help welke school nu???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiamax

help welke school nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 11:44

heej iedereen:D

ik zit nu in het examenjaar van het vmbo en ik zou echt niet weten wat ik later wil gaan doen..

ik wil wel graag later met paarden werken maar mijn moeder zegt dat je er haast geen werk in hebt en dat dat dus een slechte keuze is.

ik heb de eerste 2 jaar op de havo gezeten en daarna naar het vmbo gegaan omdat ik niet echt wat wou doen voor die school. nu zit ik dus in de vierde van VMBO en zou echt niet weten wat ik wil doen.
ik heb 2 keuzes (ga het mezelf niet te moelijk maken want ik ben zo goed in keuzes maken :Y))

-de HAVO nu gaan doen zodat ik een hogere opleiding zeg maar heb gehad en meer werk heb.
-of opleiding paardenhouderij omdat ik het echt heeel leuk vind om met paarden te werken. ja ik weet het iedereen hier vind dat leuk maar ik weet ook dat je geen werkdagen hebt van 9-5 enz en alle mindere kanten aan het beroep.

dus als iemand ervaring heeft laat het weten:D:D
of iemand een oplossing heeft ook graag:D

doeg

bedankt voor het lezen van me text.. ik hoop dat ik zo een beetje een betere keuze kan maken 8-)

x_Jeanine_x

Re: help welke school nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:46

Ik zou HAVO gaan doen, zelf heb ik een beetje spijt dat ik het niet heb gedaan!
Maar ik volg nu het eerste jaar CIOS opleiding om de sport in te kunnen!

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 11:47

x_Jeanine_x schreef:
Ik zou HAVO gaan doen, zelf heb ik een beetje spijt dat ik het niet heb gedaan!
Maar ik volg nu het eerste jaar CIOS opleiding om de sport in te kunnen!

tnx voor je reactie:D
ik ga vanaaf naar een open dag van de HAVO school zeg maar. en 5 maart heb ik een meeloopdag bij de opleiding paardenhouderij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:53

HAVO zou een idee kunnen zijn, maar.... ben je nu wél bereid iets voor school te doen? Want als je volgend jaar op de Havo zit en je halverwege het jaar tot de ontdekking komt dat je weer niks doet, zit je er ook een beetje voor niks....

Van je hobby je beroep maken lijkt heel leuk, maar besef wel dat je dan wel je hobby kwijt bent. Daarnaast moet je goed voor jezelf bedenken waarom je dit wilt. ik zeg niet dat je het niet moet doen, want ik ben er juist voor dat mensen dat moeten doen waar hun hart ligt, maar ik heb het idee dat te veel meiden dit gaan doen omdat ze geen zin hebben om echt na te denken over hun toekomst. Bedenk dus goed wat het allemaal inhoudt en of je hier écht je werk van wil gaan maken, of dat je het liever als hobby houdt.

Daarnaast, wat zijn je verdere interesses? Ook in de paarden moet je meer kunnen dan met paarden alleen, dus wat kan je goed? Dan is het voor ons makkelijker om mee te denken wat voor richtingen geschikt voor je zouden kunnen zijn.