In één klap je gevoel weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke24

In één klap je gevoel weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 19:35

Ik heb al heel erg lang geen problemen meer gehad die ik hier wilde neerzetten, maar nu weet ik mij even geen raad meer.

Ik heb een super lieve vriend, alleen heeft hij zelf veel problemen die dan weer uitwerking hebben op onze relatie. Zo hebben we een moeilijke start gehad en na ee eyeopener van mij waarin ik het zat was, is het ineens heel goed gegaan. Toch bleef hij vaak controleren, als we bij zijn vrienden waren dan lette hij op me hoe ik op hen reageerde, en eigenlijk ieder moment van de dag deed ik iets in zijn ogen die hij raar vond. Dit komt voort uit onzekerheid, maar dat zei die nooit...wat hij stelt zich niet kwetsbaar op. Ook steeds als ik boos op hem was, wist hij het zo te draaien dat hij bos op mij werd. Zeg maar een beetje de touwtjes in handen willen hebben.
Ik was zo gek op hem en hield zoveel van hem maar af en toe zei ik wel dat ik het niet leuk vond.
Ik heb me heel lang onzeker gevoeld en begon steeds meer op mijn eigen gedrag te letten.
Vorige week zaterdag was het weer zover, hij maakte een opmerking over dat ik aardig tegen een vriend van hem was geweest.
Bij mij is toen iets ontploft. Ik werd zo boos en emotioneel dat ik in één klap al mijn gevoelens kwijt was. Hij is zich wild geschrokken en begon heel hard te huilen en zei dat hij precies wist wat ik bedoelde en dat het inderdaad zo was dat hij die dingen zei uit onzekerheid en dat het hem zo ontzettend speet, maar ik was gewoon kapot ervan en mijn gevoel was weg en hij is weggegaan. De dag erna kwam hij huilend uit zijn werk naar me toe e hij was gewoon gebroken. Ik kon echter mijn gevoel niet terugvinden. Nu zijn we een week verder en ik heb steeds het gevoel dat ik met een knoop in mijn maag zit, dat is het enige wat ik voel op dit moment. Ik weet wel dat ik wil dat het gevoel terug komt, ik houvan hem e we hebben al zoveel overwonnen dat ik hem gewoon niet kwijt wil, maar als hij me kust heb ik eerder de behoefte om hem weg te duwen.
Wat moet ik nou? Wie herkent dit?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: In één klap je gevoel weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:38

Ik denk dat je je hebt afgesloten van hem omdat je een bepaalde pijn voelde dat hij je aandeed waar jij niet meer tegen kan.
Ik denk dat tijd geven kan helpen.
Erachter komen of je wel verder met hem wilt en hoe je relatie dan moet gaan.
Veel sterkte!

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:46

Spreek een week niet af, wie weet begin je hem al erg snel te missen en misschien ben je wel erg opgelucht maarja dan weet je iedergeval hoe het zit!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 19:49

Ja we hebben nu ook besloten elkaar even de tijd te geven. Hopelijk werkt dit....Het is gewoon zo raar dat gewoon je gevoel ineens weg is :S

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:54

ikke24 schreef:
Ja we hebben nu ook besloten elkaar even de tijd te geven. Hopelijk werkt dit....Het is gewoon zo raar dat gewoon je gevoel ineens weg is :S

Ja maar dat kan ook de boosheid zijn he. Boos zijn is de makkelijkste emotie, daardoor hoef je al die andere niet te voelen.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 19:57

Nou ik weet niet of het boosheid is. Weet je ik ben een heel makkelijk persoon, er valt heel makkelijk over me heen te lopen en heb een hekel aan ruzie. Ik wil graag aardig gevonden worden en ben niet iemand die lang boos blijft, dus voor mij is dit gewoon zo ontzettend nieuw...Het maakt me ook wel een beetje bang, want wat als mijn gevoel niet terug komt? Terwijl ik toch van hem hou:S

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:58

Even rustig aan doen en idd elkaar even tijdje niet zien, je komt er dan vanzelf achter wat t beste is.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:10

Ik denk dat je grens is bereikt. Dat heb ik ook met mijn ex gehad. Na een ruzie was ik het ineens zat, hij draaide ook altijd alles.De hele wereld was tegen hem. Mijn gevoel was totaal dood. En het was geen boosheid maar ik had simpelweg mijn grens bereikt. Dit wou ik niet meer. Hoeveel pijn het ook kan doen om uitelkaar te gaan dit was ik zo vreselijk zat. Dus ik ben gegaan na 4 jaar. Ik heb me er 1 week k*t onder gevoeld. En toen voelde ik me zo vreselijk vrij en fijn. Heerlijk! Hij had er veel meer moeite mee. Maar ik ben helemaal opgeleefd was het zat om op mijn tenen te moeten lopen voor hem. Beste beslissing ooit ;)

