Pislink omdat je onterecht van leugens wordt beticht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Pislink omdat je onterecht van leugens wordt beticht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 09:20

[BI] Rampenvakantie in ondergesneeuwd Ierland

n.a.v. Deze rotvakantie was ik behoorlijk brak afgelopen weekend.
Zou zoals afgesproken een dienst ruilen op zondag en i.p.v. vroeg een late draaien.
Althans, zo had ik het begrepen, uiteindelijk communicatiefout waarschijnlijk maar...

Ik belde dat ik onderweg was naar de dienst en 5 minuten later zou zijn.

Ik hoefde niet meer te komen; was verwacht in de ochtend. daarbij geloofden ze het verhaal hierboven niet terwijl ze niet eens hadden gecheckt of het waar was via internet of t.v... :+
Dan ben je dus hondsbrak, finacnieel lichter na zo'n vakantie maar je zet alles in werking om toch op tijd terug te komen etc. :(

En omdat je de afgelopen twee maanden (ik werk er sinds 1 december) twee keer ziek bent geweest, zal dit dan ook wel verzonnen zijn.. :+

Dit is een team wat enorm van roddelen en stoken houdt. Heb mijn baas gebeld en uitgelegd wat mijn kant van het verhaal was, want vandaag heeft hij nl een teambuildingdag met hen. :')

Heb al aangegeven dat ik erg pissig ben, kan er nl niet goed tegen om voor leugenaar uitgemaakt te worden. :o

Ben benieuwd hoe dit afloopt; hij heeft me keihard nodig op de groep maar dit is niet de eerste actie.
Ben er helemaal klaar mee. Wie zijn nu de zwakbegaafden, zij of de bewoners?
Sorry hoor, moest dit ff kwijt. Probeer je alles in gang te zetten om maar op tijd terug te zijn, gebeurt dít! Alsof ik dit verzonnen heb! :+ -:(- -:(-

Als jullie tips hebben, hoor ik het wel.

Mochten julie ooit zoiets hebben meegemaakt, please, deel het met me, want ik vind dit echt te bizar.

Thanks.

Bitterbal

Re: Pislink omdat je onterecht van leugens wordt beticht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:40

Het is allemaal een hoop pech nu ik je verhaal ook heb gelezen in het andere topic. Rot dat je baas je niet gelooft, normaal gezien weet toch de halve wereld dat het weer ontzettend slecht is geweest daar...
Hopelijk hoor je nog wat van m.. en anders.. succes met het zoeken naar een stel leukere mensen om voor te werken!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 09:42

Mijn baas geloofde me gelukkig wel en gaat vandaag in conclaaf met het team.

Ja, ik zou gevoelsmatig het liefste vandaag nog opstappen, we werken met jongeren met probleemgedrag.
Juist in dit werk moet je op elkaar kunnen vertrouwen.
Met dergelijek achterdocht is de zin bji mij nog ver te zoeken.

Thanks voor je lieve reactie.
Ik zou idd het hele kantoor wel willen volplakken met bewijsmateriaal.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:43

onvoorstelbaar maar helaas herken ik het verhaal. Hoe halen je collegas in hemelsnaam in hun hoofd om jou weg te sturen, jouw diensten te regelen etc? dat hoort je baas toch te doen?

vriendin van mij werkt als verpleegkundige en daar is het ook altijd gezeik :n

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:04

Tja, ik vind het ook vreemd dat je collega's het "maar even regelen" :? . Tja... en tips...... geen idee, zorgen dat je het goed houdt met je baas!? Echt geen idee, sterkte in ieder geval! :(:)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:05

Tsja ik heb ook op zo'n bedrijf gewerkt. uiteindelijk ga je er aan onderdoor als collega's zo met elkaar om gaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:11

Je collega's hebben eigenlijk jou nog niet goed leren kennen hè? En nieuwelingen die in korte tijd al twee keer ziek zijn, vervolgens niet op komen dagen (en misschien al een paar keer te laat zijn geweest), daar is men in het algemeen niet blij mee op de vloer.

Wel heel k*t voor je. Dat je amper de kans krijgt om je te bewijzen. Een chef kan op zo'n teambuilder dag best wel een hoop gedaan krijgen. Ik duim voor je.

Maar probeer het ook eens van de andere kant te bekijken en gooi voor een goede sfeer niet direct de kont tegen de krib !!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 10:50

Als er in het weekend wat geruild moet worden qua diensten dat lost het team het eigenlijk zelf op, buiten de chef om, zo gaat het altijd.
Tsja, in 2,5 maand twee adgen afwezig hoeft imo niet meteen te imliceren dat ik een verhaal uit mijn duim zuig.

