Kiezen of delen? Baandilemma.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Kiezen of delen? Baandilemma.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 09:36

Via een bemiddelingsbureau heb ik verschillende sollicitaties gehad.

Een ervan twijfelde tijdens het gesprek, daar heb ik proef moeten draaien en toen is mij een baan aangeboden 'als ik dat tenminste ook wilde'. Op dat moment wist ik even niets anders te zeggen dan dat ik dat idd wilde (wat ik ook wilde, maar ik had nog sollicitaties lopen.) want ik kon moeilijk zeggen dat ik het nog niet wist, dan was het gelijk einde verhaal geweest.

Nou ben ik dus bij een van de andere ook al door naar het derde gesprek en zou ik daar ook een dag meelopen.

Maar ja, ik heb bij de eerste aanbieder al gezegd dat ik de baan aanneem.

Nu is het voor mij ook nog icm mijn afstuderen. Het bemiddelingsbureau dringt aan op het combineren van de twee, maar het maakt samen een volledige baan (zeg zo'n 36 uur) plus dat ik nog een dag in de week naar school ga voor mijn ene deeltijdstudie (20 uur in de week werktijd), afstudeer voor een andere studie en de ene baan heeft anderhalf uur reistijd en de andere baan een uur. Ik ben eigenlijk bang dat ik dat gewoon niet ga redden, zeker niet naast ook nog eens 4 paarden in training (en het bemiddelen voor Bokt). Het bemiddelingsbureau vindt dat ik anders verplicht ben mijn belofte richting de eerste werkgever na te komen maar die voorwaarden zijn voor mij ongunstiger dan bij de tweede werkgever plus nog eens een half uur meer reistijd.

Wat nu?

Kit_for_ever

Re: Kiezen of delen? Baandilemma.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:55

Je moet voor jezelf kiezen. Je moet niet nu de eerste baan kiezen omdat je dat een soort van beloofd hebt in het gesprek, want dat ga je dan niet lang volhouden. Voors en tegens van beide banen tegenover elkaar zetten en dan kijken wat je punt 1 het leukste vindt, maar wat punt 2 ook te realiseren is. Het is niet de bedoeling dat je na een paar maanden alweer overspannen thuis zit omdat je het allemaal niet gecombineerd krijgt met je studie en je eigen dingen thuis.
Succes met kiezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:00

Je bent imo niets tot iemand verplicht tot je je contract hebt getekend. Ik denk dat je echt wel kan zeggen tegen de eerste werkgever dat je van gedachten veranderd bent, ik zou niet zeggen dat hij dat je in dank afneemt, maar ik probeer alleen maar te zeggen dat de keus bij jou ligt, en niet bij het bemiddelingsbureau, nóch de eerste werkgever. Succes nog!

:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 10:47

Ik heb jullie raad opgevolgd :)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:57

Dan gok ik dat je de eerste baan hebt afgezegd?!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 11:01

Ik moet van optie 2 nog even 100% zekerheid krijgen dat het accoord is (volgens bemiddelingsbureau wel, maar ik weet zelf nog van niks) en dan wordt het idd 2. Voel me reuze schuldig naar 1, maar moet idd voor mezelf kiezen. Het gaat niet om een pak wasmiddel, maar om mijn baan en afstuderen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:03

Precies!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:04

+:)+

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:10

Verstandig.
Het bemiddelingsbureau wilt geen flater slaan door iemand aan te bieden, die zegt ja en daarna trekt die persoon zich terug.
Ook al zou je een contract hebben getekend, daar zit (bijna) altijd een proeftijd in, in die periode kan je (en ook werkgever) het contract met onmiddellijke ingang beëindigen.

Hoop dat baan 2 doorgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:55

Je moet echt wel voor jezelf kiezen hoor... Je word er alleen maar ongelukkig van als je nu voor de andere baan kiest omdat je je banketstaaf voelt naar dat bedrijf/bemiddelingsbureau.

Lees dat je toch voor 2 gaat kiezen waarschijnlijk, goede keuze, hoop dat die baan door gaat! +:)+