Succes meid en volg je gevoel. Als het niet terug komt dan houd het gewoon op.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 20:14

Weet je wat het is chocobroodje, het feit dat hij toegaf en zei ik weet dat ik fout ben geweest en ik weet dat ik veranderen kan en ik hou van je en wil je niet kwijt enz. Dat maakt het moeilijk nu. Omdat ik nu denk nu heb ik hem eindelijk waar ik hem hebben wil en beseft ie wat ik voor hem beteken en hebben we er zoveel energie in gestopt en dan moet ik hem laten gaan zodat een ander er straks profijt van heeft...
Als hij was blijven ontkennen was ik er idd helemaal klaar mee geweest en denk ik ook dat ik het van me af had gezet! Maar nu.....hij gaat veranderen da weet ik, want hij weet wat het is waarom ie zo doet en wil zo ook niet zijn. Hij zei zaterdag zelfs ik moet kotsen van mezelf, ik kots van mezelf dat ik je dit heb aangedaan...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:14

Tsja niet om te vergelijken hoor. Maar dat riedeltje heeft ie zo vreselijk vaak afgedraaid. Hij is zelfs in therapie gegaan bij de riagg. Meneer werd ingedeeld bij de persoonlijkheid/interpersoonlijkheids groep is 2x op gesprek gegaan en kwam daarna doodleuk thuis met de mededeling: Ik ben genezen. Nou ammehoela dikke neus 1 dag later stond ie alweer te stampvoeten iets op zijn werk wat overduidelijk mijn schuld was :S Toen heb ik nog een half jaartje doorgemodderd, En toen was het klaar. Ik zag geen toekomst meer maar wou vooral geen toekomst meer.

Ik denk dat ie zoiezo eerst zijn eigen problemen moet oplossen en dan eventueel als je dat nog wilt samen de problemen oplossen. Kijk ik ben wel zo nuchter om te zeggen waar 2 vechten zijn 2 schuld. Maar als er duidelijk 1 persoon in de relatie gaat zitten trekken dan word het wel een ander verhaal. Heb jij/hij/jullie al eens aan therapie gedacht?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:21

Ik ben het met choco eens!

Ik heb ook ruim 2 jaar in een relatie gezeten waarin ik op mijn tenen moest lopen en mishandeld werd.
Ok, het sis misschien een tandje erger maar hij heeft ook zoooooo vaak gehuilt en geroepen dat hij wilde veranderen en dat hij zooooooo zijn best wil doen ervoor blablabla...
Die verandering heb ik gezien! Telkens weer 1 maandje....
Een persoon veranderd niet 1 op de andere dag. Vindt je het de moeite waard? Lijdt je hier niet zelf onder? Blijf je bij hem uit medelijden en denk je dat je hem kan veranderen???

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:04

denk dat een goed gesprek op zijn plek is en dat je voor jezelf goed moet nagaan als je wel verder met hem wil....

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 09:46

iloveyah87 schreef:
Ik ben het met choco eens!

Ik heb ook ruim 2 jaar in een relatie gezeten waarin ik op mijn tenen moest lopen en mishandeld werd.
Ok, het sis misschien een tandje erger maar hij heeft ook zoooooo vaak gehuilt en geroepen dat hij wilde veranderen en dat hij zooooooo zijn best wil doen ervoor blablabla...
Die verandering heb ik gezien! Telkens weer 1 maandje....
Een persoon veranderd niet 1 op de andere dag. Vindt je het de moeite waard? Lijdt je hier niet zelf onder? Blijf je bij hem uit medelijden en denk je dat je hem kan veranderen???

Nee blijf niet bij hem uit medelijden. We hebben echt een super leuke relatie buiten dat. Hij is al heel veel veranderd voor mij, en ook vor hemzelf want hij wil zelf ook niet zo zijn en dat gaat heel goed en duurt langer dan een maand. Nu al 3/4 maanden. Het is echt geen slechte jongen, hij is heel lief. Hij heeft ook al een dochtertje dus ook verantwoordelijk. Ik heb ook tegen hem gezegd ik kan je niet veranderen, maar hij wilt het zelf.