Ik ga dit niet van een andere kant bekijken.
heb ook nog zoiets wat trots heet; heb 300 euro extra gedokt om maar op tijd terug te zijn anders zat ik er nog steeds. het was zwaar vermoeiend en heb alles in werk gesteld.
Dit is dan kei en keihard. gelukkig heeft mijn vriendin getuigd en gebeld. Mijn baas geloofde m overigens wel en heeft wel eens laten doroschemeren dat hij het vervelend vond dat men zo stookte in dit team.
Aangezien ik met jongeren werk die heel veel veiligheid nodigehbben en agressief kunnen worden is een teamband en vertrouwen heel belangrijk. Dit is al beschadigd op deze manier.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 10:51

Caira schreef:
Tsja ik heb ook op zo'n bedrijf gewerkt. uiteindelijk ga je er aan onderdoor als collega's zo met elkaar om gaan.

Was net vertrokken bij een andere instelling omdat deze failliet dreigde te gaan. ben er ff helemaal klaar mee.
:o

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:15

Goh ts dat is wel heel zuur zeg.
Hopelijk komt dit goed,maar ik kan e voorstellen dat je hier flink pissig om bent.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 11:17

Thanks. :(:)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:20

Jee wat balen zeg dat je dit zo is overkomen.

edit, post nog niet klaar. :o
Misschien je baas morgen vragen wat er uit de teambuilding is gekomen en na je collega's jouw verhaal doen en hopen op een nieuwe start.
:(:)

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:30

Heel vervelend als je je niet geloofd (en daarmee begrepen) voelt in zo'n situatie. Maar wat ik niet snap is waarom de teambuildingdag zónder jou gehouden wordt?
Blijkbaar is er iets mis in het hele team, en als je dit gaat bespreken zonder dat alle mensen daarbij aanwezig zijn, dan krijg je juist extra dat mensen naar elkaar gaan wijzen en gaan stoken. Het wordt niet uitgepraat in ieder geval. Ik hoop dat je baas in staat is om dit op een goede manier aan de orde te brengen. Meer openheid zal ook voor een beter sfeer zorgen naar mijn idee. Dat zal consequenties hebben voor je collega's, maar van jouw kant ook betekenen dat je niet vooraf vijandig de groep in moet gaan, ongeacht of dit terecht is of niet. Hopelijk komen jullie wat meer op één lijn met elkaar en kunnen jullie een stabiele basis gaan vormen voor de jongeren waarmee jullie werken. Vaak helpt te benadrukken dat er vooral een professionele houding aangenomen moet worden (en dit zelf ook doen). Zie het als een uitdaging te proberen er één team van te maken en niet als een aanval op jou als persoon. Succes ermee!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:43

Als jij goede afspraken gemaakt hebt en het duidelijk was dat er diensten geruild waren, waar maak je je dan druk om? Maar je hebt het over 'miscommunicatie' - bij wie lag dat dan?
Ik vind overigens dat je het feit dat je hondsmoe, brak, financieel lichter niet echt als argument voor je ontstemming kunt aanvoeren - dat is jouw zaak, jij gaat tussendoor op vakantie, niet de groep waarmee je werkt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:43

detour schreef:

Tja met deze instelling kun je beter maar gelijk opstappen denk ik. :+ Het feit dat je belde dat je 5 minuten later kwam, zou mij als jouw collega al pislink maken. Buiten beschouwing latende dat je ze 's morgens al hebt laten zitten (in hun beleving dus). Is nl. iets waar ik weer heel slecht tegen kan.

En inderdaad is jouw vakantie jouw zaak. Ik vind jouw instelling zeer on-colegiaal eerlijk gezegd. :n

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 12:50

Gelukkig dan maar dat de rest wél collegiaal is, he Slimmerik! ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:50

waarom ben jij niet bij de teambuilding dag?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 12:54

_Aise_ schreef:
Heel vervelend als je je niet geloofd (en daarmee begrepen) voelt in zo'n situatie. Maar wat ik niet snap is waarom de teambuildingdag zónder jou gehouden wordt?
Blijkbaar is er iets mis in het hele team, en als je dit gaat bespreken zonder dat alle mensen daarbij aanwezig zijn, dan krijg je juist extra dat mensen naar elkaar gaan wijzen en gaan stoken. Het wordt niet uitgepraat in ieder geval. Ik hoop dat je baas in staat is om dit op een goede manier aan de orde te brengen. Meer openheid zal ook voor een beter sfeer zorgen naar mijn idee. Dat zal consequenties hebben voor je collega's, maar van jouw kant ook betekenen dat je niet vooraf vijandig de groep in moet gaan, ongeacht of dit terecht is of niet. Hopelijk komen jullie wat meer op één lijn met elkaar en kunnen jullie een stabiele basis gaan vormen voor de jongeren waarmee jullie werken. Vaak helpt te benadrukken dat er vooral een professionele houding aangenomen moet worden (en dit zelf ook doen). Zie het als een uitdaging te proberen er één team van te maken en niet als een aanval op jou als persoon. Succes ermee!

