Sokken probleem, echt een vraag voor bokt............

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Sokken probleem, echt een vraag voor bokt............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 20:31

Hahaha, mn ventje staat te kloojen met sokken. Hij staat zo lekker te mopperen :P Schattig toch........We dragen allebei zwarte katoenen sokken. Hij krijgt het nooit fatsoenlijk voor elkaar om paren te vormen. En NO WAY dat ik van die witte sokken ga dragen _O- In de zomer is het geen probleem, dan draag ik pantykousjes, panty's of geen sokken in open schoentjes. Heeft iemand een nuttige handige tip?
De bokkers zijn altijd zo creatief in antwoorden, ben benieuwd!
Uhh namens de man, alvast bedankt he dames! ;)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:31

Je hebt daar clipjes voor :D daar kun je ze mee wassen en dan hou je de setjes samen!
Laatst bijgewerkt door Sammetje_ op 09-02-09 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:32

met naald en draad even per paar een kleurtje in de rand maken ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:33

Er bestaan speciale knijpers voor in de wasmachine/droger om ze niet kwijt te raken. Misschien die gebruiken zodat ze als paar bij elkaar in de la liggen?

daantje99

Re: Sokken probleem, echt een vraag voor bokt............

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:36

Haha dat probleem hebben wij thuis ook. Alleen dan blauwe en zwarte sokken doorelkaar en dat dan weer voor 4 verschillende mensen :P

Mijn moeder had een goed idee: iedereen doet zijn eigen sokken in een netje, dan hoef je alleen de sokken van jezelf uit te zoeken. Moet je eerst wel even afspreken welke van wie zijn... als er uberhaupt verschil in zit.

de eerste paar weken werkte het super. Maar daarna gooide iedereen het weer bij de gewone was.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:36

gewoon met tectielstift de eerste letter van je naam aan de binnenkant schrijven

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:37

ik heb hetzelfde probleem
gelukkig heeft vriendlief kleine voeten en ik grote, dus hebben we nu dezelfde sokken gekocht :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:40

@ katiavl: sokken zijn zwart, wordt wat moeilijk!

vind draadje erin n goede tip
snap alleen niet wat er zo moeilijk is aan paren vormen ;(

ik heb het probleem dat ik wandelsokken heb met een l en een r(voor links en rechts ;) )
maar ik heb alleen maar linkersokken meer, en dat kan natuurlijk nie bij elkaar

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:41

wij hebben daar thuis idd van die "knijpers" voor, je doet een paar in zon schijfje en wast ze met een schijfje aan het paar. er zijn schijfjes in verschillende kleuren ik ben blauw :D

hier is de link: http://www.sockstar.nl/

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:44

Ow dacht dat er witte tectielstiften bestonden, maar mijn moeder twijfelt ook aan het bestaan.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:47

mijn sokken hebben aan de bovenkant een creatief randje en de sokken van mijn vriend zijn helemaal effen.
ook koop ik van een soort sokken altijd een heleboel zodat ik niet eindeloos hoef te zoeken en als er in een een gat zit dan hoef ik niet gelijk allertwee de sokken weg te gooien. :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:14

Bij m'n ouders ging het meestal goed, tot ik dezelfde sokken kocht als m'n ma.. die eindigden altijd bij haar in de kast :D

Nu heb ik 2 paar blauwe sokken en vriendlief 10 paar. Gelukkig heeft hij maat 46/47 dus die raken niet in de war met mijne :D

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:16

Inderdaad, klein stipje maken met naald en draad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:23

wij gooien gewoon alle sokken los in 1 mand en dan gewoon graaien. wie ziet het als ze niet matchen? :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:57

Bij Bonnie Doon hebben ze sokken waar de maat op de onderkant staat.
Dames 36-42
Heren 40-46

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 03:23

Citaat:
gewoon met tectielstift de eerste letter van je naam aan de binnenkant schrijven

op zwarte sokken :7

oeps lees dat iemand daar al een opmerking op heeft gemaakt hihi _-:(

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 07:43

gewoon twee van de wasmachine zakjes kopen. Eentje met jou naam erop, eentje met die van hem. En dan de sokken gescheiden verzamelen voor de was. Zakjes met sokken en al rechtstreeks de machine in en vooral niet tegelijkertijd de inhoud eruit halen zodat deze weer door elkaar komt.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 07:48