Aan therapie hebben we nog niet gedacht. Klinkt ook zo zwaar in mijn ogen.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 10:32

Ik zou gewoon zo graag willen weten of mijn gevoel terugkomt en willen weten of jullie hier ervaring mee hebben. Misschien had ik het negatieve gedeelte van mijn vriend in het verhaal weg moeten laten, want het is zo negatief niet, alleen dat bij mij die avond iets knapte. De reacties van je grens is bereikt en je hebt je voor hem afgesloten daar heb ik wel wat aan, zo voel ik da namelijk ook. Maar komt dat gevoel terug?
Ik weet wel dat ik hem nu al mis en de gedachten dat ik heb ee tijdje niet zie, maakt me bang...

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:31

Je moet het zelf weten maar ík zou er niet al te veel energie meer in steken. :n

Je hebt overduidelijk je 'breaking point' bereikt & dan is het trekken aan een dood paard om dat weer goed te krijgen.

Je hebt hem vaak genoeg signalen gegeven, waar hij elke keer niets mee deed. Nu is het jammer voor hem maar gewoonweg te laat. Had hij maar eerder moeten bedenken dat hij het er zelf naar maakt. :\

Uit je berichten maak ik op (dochter?) dat meneer oud en wijs genoeg is...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:36

ikke24 schreef:
Hij is al heel veel veranderd voor mij, en ook vor hemzelf want hij wil zelf ook niet zo zijn en dat gaat heel goed en duurt langer dan een maand. Nu al 3/4 maanden.

En toch vervalt hij nu weer in het oude gedrag......

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:40

Wat ik niet snap is dat mensen altijd zo'n moeite hebben om naar hun gevoel te luisteren!
En telkens maar excuses voor vervelend gedrag verzinnen "hij is al zo veranderd".. ja, ja..
Iets in jou geeft al lang aan dat dit niet de relatie is waarop je zat te wachten - tenzij je met een probleempartner wil blijven zitten ( en dat gaat van kwaad tot erger), zou ik er snel een punt achter zetten en wegwezen!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:49

Als het over is, is het over. Ik kom ook net uit een relatie waar mijn gevoel plots gewoon weg was. Plots irriteerde ik me aan alles, als hij iets zei, iets deed, alles was genoeg om hem gewoon van me af te slaan. Op een bepaald moment heb ik besloten om het even te laten rusten, hem even niet meer te zien, maar ik miste hem niet. Ik miste wel de affectie, de liefde op zich, maar ik miste hem als persoon helemaal niet en ik besefte dat het gewoon niet eerlijk was tegenover hem (en ook niet tegenover mezelf) om hiermee door te gaan. Ik weet dat het een hele harde knoop is en je moet er goed over nadenken of er nog gevoel is, maar wees vooral eerlijk...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:00

Hm ik ken het in het klein. Leuk nieuw "vriendje"maar van de ene dag op de ander was het voorbij, ook om en opmerking. Als je zo bent, dan laat maar. Iemand zei het ook, daarna voel je je even rot, maar ik denk als ik zo lees...ook vrij en opgelucht. Hij claimt jou enorm, als hij nu eens lekker zijn eigen dingen gaat oplossen? Kun je daarna altijd nog zien hoe en wat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:17

Huij zit duidelijk overhoop met zijn emotie's . Toont slachtoffergedrag, is jalours en kanniet naar zijn eigen fouten kijken.
Jij mag hier dus nooit de dupe van worden, je loopt al genoeg op je tenen odmat hij je zo controleerd.
Dat hij moet kosten van zichzelf, zou ik me maar niet te druk om maken, hij moet duidelijk aan het werk met zichzelf.
Of je gevoel nog terugkomt? De tijd zal het leren, ik heb ook zulke relatie's meegemaakt, jalourse, en de ene keer kwam het wel goed en de andere keer groeiden we alleen maar meer en meer uitelkaar.
Sterkte!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:22

ikke24 schreef:
Nou ik weet niet of het boosheid is. Weet je ik ben een heel makkelijk persoon, er valt heel makkelijk over me heen te lopen en heb een hekel aan ruzie. Ik wil graag aardig gevonden worden en ben niet iemand die lang boos blijft, dus voor mij is dit gewoon zo ontzettend nieuw...Het maakt me ook wel een beetje bang, want wat als mijn gevoel niet terug komt? Terwijl ik toch van hem hou:S

Wow, hoe herkenbaar. Ik heb zo'n beetje hetzelfde gevoel. Na een ruzie gisteren met mijn vriend is er ook iets geknakt, waarbij hij me heel erg gekwetst heeft en ik nu ook mijn gevoel kwijt lijk te zijn, terwijl ik ook van hem hou.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:26

... dat klopt niet erg met je onderschrift Cooper...