Bedrijfsauto / grijs kenteken / tips ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Bedrijfsauto / grijs kenteken / tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 10:16

Goedemorgen ,

Het lijkt erop dat ik er binnenkort aan moet geloven , en een auto nodig heb :P
Als het dan toch moet , wil ik graag een bedrijfsbusje , en liefst ook lekker betaalbaar , uiteraard op grijs kenteken.

Maar zo'n hele km-registratie , pfffft ! Nu schijnt het dat je onder bepaalde voorwaarden , dus als het echt duidelijk is dat je het puur als bedrijfsbusje gebruikt , niet hoeft ? Heeft iemand hier toevallig meer verstand van...? Waar ik het busje voor zou willen gaan gebruiken :

- Doordeweeks dagelijks zo'n 60 km rijden van en naar mijn normale baan
- Vervoer van zadels e.d. voor mijn eigen bedrijfje , ook wellicht iets van een pas-service aan huis
- Onderweg dan ook af en toe bvb. hooi / voer ophalen voor het paardje
- misschien een enkele keer iets privé halen , nieuw kastje ofzo voor in huis :P

Vriendlief heeft een normale auto die we voor privé-gebruik inzetten , mijn busje zou dus puur voor mij zijn om naar het werk te gaan en zadels e.d. mee te vervoeren. Er hoeft ook eigenlijk alleen maar een chauffeurs-stoel in te zitten , maar een bijrijdersstoel is wel fijn natuurlijk :P

Verder hoef ik geen achterbank , heb liever laadruimte.

Wil ook geen dure nieuwe auto , dat vind ik zonde geld. Wil gewoon een leuk , zuinig busje dat goed in elkaar zit , weinig problemen geeft en makkelijk in onderhoud is. Hoeven geen al te nieuwerwetse snufjes op of in te zitten , gewoon een handig en functioneel dingetje dat me geen fortuin gaat kosten om draaiende te houden. Hoeft niet superveel laadruimte te hebben , want dat moet je allemaal maar meeslepen elke dag van en naar het werk :P

Kortom : ik heb nooit een auto gekocht omdat ik het zo zonde geld vindt ! Dat stop ik liever in andere dingen :)
Op de fiets kom ik ook overal , maar nu moet ik er toch aan geloven en als dat dan zo is wil ik graag een fijn autootje dat zijn kosten dubbel en dwars waard is en niet al te zwaar op het budget gaat drukken. Vriendlief is zelf sleutelaar , Citroën-liefhebber met een Snoek en een luxe wagen , en wat Trabantjes , oja en heeft ook iets met Kevers :P

Nu zoeken we dus een leuk betrouwbaar busje voor mij als aanvulling.

Heeft iemand tips qua grijs kenteken / type busje....? Ik heb er zelf echt totaal geen verstand van en wordt met een paar rondjes surfen ook niet echt veel wijzer :?

Romyv

Re: Bedrijfsauto / grijs kenteken / tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:47

Ga gewoon langs bij verschillende dealers en laat je daar goed informeren. Geef aan dat je beslissing niet direct genomen word en het puur ter orrientatie is, dan zal minder vieze verkooppraatjes krijgen.. Wat je ook kan doen is je boekhouden ofzo bellen, die weet er vaak ook veel van (hoe het zit met grijze kentekens, privee km's ed.)