Thanks, dat v ind ik een contructieve reactie. :(:)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 12:56

Jannepauli schreef:
Als jij goede afspraken gemaakt hebt en het duidelijk was dat er diensten geruild waren, waar maak je je dan druk om? Maar je hebt het over 'miscommunicatie' - bij wie lag dat dan?
Ik vind overigens dat je het feit dat je hondsmoe, brak, financieel lichter niet echt als argument voor je ontstemming kunt aanvoeren - dat is jouw zaak, jij gaat tussendoor op vakantie, niet de groep waarmee je werkt.

Ik denk dat een miscommunicatie van beide kanten komt.
De algehele omstandigheden maakt dat dit harder binnen komt ;)

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:56

slimmerik schreef:
Het feit dat je belde dat je 5 minuten later kwam, zou mij als jouw collega al pislink maken.

Poeh als je daar al pislink om wordt dan moet jij wel de hele dag vol frustratie zitten om van alles en nog wat.
Ik vind het al heel netjes dat ze belt met 5 minuten te laat. Ik moet de eerste collega nog tegenkomen die nooit eens een paar minuten later is .. en dat lijkt mij helemaal niet erg als je ook niet stipt na 8 uur werken wegloopt als er nog wat gedaan moet worden. Weet niet of dat bij TS zo is maar dat is bij de meeste mensen iets vanzelfsprekends toch?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 12:57

Caira schreef:
waarom ben jij niet bij de teambuilding dag?

Zij vonden het niet nodig omdat ik per maart op invalbasis ga werken op het terrein. ;)
Maar dan nóg ga ik op een dergelijke groep niet samenwerken met mensen wat niet meer vertrouwd kan gaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:03

Het zal ongetwijfeld niet de eerste keer geweest zijn dat te laat komen. En 5 minuten te laat in de zorg is wel degelijk erg. Betekent nl. dat je collega 5 minuten langer moet blijven. Of ze nu een afspraak privé heeft of niet.

En als iedereen zo zou doen (waar ze dan eigenlijk ook zouden moeten mogen) dan maak je er wel een zooitje van.

Ik ben er niet bij geweest, maar het feit dat je hele team zich tegen je keert (waar je amper 2 maanden werkt) geeft me gewoon te denken.

Moet je je eigen eens voorstellen: nieuw teamlid, binnen een paar weken twee keer ziek (waardoor anderen de klos zijn), een dienst niet op komen dagen en dan tot overmaat van ramp (de zoveelste keer?) bellen dat ze later komt...

En dan nóg de instelling dat ze het niet van de andere kant wil bekijken. Tja, ik word daar niet goed van.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:07

Kan merken dat jij niet in de zorg werkt,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:09

slimmerik schreef:
detour schreef:

Tja met deze instelling kun je beter maar gelijk opstappen denk ik. :+ Het feit dat je belde dat je 5 minuten later kwam, zou mij als jouw collega al pislink maken. Buiten beschouwing latende dat je ze 's morgens al hebt laten zitten (in hun beleving dus). Is nl. iets waar ik weer heel slecht tegen kan.

En inderdaad is jouw vakantie jouw zaak. Ik vind jouw instelling zeer on-colegiaal eerlijk gezegd. :n

Dit is wel een beetje wat ik ook dacht. Het is heel erg makkelijk om alles op een ander af te schuiven en de schuld buiten jezelf te zoeken. Dat je collega's zo achterdochtig en niet loyaal zijn, komt ook ergens vandaan, dat zijn ze niet voor niets. De situatie dat je èn al twee keer ziek bent geweest in korte tijd èn je werkdagen niet goed gecommuniceerd hebt èn ook nog eens te laat komt, is eigenlijk al genoeg om een mening te vormen over jou en de manier waarop je met je werk omgaat. Je collega's moeten ook op jou kunnen vertrouwen en weten wat ze aan je hebben, dus wat jij hen nu verwijt, geldt andersom net zo goed. Misschien moet je wat aan je mentaliteit gaan doen, want zoals je er nu mee omgaat past meer bij iemand van rond de 25 jaar.
Succes ermee :).

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:15

Met je laatste zinnetje kan ik wat, dank je wel Lovely. Verder slaan je suggesties nergens op. :(:)