zit er een toilet in een intercity?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

zit er een toilet in een intercity?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 23:43

ik ga morgen voor het eerst sinds anderhalf jaar weer met de trein.. en ik kan me nog herinneren dat de NS toiletten uit de treinen ging halen..

nu is mijn vraag.. zitten er nog toiletten in intercity's?

zo niet, dan ga ik niet met de trein... heb een erg zwakke blaas..

Vjestagirl

Re: zit er een toilet in een intercity?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:44

Ja. Er zit in intercity's een toilet

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:45

volgens mij wel.. alleen of je daar op wil? Ik vind het altijd maar vieze dingen! Natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoelang je moet reizen...:)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 23:45

JacordeX schreef:
volgens mij wel.. alleen of je daar op wil? Ik vind het altijd maar vieze dingen! Natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoelang je moet reizen...:)

2 uur... dus moet wel naar de plee kunnen als ik moet :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:46

ja, en dit topic gaat zo op slot ;)

Trouwens staan er steeds aanduidingen bij de ramen, een klein stickertje met WC en een pijltje
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 07-02-09 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:46

Dat is wel zo, het is vies. Wat je kunt doen, is van die schoonmaak doekjes meenemen. Snoetenpoetsers, babybillendoekjes, vochtige schoonmaak doekjes voor je huis... Dat je daar ff de bril mee doet

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:47

Je kunt er gewoon boven hangen... niet doortrekken. Deurknop aanraken met papiertje of mouw over je hand...
Er zit MINSTENS in elk treinstel een toilet. Dus vaak heb je keuze uit meerdere.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 23:48

Vjestagirl schreef:
Dat is wel zo, het is vies. Wat je kunt doen, is van die schoonmaak doekjes meenemen. Snoetenpoetsers, babybillendoekjes, vochtige schoonmaak doekjes voor je huis... Dat je daar ff de bril mee doet

ik ben heel erg getraint in hangen boven de pot :P

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 23:48

MLoeser schreef:
ja, en dit topic gaat zo op slot ;)

Trouwens staan er steeds aanduidingen bij de ramen, een klein stickertje met WC en een pijltje

hoezo op slot?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:49

Ik geloof dat dergelijke vragen niet morgen op bokt. Van die simpele ja/nee wat lijkt je logisch vragen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 23:50

MLoeser schreef:
Ik geloof dat dergelijke vragen niet morgen op bokt. Van die simpele ja/nee wat lijkt je logisch vragen.

ik heb iig wel antwoord op mijn vraag.. :')

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:51

inderdaad, goede reis ;)

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:52

ik ga elke week minimaal 2x met de trein, en tot nu toe in elke trein (intercity) heeft een wc gezeten. Er staat idd ook aangegeven welke kant het op is, in de coupé.
Die 2x dat ik er heen ben geweest was hij nieteens vies en was er wc papier :) (alleen 1x kon ik het licht niet vinden xD toch handig, telefoon met een lampje := )
Je moet alleen je bagage echt niet alleen achterlaten, heb vorige week ook weer een diefstal in de trein meegemaakt. 1 leidde de boel af en de ander pakte de tas uit het bagagerek.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 23:53

Pinkey schreef:
ik ga elke week minimaal 2x met de trein, en tot nu toe in elke trein (intercity) heeft een wc gezeten. Er staat idd ook aangegeven welke kant het op is, in de coupé.
Die 2x dat ik er heen ben geweest was hij nieteens vies en was er wc papier :) (alleen 1x kon ik het licht niet vinden xD toch handig, telefoon met een lampje := )
Je moet alleen je bagage echt niet alleen achterlaten, heb vorige week ook weer een diefstal in de trein meegemaakt. 1 leidde de boel af en de ander pakte de tas uit het bagagerek.

nee mijn bagage neem ik altijd mee
ik ging eerder ook bijna elk weekend met de trein dus ik ben het wel 'gewend'
maar omdat de NS toiletten uit de trein ging halen vroeg ik me af of dat bij de intercity ook zo was :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:07

Lusitana schreef:
Je kunt er gewoon boven hangen... niet doortrekken. Deurknop aanraken met papiertje of mouw over je hand...
Er zit MINSTENS in elk treinstel een toilet. Dus vaak heb je keuze uit meerdere.

Niet doortrekken? Lekker voor de volgende!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:17

Ben je wel eens in de trein geweest? Een plas vind je niet terug hoor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:21

LimaMambo schreef:
maar omdat de NS toiletten uit de trein ging halen vroeg ik me af of dat bij de intercity ook zo was :P

Geldt alleen voor stoptreinen en dan nog niet eens op alle trajecten. Intercity's zijn langeafstandstreinen, daar zitten zoals gezegd nog gewoon wc's in.

Doortrekken kan best hoor, maar vaak is alles al door het gat tussen de rails verdwenen voor je er erg in hebt. Denk er dus wel even uit dat je dingen als je mobiel en je portemonnee uit je zak haalt voordat je plast. :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:53

Ervaring Karin??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:57

Nee hoor, gelukkig niet. Kwestie van logisch nadenken. ;)

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:04

Zo was er toch ooit eens een paar duizend euro bij een man uit de zak gevallen. Kan me herinneren dat ik dat eens op het nieuws had gehoord. Was toen ook onduidelijk waarom die man zoveel geld op zak had.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:22

MLoeser schreef:

ik vind dit toch nog best een nuttige vraag..
voor iemand die al 1.5 jaar niet met de trein is geweest en volgens t laatste bericht wat diegene gehoord heeft te horen kreeg dat de toiletten eruitgehaald zouden worden vind ik dit juist een logische vraag , en eentje die je goed hier kunt stellen..

ts: even een tip: let er even op dat je niet precies naar de wc gaat als je een station binnenrijdt/ stopt.
worden de mensen buiten niet blij mee.. (gebeurd zo vaak dat ik in of uit stap en er gaat net iemand naar de wc... stinkt echt enorm als je dat allemaal op de rails ziet kletteren)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 23:52

haha bedankt voor de tip :P

ik heb het overleefd.. maar dan wat een ramp was het zeg.. overal storingen en het was echt tetris in de trein.. BOMVOL!
nu weet ik ook weer waarom ik een hekel heb aan trein reizen :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:44

En het topic is nog steeds open :') Vraag zal dus ongetwijfeld mogen.

Volgens mij ligt het ook aan de reis van de trein of intercity. Ik kan me herinneren dat er op korte trajecten geen wc aanwezig is en op langere trajecten wel.
Maar dit kan ik ook gigantisch fout hebben hoor!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:55

Voor korte trajecten gaan ze de wc's echt niet afsluiten of uit de treinstellen halen hoor. ;)

Treinstellen die als intercity worden ingezet hebben óók wc's als ze op kortere trajecten worden ingezet.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:00

Ik kan me wel herinneren dat ik het toen aan de conducteur vroeg ik moest echt nodig plassen, hij vertelde mij dat er in de korte trajecten geen wc's zaten alleen in de langere. Niet in elke wagon zou een wc zitten.
Tja ik weet het ook niet.:D

Dus niet eruit haen of afsluiten maar misschien andere wagons die op elkaar aansluiten dus zonder toilet erin?