Oma bijna dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nova3

Oma bijna dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 20:20

Terwijl ik dit typ weet ik het even allemaal niet goed meer. Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn oma zeer waarschijnlijk dood gaat. Zal eerst even beginnen hoe het gekomen is.

Een week geleden heeft mijn tante ze naar het ziekenhuis gebracht met een hersenbloeding, zag er in eerste opzichten niet zo erg uit. De eerste 2 dagen was ze goed , buiten het feit dat ze niet sprak. Maar de laatste dagen ging ze echt naar beneden. Vandaag is er een extra scan gemaakt en duidelijk geworden dat ze een extra bloeding heeft gekregen. Er is nu dus geen mogelijkheid meer dat ze erboven op komt. Ze is nu verlamd , spreekt niet , opent amper haar ogen.
Dit kan zo blijven of ze gaat dood. Mijn ouders hebben tegen de dokters gezegd , dat ze niets moeten doen om haar te redden moest ze nog een extra bloeding krijgen ( dit klinkt misschien heel grof ,maar ze heeft nu ook niet door dat ze leeft , ze zal er in geen geval pijn hebben met alle pijnstillers die ze krijgt) .

Nu even over mij. Ik heb me deze week sterk gehouden , grote deels voor mijn ouders die er ook hard voor staan.
Maar vandaag ben ik er even onderdoor gegaan op school , naar toilet gelopen even helemaal uitgeweend en veel beter naar buiten gekomen.
Ik heb totaal geen levenslust meer , nergens meer zin in . En ik heb het gevoel dat niemand mij steunt , nochtans dat is wel zo maar ik wil al mijn gevoelens opkropen maar zelf wel sterk zijn voor alle andere.

Sorry , sorry het moest er even allemaal uit.. |(

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:26

Jeetje wat naar zeg! :(:) Ik vind het dapper van je ouders dat zij niet koste wat het kost haar in leven willen houden, maar vooral aan je oma denken en haar kwaliteit van leven. Nu een moeilijke beslissing maar het klinkt voor je oma als de beste weg.
Heel erg veel sterkte ermee, ook voor je familie.

Sammetje_

Re: Oma bijna dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:30

He meid, wat naar! Kun je er niet met vriendinnen over praten? Of is er een manier wat jou helpt om zo nu en dan even je gevoelens te luchten? Bijv. tekenen of schrijven o.i.d.?
Sterkte!! :(:)

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:56

Vandaag 3 week geleden kreeg mijn oma een hersenbloeding. Ze had wel vaker kleine hersenbloedingen gehad, maar daar kwam ze elke keer weer helemaal bovenop. Verder was ze nog goed bij de tijd en ook gezond, ze was 94
Tot 3 week geleden, toen kreeg ze een zwaardere, en het leek gelijk al niet goed. Ze was rechts verlamd, praten kon ze niet meer en er leek ook niets tot haar door te dringen.
Wij hebben ervoor gekozen om haar niet naar het ziekenhuis te brengen aangezien ze daar ook niet veel voor haar konden doen en ze ook al oud was. Bovendien zou ze er nooit weer bovenop komen, en ze heeft vaak genoeg gezegd, dat ze zo nooit verder zou willen leven.
Zo heeft ze nog 4 dagen op bed gelegen in haar eigen kamertje en is toen overleden.
Ik mis haar ontzettend, ik kon heel goed met haar. Ze was de moeder van mijn vader, die een paar jaar geleden is overleden, dus er valt als het ware ook nog iets van mijn vader weg.
Het helpt mij wel heel erg om te weten, dat het voor haar zo snel afgelopen was, precies zo als ze zelf wou, en dat ze er niet veel van heeft gemerkt.

Ik weet dus maar al te goed hoe je je voelt, zelf heb ik ook alles opgekropt, vooral om het niet nog moeilijker te maken voor mijn moeder.
Toen alles achter de rug was, heb ik ook eens goed uit kunnen huilen, en man, wat luchte dat op!

Ik hoop dat je iemand hebt met wie je erover kunt praten, het helpt echt.
Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

ps: pb-box staat open voor je

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:57

sterkte ik weet hoe moeilijk het is :(:)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:01

Ik kan niets anders dan je heel veel sterkte de komende tijd wensen. Jou maar ook de andere directe familieleden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:09

Jeee wil je heel veel sterkte wensen meid en ook je ouders en de rest van de familie ;)

Mijn nog enige oma die ik nog had is vorig jaar 16juni overleden zo plotseling aan een hartinfarct heel onbeschrijvelijk ik was op werk
en had het druk en had heel veel gemiste oproepen op mijn foon van mijn moeder. Dacht dat er toen iets heel goed mis was met mijn moeder
had toen niet gedacht dat met mijn oma iets mis zou zijn, doordat zij zo sterk was/is maar helaas.

Het ergste vind ik nog dat mijn moeder het niet meer goed heeft kunnen maken met haar moeder (wat ze nog wel graag wou)
ik kon niet bij de begrafenis bijeen wonen ivm ik met vriendlief die 18juni met de boot naar new-castle vertrokken.

