Goede vacaturesites?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Goede vacaturesites?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 16:45

Ik ken er zelf best wel een aantal, maar wellicht hebben jullie nog tips voor goede vacaturesites:

Meesterbaan,
Stepstone,
Monsterboard,
Vacaturebank,
Jobtrack,
Jobrapido,
Werkenomdehoek,
Sites van uitzend-/werving & selectie bureaus,
vacature.pagina (dochter van startpagina)
Werk.nl (site van Werkbedrijf, voorheen CWI),

Thats_Me

Re: Goede vacaturesites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:48

Persoonlijk ben ik meer van het kijken op de internetsites van de bedrijfen die je aanspreken om bij te werken dan via dergelijke vacaturebanken.

Aangezien ik vind dat het toch vaak lastig zoeken is op deze sites ondanks zoekfuncties.

Maar goed ik zocht dan ook wel in een sector die niet echt viel onder één van de categorieen van dergelijke banken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 16:52

Hmm, vaak is een open sollicitatie sturen verspilde moeite. Mijn ervaring is dat je 9 van de 10 keer niet eens een bericht terug ontvangt. Dat gebeurt trouwens ook zeer regelmatig als je solliciteert via Internet of op de ouderwetse papieren manier. Je krijgt niet eens meer bericht of je sollicitatie is ontvangen of dat je niet wordt uitgenodigd voor een gesprek. Schandalig vind ik.

Ik heb de laatste tijd 15 sollicitaties gedaan en maar van 3 bedrijven enige reactie terug gekregen.... tssss!!!! :n

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:54

Nee, niet open solliciteren. Alhoewel dat echt geen verspilde moeite hoeft te zijn ;) maar inderdaad niet iedereen wardeerd het. Daarom is het ook aan te raden een paar weken nadat je brief verstuurd is eens te bellen of ze hem gehad hebben en zo ja wat ze er mee gedaan hebben :)

Maar tegenwoordig hebben veel bedrijven, ook de kleine, wel een internetsite waar ze ook vacatures op plaatsen mocht ze iemand zoeken.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:55

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 16:57

Thats_Me schreef:
Maar tegenwoordig hebben veel bedrijven, ook de kleine, wel een internetsite waar ze ook vacatures op plaatsen mocht ze iemand zoeken.

Klopt, maar die vacatures vind je tegelijkertijd ook op Internet of in de plaatselijke krant.
Tis hier in de buurt niet zo dat die vactures alleen op de site van het bedrijf staan.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:01

Simmie schreef:
Thats_Me schreef:

Klopt, maar die vacatures vind je tegelijkertijd ook op Internet of in de plaatselijke krant.
Tis hier in de buurt niet zo dat die vactures alleen op de site van het bedrijf staan.

Kan hoor. Alleen voor mijn sector was het beter om zo te zoeken. Aangezien daar nooit wat van in de krant of op een vacaturebank verscheen. (dier/natuur). Of tenminste minimaal. Ik heb dus ook een baan gevonden door echt specifiek die sites af te gaan omdat krant, vacaturebanken etc. niet hielpen. Vandaar ook mijn tip :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:43

Ik google altijd: vacatures ........ puntjes even een stad of regio invullen dat helpt altijd ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:34

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:35

total jobs