Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) Ik vind als je het maar bijhoudt (het volgen van de colleges, maken van huiswerk enz) het goed te doen is.
Mas schreef:In de MBO instroom zie ik echter ontzettend veel uitval, stof is te zwaar en tempo ligt te hoog hoor ik vaak.
lucifertje schreef:Mas schreef:In de MBO instroom zie ik echter ontzettend veel uitval, stof is te zwaar en tempo ligt te hoog hoor ik vaak.
Hier ben ik het niet mee eens. Je hoort juist van de leraren dat de MBO-ers die naar het HBO doorstromen het beter doen dan de havisten (ik heb het niet over de VWO-ers)
Wat het verschil bij de havisten en MBO-ers zijn, is dat de MBO-ers er al 4 jaar op hebben zitten en de havisten net van de middelbare komen en nog niet aan het zelfstandige en serieuse niveau zitten dan de MBO-ers (uitzonderingen daargelaten)

Simpel omdat ze de manier van leren niet aankunnen. Teveel vrijheid, denk ik. Nu ben ik ook wat ouder dan de gemiddelde student die net van Havo afkomt, en heb wat meer verantwoordelijkheids gevoel.
Citaat:Dan heb jij wat anders gehoord dan ik, ik vertel hier alleen mijn eigen ervaring maar.
Veruit het grootste deel van de mensen die stopt op mijn opleiding komt van het MBO en vind de stof te zwaar en teveel.
lucifertje schreef:Mas schreef:In de MBO instroom zie ik echter ontzettend veel uitval, stof is te zwaar en tempo ligt te hoog hoor ik vaak.
Hier ben ik het niet mee eens. Je hoort juist van de leraren dat de MBO-ers die naar het HBO doorstromen het beter doen dan de havisten (ik heb het niet over de VWO-ers)
Wat het verschil bij de havisten en MBO-ers zijn, is dat de MBO-ers er al 4 jaar op hebben zitten en de havisten net van de middelbare komen en nog niet aan het zelfstandige en serieuse niveau zitten dan de MBO-ers (uitzonderingen daargelaten)