Wie kan mij vertellen hoe het zit met het feit dat ik thuis zit met psychische problemen,en met mijn pony's? Mag ik wel gewoon mijn pony's verzorgen? Ik ga normaal altijd sóchtends voeren en buiten zetten,en s'middags voeren en binnen zetten..uitmesten word voor me gedaan...Rijden doe ik zowiezo niet...Ik doe nu dus alleen de noodzakelijke dingen...Maar hoe zit dat ivm met mijn werk?
Ik zit ook thuis vanwege psychische problemen en ik moet van de arbo juist wel elke dag even naar buiten omdat je anders thuis nog meer verpietert. Als je je eerste controle nog moet krijgen zou ik als ik jou was even contact opnemen met je baas of met de arbo, dat ze het in ieder geval weten. Dan krijg je waarschijnlijk hetzelfde advies. Sterkte ermee
Druif_01
Geplaatst: 10-02-09 11:54
Het hangt er vanaf. Een oud collega van mij zat thuis met een burn out en die hoefde niet thuis te blijven. Juist omdat het goed voor haar was om afleiding etc te hebben. Anders even de Arbo bellen?
Je kan met de arbo afspreken dat het niet nodig is met jouw ziektebeeld om binnen te blijven daar komt dan een aantekening voor in je rapport en inderdaad is het in dit soort gevallen juist goed om toch wat te doen.
Jinthe1
Geplaatst: 10-02-09 12:00
Dat ligt aan de afspraken die gemaakt zijn met de arbo en je werkgever. Bij een 'normale' ziekmelding hoor je thuis te zijn voor de arbo. In het geval van een psychische ziekmelding worden er vaak afspraken gemaakt omdat ontspanning juist helpt bij het herstel. Ligt er natuurlijk wel aan wat voor psychische klachten.... Neem even contact op met de arbo arts. Die weet het jou zo te vertellen. Ik weet niet hoe lang je al thuis zit maar normaal gesproken wordt er na 6 weken ook een 'plan van aanpak' opgesteld waarin komt te staan hoe je voortgang is en wanneer en hoeveel je het werk weer kunt gaan opbouwen.
Dank jullie wel allemaal,ik ben pas thuis sinds gister,heb volgende week aan afspraak bij een psycholoog (of hoe je dat ook schrijft),ben er dus wel druk mee bezig.Wil/kan er geen problemen met mijn werk verder bij hebben,dus wil het netjes volgens de regels doen.
Ik denk ook dat het er net aan ligt wat er afgesproken is. Over het algemeen moet je thuisblijven omdat er de kans is dat je bezoek krijgt van de arbo. Na 18:00 uur meen ik, kan je de deur uit. Een boodschap bij de winkel is trouwens niet erg, zolang je daarna direct naar huis gaat.
Ik zou ook gewoon even contact opnemen met werk/arbo om dit even te overleggen. Het is echt niet zo dat als je ziek thuis zit dat je dan maar de hele dag binnen moet blijven ivm eventuele controle. Maar voor je eigen gevoel kan je het even overleggen, al neem ik aan dat de Arbo en je werk weten waarom je ziek bent en het dus ook niet raar vinden als je dan wel de deur uitgaat.
Iig sterkte!!
Anoniem
Geplaatst: 10-02-09 15:04
Samen iom met de werkgever zal er eerst rond de tafel moeten worden gezeten daarna wordt er bepaald wat er wel en niet goed voor je gezondheid is. Maar ditmag jij niet zelf bepalen, dat doet de arbo, zou in die tussentijd wel bereikbaar zijn anders ben je strafbaar.