De brand in Australie en alle slachtoffers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

De brand in Australie en alle slachtoffers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 08:56

Ik zag vanmorgen in de krant dus weer een foto staan waar mijn hart zowat van brak:
http://www.ad.nl/buitenland/2990626/Aus ... alarm.html

Natuurlijk is het vreselijk voor alle mensen die zijn omgekomen of hun huis kwijt zijn. Maar alle dieren daar die geraakt zijn, daar denkt men wat minder over na. Gisteren stond er ook al zo'n vreselijke foto bij, van een verbrand paard.
Ik zou graag iets doen en gezien ik niet even naar Australie kan vliegen vroeg ik me af of er een giro nummer is voor de dierenbescherming/dierenartsen in Australie en alle vrijwilligers daar die hard hun best doen om ook de dieren te redden.

Eponastable

Re: De brand in Australie en alle slachtoffers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:20

Ja is die niet Sam genoemd?
Ik heb gelezen dat deze verbrande pootjes had... ook die ene foto vond ik mooi met die brandweer en dat soort muisje op zijn schouder, genaamd ballerina omdat ook hier de pootjes verbrand waren en die net ballerina schoentjes aan heeft...

Het is afschuwelijk om dit te zien, dieren zijn ook het slachtoffer van deze branden...

vreselijk!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:53

och die koala je zou hem zo meenemen sjonge echt afschuwelijk die branden uiteraard voor zowel mens als dier.

Ik ben ook wel benieuwd of er al akties zijn om mensen of dieren daar te ondersteunen

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:01

http://www.redcross.org.au/vic/services_emergencyservices_victorian-bushfires-appeal-2009.htm

De website van het Australische Rode Kruis met op deze pagina alles over wat er gedaan wordt om de slachtoffers van de bosbranden te helpen. Ik heb het niet helemaal doorgelezen, maar wellicht staat er ook ergens hoe je geld kunt overmaken vanuit het buitenland.

Ik las ook ergens dat sommige slachtoffers van de overstromingen in Queensland het geld dat ze gekregen hebben als hulp, nu willen afstaan aan de slachtoffers van de bosbranden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:02

Verschrikkelijk dat stukje tekst met die foto erbij, ook mijn hart breekt hier compleet van. Wat een drama

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:56

Aaah... Echt erg! Maar het heeft ook wel weer een schattigheidsgfactor zo'n stoere man en zo'n beestje... Maar wat de omstandigheden betreft en de reden van deze foto.....

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de foto met dat muisje?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:08

Laatst bijgewerkt door Barramundi op 11-02-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:16

Vreselijk is het die branden!
Als ik het zo lees wordt ik er echt verdrietig van!
Al die arme dieren ook, die al helemaal niet begrijpen wat er gebeurd!
;( ;( ;(

En het ergste is nog dat het is aangestoken door een stel zieke geesten!
:(

Die foto's zijn ook vreselijk om te zien. Zo ontzettend triest! ;(

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:18

Ooooh dat paard |(

Hier dit zou ballerina moeten zijn...

Citaat:
In het Healesville Sanctuary zit een andere vedette van het inferno: Ballerina. Ze kreeg die naam omdat haar voetjes verbrand zijn, en gewikkeld in verband, lijkt het alsof ze ietsiepietsie ballerinaschoentjes aanheeft.

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/14/6/1 ... 793872.jpg

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 12:29

Ik zag dat je via die site ook geld kunt overmaken. Gaat echter alleen als je een creditcard hebt.
Zag net pas die foto die later van Sam is gemaakt, ook met alle pootjes in het verband. Arme beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:31

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:34

Echt vreselijk! Het doden aantal stijgt echt snel.
En dan die pyromanen die de tijd van hun leven hebben. :\

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:39

De politie heeft inmiddels vrijgegeven dat de ergste brand, die door Kingslake geraasd is, zeer waarschijnlijk niet aangestoken is.
De rest onderzoeken ze nog...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:03

echt verschrikkelijk wat daar gebeurd.
er woont familie van mij in die omgeving en mijn neef zit bij de vijwillige brandweer en wat ze tegenkomen moet echt verschrikkelijk zijn...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:09

