Relatie's, vriendjes, jongens, schrarrels.. zo krom soms..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Relatie's, vriendjes, jongens, schrarrels.. zo krom soms..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 22:52

Heej,

T valt mij zo op hier, wanneer men maar 1 kant van t verhaal hoord is alles goed. Ik vraag me wel is af, en wat nou als de TS nou die vriend(in), of die ex was? Hoe had men dan gereageerd?

Voorbeeld:
A) TS heeft het net uit met vriend, wordt verteld wat ex heeft gedaan (vreemd gaan), en iedereen heeft medelij met de TS (logisch, en het is ook niet leuk). Er wordt 'kwaad' gesproken over die vriend, en de meid met wie hij vreemd ging..

B) Maar draaien we het even om.. TS gaat met jongen die een vriendin heeft.. Ze is helemaal gek op hem etc. Alleen tjah hij heeft vriendin, ai.. dan zie ik bokt toch vaak reageren als dat zij totaal niets verkeerds doet.. hij ook niet, enigste is dat het echter waarschijnlijk geen goede opbouw van een relatie is..

Echter wordt er niet gesproken over die jongen zoals in situatie a, en over de TS ook niet als die meid uit situatie a. Die vriendin (in situatie a dus de TS) is ineens niet belangrijk meer, en doet er niet toe..

Ik vind dat zo krom soms.. en snap er gewoon niet veel van..
Of ligt het aan mij dat ik te veel nadenk? :+

Suuszels

Re: Relatie's, vriendjes, jongens, schrarrels.. zo krom soms..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:56

Ik denk dat je teveel erover nadenkt :+
Maarja misschien dat het wel is dat sommige mensen geen ruzie met anderen willen maken en daarom diegene maar "steunen"zowel in situatie A als B..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:57

Je trekt vrijwel automatisch partij voor degene die je kent.
Op Bokt ligt dat natuurlijk wat anders, maar het heeft inderdaad gewoon alles te maken met maar 1 kant van het verhaal horen..
Gelukkig is niet iedereen daar blind voor en trekken er altijd wel een paar hun bek open. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:57

Soms is een luisterend oor belangrijker dan de 'waarheid' per se te weten komen. Bovendien is het onmogelijk om het verhaal van 2 kanten te horen, tenzij de ex ook op bokt zit.
Als een vriendin je zoiets verteld, ga ik ook niet zeuren van: misschien ben jij ook wel niet eerlijk geweest blablabla, maar dan zeg ik gewoon wat ze graag wil horen :)
Tuurlijk is het krom, maar that's life en het belangrijkste is gewoon dat iemand kan uithuilen en boos mag zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:04

Hmmm is het in het echt ook niet zo? Dat je een verhaal hoort 'ja die en die zijn uit elkaar omdat hij is vreemd gegaan' of 'ja die en die gaat met een bezette jongen, maargoed die vriendin van die jongen is zo'n **** en ze staan al op het punt om het uit te maken en...' Goed ik weet dat 'in real' mensen ook graag roddelen, dus misschien juist dan wel op die manier reageren om meer te weten te komen.

Hier op bokt is het denk ik meer dat, over het algemeen genomen, iedereen elkaar een schouder biedt, ook al ken je elkaar niet. Medeleven wil soms nogal makkelijk via internet en 'raad' geven ook. Bovendien ken je maar 1 kant van het verhaal.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 23:11

Ja klopt dat je maar 1 kant van het verhaal kent ;)
Maar ik denk dus teveel na :P

Ik snap dat je een schouder wilt bieden, maar viel me zo op dat het eigenlijk heel krom is :+

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:15

haha, dat is precies wat mij ook een keer is opgevallen :+
maar ik zeg er meestal maar niks van.
en zoals A_lette al zei, het ligt allemaal net even anders als je het op internet zet
Laatst bijgewerkt door aes_enna op 10-02-09 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:17

Wat een werk zou dat zijn als je elk verhaal van 2 of meerdere kanten moet horen :=

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 23:18

Hahaha ja dat is waar,, maarja dan pas kun je wel het beste oordeel geven ;)

Maar goed,, het klopt wel hoor wat jullie zeggen een luisterend oor bieden enzo ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:20

Zelfs al zou je elk verhaal van 2 kanten horen, dan nog is het maar de vraag of beide partijen beide niet zo emotioneel reageren dat je nog meer in de war bent dan dat je het maar van 1 kant zou horen :P
Dan moet je ook nog een onafhankelijke partij erbij hebben :=

Wat een denkwerk :P Kun je gelijk een soort rechtzaak naspelen hihi :D

Verdarre, nu denk ik er ook teveel over na :Y)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 23:22

Whahaha jah,, een liefdesrechtbank _O-

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:23

Als je maar een kant van het verhaal hoort, en er vanuit gaat dat die volledig klopt, zal je automatisch die kant uit trekken.