Toen ik dus op mijn werk mijn moeder terug belde kreeg ik echter de schrik van mijn leven evenals mijn moeder ook. Mijn
collega´s vingen me toen erg goed op en mocht ook wel naar huis gaan, maar dat wou ik niet want dan zou ik helemaal uiteen gebarstte zijn.

Sterkte TS jij en je ouders en familie... ;)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:11

Veel sterkte, ik heb het helaas meegemaakt met mijn eigen vader 6 jaar geleden! Het probleem met een hersenbloeding is vaak juist wel, dat diegene weet dat ie leeft, alleen diegene kan niet praten en niet duidelijk maken dat ie iets voelt of iets wil vertellen! Dat was echt geval bij mijn vader, hij kon ook niet praten, maar hij huilde altijd als ik wegging, een emotie, die hij wel kon laten zien!

Maar meis, ik hoop idd, dat het niet te lang gaat duren, heel hard gezegd, maar zo denk ik er inmiddels wel over. Mijn vader heeft nog 6 weken geleefd en dat was lang genoeg, hij zou nooit meer de oude worden en waarschijnlijk altijd in een verpleeghuis moeten wonen, op zijn 58e! Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat ik hem niet onwijs mis, hij had gewoon niet ziek moeten worden!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:30

Ook ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Wat vervelend dat je het gevoel hebt dat niemand je steunt, weten je vriendinnen/klasgenoten ervan? Kun je er goed over praten met je ouders?

Heel veel sterkte in ieder geval!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:31

Jeetje sterkte! ik heb precies hetzelfde met mijn opa meegemaakt. Hij kon ook niet praten,niet bewegen niks. Het leek even beter te gaan, maar toen kreeg hij een soort aanval en toen ging het steeds maar slechter, en reageerde hij nergens meer op. Wij hebben toen ook besloten er een einde aan te maken en hem niet te laten lijden en als kastplantje te laten leven. Hij was nog maar 76 en is 2 jaar geleden op 1 april(ja lekkere datum,maar helaas geen grapje) overleden.
Ik heb er vrede mee met het gevoel dat hij niet meer hoeft te lijden!
Ik wens je veel sterkte en m'n pb-box staat voor je open als je er over wilt praten.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 20:33

Bedankt voor alle steun , het is leuk om deze berichten te lezen.
Raar gevoel , eigelijk wachten we dus gewoon tot ze sterft!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:35

echt sterkte meid :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:22

ja het is inderdaad een raar gevoel, maar je kunt je er nu op voorbereiden en afscheid nemen, en als ze er niet meer is, en ze niet meer hoeft te lijden weet ik zeker dat er een hele last van je schouders valt en je ook wel een beetje opgelucht bent. Dat had ik in ieder geval wel. Met het gevoel van; Het is beter zo.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:57

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.
Maar wat je zegt over jezelf sterk houden voor je ouders, ik denk dat dat helemaal niet nodig is. Het is heel logisch dat je verdriet hebt, en dat kan je ook best aan je ouders tonen, daar zijn het immers je ouders voor. Ik denk niet dat je daarmee het je ouders nog extra moeilijk maakt.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:06

Jeetje veel sterkte meid!
"Gelukkig" heb ik dat wachten nooit hoeven meemaken, mijn beide grootouders zijn met een auto ongeluk om het leven gekomen. Ik weet dus niet hoe je je nu voelt, maar ik kan het mij heel goed voorstellen.
Wat ik wel herken is dat gevoel dat je je sterk moet houden voor anderen. Ik was elf toen mijn opa en oma overleden, hoewel ik niet zo goed begreep wat er gebeurde zag ik wel mijn ouders en mijn beide zussen helemaal kapot gaan van verdriet. Dat deed heel veel met mij, ik heb dan ook de eerste weken al mijn tranen binnen gehouden om hun te troosten. Maart uiteindelijk heb ik er zo nog veel meer last van over gehouden, omdat het er jaren later allemaal uit kwam.
Ik zou je dus als advies mee willen geven dat je ook zeker je eigen gevoelens moet uiten. Natuurlijk is het belangrijk om ervoor anderen te zijn maar geef ook zelf aan dat het moeilijk is, bij vriendinnen maar ook bij je ouders. Praten helpt echt, hoe moeilijk het ook is.

Sterkte!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:58

ik heb 2 jaar lang elk weekend "afscheid" genomen van mijn opa, opa was een ouwe taaie, hij heeft het nog heel lang volgehouden met kapotte nieren enzo...

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:15

Sterkte ermee hoor. :(:) Heel moeilijk zoiets. En het is altijd goed om het er even uit te gooien.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:24

wat is dit moeilijk voor jullie. ik kan me goed voorstellen dat het naar is om haar zo te zien. als ze dan toch dood gaat dan kan het maar beter zo snel mogenlijk zijn lijkt me. ik wens je heel erg veel sterkte

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:26

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel moeilijk is voor je.
Probeer er veel over te praten dat helpt het beste.

Verder, probeer je niet 'te sterk' te houden. Dat klinkt heel raar, maar juist door je emoties te tonen kun je ook toelaten dat je ouders jou ook steunen. Samen zullen jullie hier mee om moeten gaan. Heel veel sterkte de komende periode.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:28

Sterkte Eline :(:)