Het leed dat banken heet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Het leed dat banken heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 11:30

Wie heeft dat nu ook, in alle vertrouwen een polis afsluiten en uiteindelijk een brief van de deurwaarder in de bus krijgen...

Ik heb eind vorig jaar een Top Familiale Polis laten afsluiten (lees: 1 polis) waarin mijn beide rijpaarden zijn opgenomen qua verzekering.

Die verzekering kostte me €61 en een beetje en die heb ik dan ook netjes betaald.

Wat blijkt nu, dat de bankdirecteur 2 polissen heeft aangemaakt :Y)

Dus ipv eerst een aanmaning te krijgen van die tweede polis krijg ik gewoon direct een brief van een deurwaarder waarop ik lekker €75 extra moet betalen :wow:

Hmm slik, ik over mijn toeren want hoe kan dit gebeuren, ik ben zeker niet arm maar ik kan mijn centjes wel beter gebruiken :D 2 uur en heel wat telefoontjes later blijkt dit weer maar eens een fout te zijn van mijn bank en ga ik waarschijnlijk enkel de administratiekosten van €13 moeten betalen, maar als mijn bankier de fout niet had gemaakt, kon ik die €13 lekker in mijn spaarpot steken!

Fouten zijn menselijk, maar dankzij deze bankier ben ik toch al wat centen verloren... Zo heeft hij ook al eens 'per ongeluk' €1000 meer aangevraagd voor onze lening die wij nog steeds netjes mogen afbetalen, 'per ongeluk' een autoverzekering aangevraagd met een omnium die we niet aangevraagd hadden (verzekering wel, omnium niet :D), kortom, al heel veel miserie...

Al een geluk is het een brave behulpzame man, echter een beetje verstrooid en mijn hart voelt zich momenteel 40 jaar ouder :')

Nicje87

Re: Het leed dat banken heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:34

Jeetje zeg! Ik heb het nog nooit eerder gehoord.
Ik moet zeggen dat ik het wel erg slordig vindt van ze!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:35

Ik geloof dat ik van bank zou wisselen...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:04

Vjestagirl schreef:
Ik geloof dat ik van bank zou wisselen...

Ja precies, dat is ook het eerste wat ik denk na zoiets! en dat ze je na al dat gedoe die 13 euro ook nog vragen te betalen...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:12

Belachelijk dat ze die kosten nog op jou verhalen.
Het is geen groot bedrag, maar het gaat wel om het principe

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:04

ik zou uit principe net zo lang aan de telefoon hangen tot ik die 13 euro niet hoef te halen en vervolgens nog een claim indienen voor de gemaakte telefoon kosten. Zijn ze nou helemaal betoeterd...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:06

idd, hun maken een fout en jij mag 13- kosten betalen???
pikte ik niet hoor, en als hun niet hun excusus aanboden en die kosten vergoeden zocht ik em per direct nog een andere bank

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:10

Ik ga mee met de rest hoor, ik zou echt absoluut niet die 13 euro gaan betalen, zijn ze nou helemaal gek geworden! 8)7

Ik werk zelf ook bij een bank, en als daar zo'n fout wordt gemaakt moet de klant dat echt niet betalen hoor. (Al duurt het soms wel erg lang voordat een bank zoiets opgelost en terugbetaald heeft :\ )

Let je trouwens ook even op dat je nu geen BKR registratie aan je broek hebt hangen, want dat moet dan ook afgemeld worden!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:31

Ik ben belg en zit ook bij een belgische bank, wat is een BKR registratie?

Ondertussen is het allemaal opgelost, heb vannamiddag een telefoontje gehad dat de desbetreffende bank waar de polis is aangevraagd (ik zit bij bank C die samenwerken met bank F voor verzekeringen) de onkosten betaald.

Ben al blij dat er ondertussen voor mij niets extra's meer aan hangt.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:38

Ohh.. niet opgelet :+
Hier in Nederland heb je het Bureau Krediet Registratie (BKR), daar wordt elk krediet/lening die je afsluit geregistreerd zodat banken ed een overzicht kunnen opvragen van jou totale leningen (en daarmee kunnen zien of ze jou 'veilig' een lening kunnen geven).
Maar het BKR registreerd het ook als je een betalingsverplichting niet nakomt, dus als er een incassobureau of deurwaarder aan te pas komt. Zo'n melding blijft dan een paar jaar staan en is niet goed voor je kredietwaardigheid ;)