Overigens vind ik je voorbeeld van het met een jongen gaan die al een vriendin heeft gaan niet kloppen: dan breekt hier op bokt meestal echt de hel los!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:35

Hmm ik kan een geval herinneren waarbij dat niet zo ging, maar ligt ook aan hoe het wordt verteld. Als het gaat van 'ik ben wezen stappen en toen heb ik met een jongen gezoend die een vriendin had en dat wist ik ook wel' ja dan kun je er inderdaad op rekenen dat je binnen een uur een topic hebt van tig pagina's. Maar als je een verhaal krijgt waarin een hele situatie is uitgelegd als 'hij is bezig met breken met zijn vriendin' dan krijg je dingen als 'niet aan beginnen want hij laat haar toch niet gaan' en andere (niet) wijze raad :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:34

Precies zoals a_lette zegt :)

Al moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe volgens mij in elk topic dat een meisje met een jongen gaat die een vriendin heeft, nogal bot uit de hoek kom door te melden dat het hoe dan ook niet kan. Ik vind het vals en laag als je zoiets doet. Je zou het zelf toch ook niet leuk vinden dat er een andere meid met jou eigen vriend aan het sjansen is.. En dan maakt het me niet uit of je het bewust doet, of dat je wordt verteld dat het toch bijna uit is. Zolang die personen nog met elkaar zijn blijf je er wat mij betreft uit de buurt tot het echt over is :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:40

Citaat:
Als een vriendin je zoiets verteld, ga ik ook niet zeuren van: misschien ben jij ook wel niet eerlijk geweest blablabla, maar dan zeg ik gewoon wat ze graag wil horen

humm ben dan toch altijd wel eerlijk
ook van verwacht nou niet dat die dat straks in jullie relatie dan niet zou doen

ben altijd al van mening geweest
bezet iemand blijf je van af..

als ze bv al appart wonen doch op papier nog getrouwd zijn ofzo
tja dan moet het kunnen

maar verder vriendin of niet .. er zijn dingen die je niet doet
zal der wel proberen te steunen maar waarschuw ook altijd
pas op wat je zegt want ik ga niet voor je liegen
mocht de situatie zich voordoen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:55

Het gaat er toch om dat diegene dan verdrietig is en dat kwijt wil en wij proberen te helpen? Boeiend dat je niet alle kanten weet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:35

Ik probeer niet altijd te helpen,ik zeg gewoon wat ik ergens van vind. En als dat is,dat ik de andere kant van het verhaal benoem,dan is dat zo.
Ik ga er niet automatisch vanuit dat wat men hier post de waarheid is,en in sommige gevallen neem ik het ook op voor "de andere kant"van het verhaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:56

Hmm... interessant dit!

Situatie A heb ik ook meegemaakt. Ik was de TS van het hier bekende topic 'Nog meer drama!' In mijn geval had mijn ex niets verkeerd gedaan (achteraf waarschijnlijk wel), maar draaide bokt toch in vele gevallen het verhaaltje ook even om. Ze lieten me ook vanuit zijn kant kijken. En dat was af en toe best wel fijn. Al begrijp ik, dat wanneer de jongen vreemd is gegaan, de ts vaak te horen krijgt dat het een ... (vul in) is. Het is goed om dat te zeggen, je hoort van anderen wat je zelf nog niet (wilt) zien. Toch is het inderdaad wel belangrijk om de TS in kwestie ook een hart onder de riem te steken, zoals jij dus bedoelt.

Situatie B is voor mij onbekend, maar er zijn ongetwijfeld bokkers die er wel in zitten. De jongen doet niets verkeerd, en TS ook niet. Immers, je gevoelens hebben geen aan/uit-knop. Toch is het inderdaad wel goed om ook even een spiegeltje te plaatsen.

Het is af en toe erg krom, maar als je zelf zo'n topic hebt, merk je dat mensen heel vaak je toch even een spiegeltje voorhouden! :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:33

Mhm, toen ik hier op bokt een topic plaatste waarin ik schreef dat mijn (toen-nog-niet)vriend nog een vriendin had maar dat we duidelijk wel gevoelens voor elkaar hadden, heb ik toch zeker wel negatieve reacties gehad :P Overigens hebben mijn vriend en ik elkaar nooit met een vinger aangeraakt toen hij nog met zijn ex had, er was alleen duidelijk een klik en dat was voor hem reden genoeg om een punt achter zijn (toen toch al slechte) relatie te zetten :j

Maar ik snap je punt, het is heel krom dat we medelijden hebben met iemand van wie de relatie uit is gegaan door vreemdgaan en dat we tegen een andere bokker, die een bezet persoon leuk vindt, zeggen: Go for it! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:37

Ik kies nooit een kant eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:07

@Maethoriel:
Daarom heb ik ook gereageerd vanaf de andere kant,toen jij een topic postte over de ex van je vriendje. Omdat ik nog wist dat jij hem al leuk vond toen zij nog met hem had, en jij laatst wat problemen met haar ondervond.
Niet om je af te zeiken,maar wel om je de andere kant te tonen.
Zo doe ik dat vaker,denk ook dat het juist goed kan zijn de andere kant te belichten. Soms zit een TS zo vol emoties dat je toch eenzijdig iets bekijkt.