Wij hebben juist het probleem dat de sokken verdwijnen..
we hebben een soort pacman in de wasmachine :j.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 07:55

hihi Pacman in de wasmachine!
Wij hebben ook vaak een discussie wie welke sokken aan heeft. Aan het eind van de week (ik was op zaterdags) heeft mijn vriend zijn la nog vol en bij mij is alles op! "Ja jou sokken zitten zo lekker" Nou das de bedoeling niet! Of ik dan nieuwe voor 'm moet komen? Nee dat hoeft dan ook weer niet....
Maar een oplossing? Geen idee eigenlijk :o Dat wan die 2 waszakjes lijkt mij nog het meest practisch. Vaak sorteer ik toch al vaak alles voordat het de was in gaat.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 07:55

netje met sokken werkt goed. Verder koop ik altijd sokken met een klein bescheiden afbeelding erop. Streepje of stipje of zoiets.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:04

ik heb inderdaad ook veel enkele sokken in de wasmand liggen, die wachten op hun tweeling sok haha

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:17

haha héél herkenbaar!
Vriendje heeft wel altijd saaie zwarte sokken aan en die van mij hebben altijd wel ergens iets van een kleurtje/printje er op staan.
In de zomer draagt mn vriend zwarte/donkerblauwe enkelsokjes net zoals ik(al draag ik dan ook wel veel knal kleurtjes :P )maar dan heeft hij ze van een ander merk dan ik(we hebben maat 40 & 42 dus dat verschil zie je niet echt) en staat er dus op de onderkant van het sokje iets anders

maarja paren vormen blijft dan idd lastig, dus hebben we vaak tig dezelfde sokken en dan houden we er wel altijd 1 losse ofzo over, waar daar de nr 2 van blijft weten we niet, verdenk de wasmachine ervan hem op te eten :Y)

met paardrijsokken is het nog erger, we hebben nml dezelfde stapphorse paardrijsokken haha, alleen ben ik nu maar overgegaan op alleen nog maar vrolijke kleurtjes en hij heeft alle effen & geruite in het donkerblauw/grijs/zwart haha

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:01

Is je vriend de enige die er last van heeft. Aangezien je specifiek noemt dat hij paren vormen niet voor elkaar krijgt. Hoe zit het met jouw dan? :)

Gewoon een kwestie van na het wassen even uitzoeken denk ik. Alle sokken even neerleggen en sokken die op elkaar lijken bij elkaar pakken. Vaak beginnen zwarte sokken met de tijd grijzer te worden of bovenzijdes gelijkmatig te lubberen of...

En de gelijkgestemden samen opvouwen in een bolletje in de kast. Scheelt je ´s morgens weer zoeken. :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:24

suze_ schreef:
wij gooien gewoon alle sokken los in 1 mand en dan gewoon graaien. wie ziet het als ze niet matchen? :+

Doe ik ook. Ik heb zelfs een hele wasmand vol sokken waar ik nog maar eentje van heb... Doe ik lekker twee verschillende aan!
Ik denk dat zo'n knijpers dan de beste oplossingen zijn om de sokken per paar samen te houden :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:07

Ik moet hem wel te vriend houden nu hij eindelijk na 9 jaar eens meehelpt met de was en zo :P
Zijn sokken zouden normaal gezien iets groter moeten zijn, maar zo gaat het nooit in de praktijk. Vanmorgen had ik opeens sokken met gaten. Echt die zijn van hem, ik heb nooit gaten :D Mijn sokken zijn 37-39, de zijne zijn 39-41. En het scheelt ook nog eens waar je ze koopt. De ene 39-41 is de andere niet.
Die knijpers lijken me tot nu toe de beste oplossing.
Om in 30 sokken een kleurtje te gaan maken met naald en draad lijkt me echt zonde van mijn tijd. Een textielstift is ook wel iets, maar ik heb wel eens gehoord dat je dan een harde klodder krijgt die flink kan schuren tegen je enkel??