je in die buurt altijd goed bereik

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:45

Hangt er misschien ook wel een beetje vanaf of je veel belt of juist veel smst. Zijn wel verschillende websites waar je dit in kunt vullen waar dan 't goedkoopste abbo voor jou uit komt.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:47

Ik kan je alleen iets afraden en dat is Telfort.

Heb al eerder in een soortgelijk topic gepost, ik ben er nl zeer ontevreden over. Bereik is goed, service is bagger, rekeningen kloppen zo nu en dan niet, kosten zijn vrij hoog, alle gesprekken worden naar boven afgerond (bel je 3,04 minuten = 4 minuten) en je kunt je abo alleen omhoog bijstellen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 15:53

Ik kom niet in de buurt van het nac stadion dus dat schiet niet op. Ik heb al die providers al jaren geleden gehad en was er toen tevreden over, maar dat hoeft nu natuurlijk niet meer zo te zijn... En omdat dit via Debitel loopt weet ik niet of het hetzelfde is als bij de provider zelf, je zit natuurlijk wel op hun netwerk, maar volgens mij houd het daar verder bij op? Klantenservice is bij zowel vodafone als hi/kpn een beetje hetzelfde, je hebt ertussen zitten die weten waarover ze praten en juist niet.

Edit: Met telfort had ik in die hoek slecht bereik, mijn ma had met t-mobile helemaal geen bereik. Aangezien ik s'zomers toch vaak richting het bos wil wil ik wel graag normaal bereik hebben want ik ben ook weleens in die buurt in mijn eentje. En wat ik vergeten was, ik ga van de zomer een maandje naar het buitenland, dus dat is ook iets waar ik rekening mee moet houden.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:04

woon momenteel in bredazuid en daar heb ik ook prima bereik

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 16:06

Daar woon ik ook, maar daar gaat het niet om ;) Het gaat erom dat ik in de buitengebieden ook goed bereik heb en met t-mobile heb je dat dus o.a. niet bij de galderseweg.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:28

Ik heb al een aantal jaar HI. Ben er heel tevreden over.
Goed bereik, je kunt zien hoever je abbonement is en een perfecte klantenservice.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:30

KPN.
Ik heb met Hi soms wel bereik(meestal op de wc :Y) ).

sillyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:47

ik heb zelf kpn, doet het bij mij goed. ik heb nu ook kpn met 240 smsjes voor 10 euro.
Vodafone vind ik zelf niet echt goed je smsjes komen niet altijd aan.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:48

Ik lees even mee.
twijfel of ik ook naar een andere provider ga..

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:50

ik zit nog bij orange (inmiddels T-mobile) maar sinds die samen zijn gegaan is het bereik echt beter geworden hoor!
Maar ik ben zelf ook op zoek naar een andere provider, want ik heb het idee dat het goedkoper kan

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:53

vincentlover schreef:
ik zit nog bij orange (inmiddels T-mobile) maar sinds die samen zijn gegaan is het bereik echt beter geworden hoor!
Maar ik ben zelf ook op zoek naar een andere provider, want ik heb het idee dat het goedkoper kan

Klopt, nu het samen is, is het een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:06

Ik ben erg te spreken over vodafone. :j
De kosten kun je namelijk erg laag krijgen, door verschillende 'blox' aan te schaffen. Zo bijvoorbeeld 1000 smsjes per maand voor 10 euro, en met 4 personen onderling bellen voor 10 euro of voor 15 euro met 6 personen onderling gratis bellen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:40

Ik vind Hi echt een aanrader. Heb er al 6 jaar een abbonement en nog nooit problemen mee gehad. Ook overal goed bereik!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:17

Heb altijd Hi gehad en nooit problemen :n

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:33

Mijn vriend is 2 jaar geleden overgestapt van kpn naar vodafone (dit mede doordat ie een erg aantrekkelijk cadeau kreeg van vodafone) :D Maar nu
hij heeft bij vodafone zijn abbo verlengd en zijn maandbedrag ook deels laten verlagen van 27.50 naar 22.50 (maar dan de eerste 9 maanden voor 10euro per maand). Vriendlief heeft geen enkele problemen met vodafone, terwijl ie nog maar 2 jaar bij vodafone zit daarvoor heeft ie jaren bij kpn gezeten, wat ie overigens ook niet bepaald slecht vond!

En het ligt ook wel een beetje aan de gebruikers hoor dat over diverse klachten ect en bijv over te hoge rekeningen (men is er zelf altijd bij en tsja als men zich niet zo goed in kan houden en maar teveel belt, tsja dan schiet je kosten ook een end de lucht in dat lijkt me vrij logisch). Vriendlief daarintegen zat eerst op 27.50 bij vodafone maar deze heeft ie laten verlagen dus naar 22.50 (gaat in april in) doordat ie altijd voorheen elke maand wel 15euro mee nam naar de volgende maand soms iets minder soms ook wel eens wat meer...

En nu bij zijn verlenging die in april in gaat heeft ie zijn geweldige nieuwe telefoon vorige week vrijdag al binnen gekregen (terwijl de verlenging in april in gaat). Bij een verlaging van zn abbo en dan nog een geweldige telefoon erbij namelijk de SUPERNOVA NOKIA! :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:19

BEn nu al een jaar zeer tevreden met Hi. Over Vodafone ben ik niet zo te spreken. Manlief zit bij T-mobile, dat lijkt ook goed.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:43

Ik heb al jaren Hi, en ik blijf het goed vinden. Ik heb er toen voor gekozen omdat je kunt bellen en smsen uit een dezelfde bundel. Dat kun je niet bij allemaal.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 13:46

__Charlotte schreef:
Ik ben erg te spreken over vodafone. :j
De kosten kun je namelijk erg laag krijgen, door verschillende 'blox' aan te schaffen. Zo bijvoorbeeld 1000 smsjes per maand voor 10 euro, en met 4 personen onderling bellen voor 10 euro of voor 15 euro met 6 personen onderling gratis bellen.

Ik persoonlijk vind dat erg onhandig, het wisselt bij mij heel erg of ik veel bel of sms en dit komt dan ook nog eens bovenop je bundel erbij, dus dan betaal je al snel meer als 30 euro per maand, dat vind ik tochwel teveel. Op het moment zit ik het meeste naar hi te kijken, omdat je daar ook standaard een sms verdubbelaar tegenwoordig hebt, bij vodafone zou je daarvoor nog bij moeten betalen.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:01

Ik zit al jaren bij Tele2 Mobiel. Erg goedkoop en overal bereik doordat je op het netwerk van de KPN zit. Er zijn verschillende abonnementsvormen, bijvoorbeeld ook 1 waarbij je ’s avonds en in het weekend gratis* kan bellen naar andere Tele2 Mobiel gebruikers en thuis telefoonnummers.

Ik ben er zeer over te spreken. Heb ook 2 jaar langs Hi van KPN gehad, maar was echt bakken met geld kwijt :=

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:31

Ik zit nu bij BEN..
Vind het jammer dat je gespaarde minuten en smsjes niet meegaan naar de volgende maand.
Wel lekker goedkoop verder en goed bereik :) Je kunt ook per maand je abbo wisselen, stel dat je opeens minder of meer wilt gaan bellen.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:19

Vodafone heb ik nooit problemen mee gehad, Telfort is absoluut geen aanrader. Wij wonen een beetje van het centrum af en hebben daar absoluut geen (goed) bereik mee :n