Telefoon abonnement opzeggen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HarryM

Telefoon abonnement opzeggen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 21:42

Hallo allemaal..

Ik heb op internet gezocht alleen ik kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag..

Ik heb constant problemen met mijn Hi abenoment steeds betaal ik teveel op mijn rekeningen of klopt het gewoon niet. Ik heb meerdere malen opgebeld en met verschillende medewerkers gepraat alleen weet niemand steeds wat het probleem is en ze geven zelf al aan dat er iets niet klopt. Omdat ik ondertussen een beetje zat word van elke keer na kijken en controleren vraag ik me af of hier iemand weet hoe ik onder mijn abenoment uit kan komen...?
Hoop dat iemand mij kan helpen

Groeten Leonihuis

xxelviraxx

Re: Telefoon abenoment opzeggen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:46

Wanneer loopt je abbo af ? Als dat echt over een paar maanden is kom je er volgens mij niet onderuit. Je kan wel een brief schrijven dat je zo spoedig mogelijk het abbonemet op wil zeggen. Bij de meeste abbonementen moet je dit 3 maanden van te voren doen.

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 21:51

ik moet nog anderhalf jaar met dit abbenoment.. Sinds ik heb verlengt heb heb ik steeds problemen dus helaas moet ik nog een heel tijdje toe... denk ik dan

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:56

Abonnement mensen, abonnement :D

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:49

Je kan je abonnement uitkopen... Word erg duur denk ik!
Je kan wel alvast een brief schrijven dat je wilt opzeggen, moet iig drie maand van te voren.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:32

Je kunt idd je abbonnement afkopen, maar dan moet je (stel dat je een abbonnement hebt van E30,- per maand) 18x30 eurie betalen... Dat wordt dan idd een duur grapje :Y)

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 16:39

Ik heb nu een klachtenbrief gestuurd naar het hoofdkantoor. Ik hoop dat ze met een goede oplossing komen. Dat zou nu wel eens mogen.. Ik denk dat ik met alles wat ik teveel heb betaald al 2 jaar vooruit heb betaald:D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:26

Dat is wel heel erg balen dan!!
Als je het wilt opzeggen, iig zo snel mogelijk brief schrijven, mailen, bellen, want vele rekenen ook nog wat aan als je niet de bepaalde tijd op voorhand afzegt..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:34

Kristie schreef:
Je kunt idd je abbonnement afkopen, maar dan moet je (stel dat je een abbonnement hebt van E30,- per maand) 18x30 eurie betalen... Dat wordt dan idd een duur grapje :Y)
Even rekenen: 540 euro! Who! Ook ik zeg: schriftelijk opzeggen!

chocobroodje

Re: Telefoon abonnement opzeggen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:15

Ik weet het niet ze blijven nu natuurlijk wel in gebreke. Misschien dat je het daar op kunt gooien? Ik zou een brief schrijven naar een manager/supervisor(aangetekend versturen!). Dat je dit probleem direct opgelost wilt zien, dat ze daar 10 werkdagen de tijd voor krijgen, zoniet laat je bij de bank de betalingen stop zetten. Eens kijken wat ze daar opzeggen? beetje dreigen kan nooit kwaad!

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 13:39

Ik heb nu ook in mijn brief vermeld dat ik graag voor 28 Februari een reactie verwacht en als dat later is dat mijn betaling stopt.. Ook heb ik de brief aangetekend verstuurd dus het moet eigenlijk goed gaan.

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:03

Nogmaals heb ik een vraag voor jullie wat betreft mijn telefoon abbonnement.. Op mijn brief heeft mijn provider nog steeds niet gereageerd.. Nu hebben ze nog wel 2 dagen om te reageren maar nu zie ik dat niet direct gebeuren.. Vanaf de 28e stopt mijn automatische incasso en maak ik geen gebruik meer van mijn telefoon... Nu vraag ik mij af dat stel dat ik gewoon bij mijn provider er uit word gegooit kan ik dan gewoon bij een andere provider een nieuw abbonnement afsluiten...?

groetjes Leonihuis

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:07

jij gaat ervanuit dat je met een brief er zo klaar mee bent?? Dat je gewoon kan stoppen met betalen? Dat zou handig zijn! Ik heb ook HI, en ik heb een goedkoop abbonement ( 15 euro per maand simonly) Maar daarvoor had ik een abbonement met gratis telefoon, en eig heb je dan helemaal niet zoveel belminuten, ik kreeg vooral in het begin echt hoge rekeningen, op mijn telefoon stond overigens dat ik nog 30 procent had.. Niets van waar dus.. Je moet dus gewoon minder bellen/smsen.. en denk niet dat je je abbonement met een briefje kan aflossen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:07

leonihuis schreef:
Nogmaals heb ik een vraag voor jullie wat betreft mijn telefoon abbonnement.. Op mijn brief heeft mijn provider nog steeds niet gereageerd.. Nu hebben ze nog wel 2 dagen om te reageren maar nu zie ik dat niet direct gebeuren.. Vanaf de 28e stopt mijn automatische incasso en maak ik geen gebruik meer van mijn telefoon... Nu vraag ik mij af dat stel dat ik gewoon bij mijn provider er uit word gegooit kan ik dan gewoon bij een andere provider een nieuw abbonnement afsluiten...?