Ik krijg er gewoon kippevel van. Echt afgrijselijk wat daar gebeurt. Al die mensen die hun huizen kwijt zijn en hun vrienden of familie. En dan nog niet eens te denken aan al die huisdieren die ze achter moesten laten die gewoon gevangen hebben gezeten en geen kant op konden. Net zoals het vee en de paarden die in stallen stonden of op weilanden waar ze niet uit konden. Ik kan het echt niet bevatten.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:10

Vreselijk, die branden. Als je dan leest dat mensen, die met de auto willen vluchten, omkomen in de auto. Worden gegrepen door de vlammen.
Vreselijk :\

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:16

Ik wil even laten weten dat ik het vrij kortzichtig vind om te "klagen" over alle dieren in Australie. Er zijn nu meer dan 300 MENSEN die zijn overleden, en zijn velen meer zijn hun thuis kwijt. Het is erg zielig om over paardjes en koala's te klagen terwijl mensen met hun hele lichaam verbrand in het ziekenhuis liggen.

Vat mij niet verkeert op, ik ben gek op dieren. Maar ik vind dat je toch echt EERST aan de MENSEN moet denken en dan pas aan de DIEREN.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:20

Nou ja zeg! Doe even normaal! Ik ben hier helemaal niet aan het klagen! Maar ik was zelf juist heel erg begaan met al die mensen en tot ik die foto zag had ik er tot mn schaamte ook niet bij stil gestaan hoeveel dieren daar leven.
Ik zeg toch nergens dat het erger is voor de dieren dan voor de mensen?

Edit: Er staat toch niet voor niks in de titel " en ALLE slachtoffers!"

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:25

idd alle slachtoffers daar vallen ook dieren onder

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:27

En als je het topic had doorgelezen had je ook gezien dat het niet alleen daarover gaat.
Heeft iemand ondertussen al een manier gevonden om geld over te maken zonder dat je een creditcard nodig hebt? Ik heb al gezocht maar kom steeds bij dezelfde uit.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:29

Als je dit artikel leest, zie je dat om middernacht het dodental op 181 stond, meer dan 300 vind ik wat overdreven gesteld. Hoewel er nog heel veel mensen vermist worden, worden er ook nog overlevenden teruggevonden.

http://www.news.com.au/story/0,27574,25038874-1243,00.html

Daarnaast vind ik het een jammere reactie op dit topic. Ik denk dat iedereen hier net zo met de mensen als met de dieren begaan is. Bovendien wordt in de nieuwsgeving in Australie zelf net zoveel aandacht aan de dieren als aan de mensen besteed.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:46

Je kan de foto kopen, de opbrengst gaat dan naar het goede doel. Mijn vriend (Aussie) heeft ook een Australische bankrekening, dus wij zullen zeker ook een bijdrage leveren. Ik laat de foto dan wel opsturen naar zijn moeder... dan kan die het weer een x naar Nederland sturen.
http://www.news.com.au/couriermail/stor ... 52,00.html

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:51

Ja dat had ik gezien Vikki! Kan ik het desnoods naar jou overmaken dat jij het overmaakt?
Ken je nog wel van mn topic 4 jaar geleden toen mn merrie in Kudelstaart was aangereden dus jou vertrouw ik wel ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:54

Wat mij betreft wel Babel, ik zal het voor de zekerheid alleen ook nog even aan mijn vriend vragen, maar ik weet dat hij zelf het liefst zoveel mogelijk bij zou willen dragen, dus dat is vast geen probleem. En als je zou willen bijdragen door die foto te bestellen, dan vindt zijn moeder het wellicht geen probleem om meerdere foto's te versturen (maar goed, zal ik natuurlijk ook eerst even vragen).

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:55

Oslo_girl, mag ik vragen wat er zo anders is aan dieren ? dat jij vind dat alleen eerst alle mensen gered moeten worden ? vind jou ook erg kortzichtig door de bocht zo..

Babel bedoelt het alleen maar goed.

Vreselijk die foto's bah!
ik wil evt ook wel een bijdrage leveren, alle kleine beetjes helpen.