Uitzet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Uitzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 12:28

Aangezien mijn vriend en ik het nu wel serieus hebben over samenwonen bedacht ik me dat ik misschien maar eens aan m'n uitzet moest gaan beginnen. Het is niet zo dat we echt al serieus zeggen van 'Over 2 jaar gaan we samen wonen', maar wel dat we samen willen gaan wonen en hoe, wat, waar. Maar aangezien ik nog nooit iets van m'n uitzet heb gespaard wil ik dat nu eigenlijk wel iets gaan doen. Wat hebben/hadden jullie allemaal gekocht of kochten jullie gewoon alles wanneer je het huis uit ging? Is het echt handiger om nu al dingen te kopen of loop je dan het risico dat je het over 3 jaar afgrijselijk lelijk vind ofzo? Ik ben dus benieuwd hoe anderen dat doen.

_Tara_

Re: Uitzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:39

Je zou eventueel ook in plaats van je uitzet, geld opzij kunnen zetten. Wanneer je dan besluit samen te gaan wonen kun je van dat geld je uitzet kopen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:44

Ik zou indd zolang je nog niet weet waar en wanneer je gaat samenwonen geld gaan sparen, zodat je tegen de tijd dat het zover is spulletjes kunt kopen die bij je huisje passen en die je dan echt leuk vindt :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:59

Je zou misschien alvast wel dingen kunnen kopen die een beetje tijdloos zijn en die je toch nodig hebt.
Gewoon van die stomme huishoudelijke artikelen, zoals aardappelschilmesjes, plastic bakjes of kurkentrekkers. Die dingen lopen toch aardig op als je ze in een keer moet kopen.
Voor de leuke dingen zou ik, denk ik, ook wat geld opzij zetten, zodat je ze, als het zover is, zonder problemen kunt kopen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:11

Ik ben een aantal jaar geleden begonnen met het sparen van een servies.. :)
Met verjaardagen vroeg ik vanalles, voorraadbussen, bakjes, bestek etc. etc.. Nu heb ik al een hoop op zolder staan.

Over een paar maanden gaan we dan samenwonen en we hebben eigenlijk al heel veel, ook al verschillende apparaten, het scheelt echt aanzienlijk in de kosten als je al een boel hebt.. Dan hoef je niet alles meer te kopen..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:13

Kijk uit dat je geen dingen gaat kopen die je thuis nu ook al niet gebruikt... zo heb ik al jaren een broodrooster staan (ik maak noooooit toast), een pers (ik koop mijn sapjes kant en klaar bij de AH) en een stuk of 10 diepvriesbakjes (3 was genoeg geweest)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:16

ik had de standaard dingen, zoals bestek, servies, potten en pannen, handoeken en dat soort "kleine" dingetjes al gekocht. voor meubels heb ik iedere maand een x bedrag opzij gezet.
ook had ik een aparte spaarrekening voor alvast onvoorziene uitgaven, zoals borg van de huur, DA kosten (je weet immers maar nooit) wij hebben een jaar lang huur kunnen betalen van mijn spaarrekening, zo konden we leren om ermee om te gaan. er komt immers meer bij kijken als je in eerste instantie denkt nodig te hebben.