groetjes Leonihuis

Als jouw contract nog niet is afgelopen, ben je verplicht te betalen, tenzij je een schriftelijke bevestiging van vroegtijdige contractontbinding van hun zijde hebt ontvangen.
Als jij je betalingsplicht verzaakt zal dit zeker worden geregistreerd en is de kans groot dat je geen aansluiting krijgt bij een ander netwerk.

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:13

@ Pinuts ik stop natuurlijk niet zomaar met betalen.. Dat heeft een reden en ik verwacht ook niet dat ik zomaar dat ik er vanaf ben zonder gezeur.. Maar ik heb wel zoiets van zodra ik me niet aan de regels houd dan krijg ik meteen een brief van Hi en hun mogen alle regels aan hun laars lappen en factureren wat ze maar willen..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:19

jup.. ik heb ook vaak teveel betaald. Toen kwam ik erachter dat ik met een duur abbonement eig weinig kon bellen. Op mijn rekening staan soms ook dingen waar ik niets van snap, en ik heb ook welleens gedacht dat ze mijn hele rekening konden plunderen als ze dat wouden. Ik heb ook ooit per ongeluk iets van jamba gedaan, en toen werd mijn rekening helemaal leeg gehaald. ( met een prepaid kaart gaat het gewoon op, abonnement maakt je hele rekening dan leeg) Ja ik weet er wel wat van. En toch heb ik er mee leren omgaan, en heb nu dus een simonly voor een jaartje, en bevalt me goed. Vraagje: zat er een gratis telefoon bij je abbo?

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:25

Ja dat wel.. En ik ben ook bereid om het bedrag van die telefoon te betalen.. Ik heb alleen zo iets ik bel 3 x met een van de medewerkers die uiteindelijk zegt van mevrouw ik weet het ook niet meer en me dan aanraad een brief te sturen zodat er naar een oplossing kan worden gezocht. Dus ik doe dat braaf en vervolgens krijg ik geen gehoor. Dat vind ik vreemd en zeer vervelend.. Want ik heb niet geklaagt omdat ik vind dat ik een te duur abbonnement heb maar omdat er gewoon niks klopt van de facturen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:26

ik vrees dat er weinig aan te doen valt. Die telefoon zul je zeker af moeten betalen, en ik zou als ik jou was ff je contact goed doorkijken. Ik denk overigens niet dat je snel reactie krijgt, en dat je gewoon rekeningen blijft krijgen:) Waarom probeer je niet gewoon minder te bellen?

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:31

Nou kijk het gaat niet zo zeer om het bellen.. Ik zal het uitleggen :D Ik kreeg in december een rekening van 22 nov tot 23 dec en in januari kreeg ik een rekening van 17 dec tot 25 januari maar dan betaal ik dus van de 17e tot de 23e dubbel.. Nog iets dit is een voorbeeld dus de precies bedragen weet ik niet maar het is vergelijkbaar met de situatie die ik op me rekening vond. De ene keer betaal ik voor 300 smsen 40 euro boven me bundel dan en de andere keer voor diezelfde 300 smsen betaal ik 59 euro.. Klopt natuurlijk niets van

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:42

Wanneer heb je je brief verstuurd? 7 februari te lezen uit je posts..

Dan moet je neem ik aan gewoon wat meer geduld hebben. Dreigementen dat je vanaf 28 februari niet meer betaald enzo lezen ze vast wel doorheen (met name jijzelf zit daar uiteindelijk mee). Overigens moeten klachtenbrieven eerst door de hele papiermolen heen. In bedrijven (waar jouw klachtenbrief vast geen uitzondering is) nemen zulk soort specifieke gevallen nu eenmaal tijd in.

Verder heb je ook nog kans dat die overlapping op je factuur van februari verrekend gaat worden bijvoorbeeld (verrekenen doen ze vaak niet tussen de normale facturen door, maar met je volgende factuur).

Succes in ieder geval en vraag sowieso eens bij hi op wat de afkoopsom van je contract is.. Weet je in ieder geval wat je moet investeren om écht van ze af te zijn..