Bindingsangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Bindingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 18:02

Pff, mijn vriendin maakte een jaar geleden de opmerking; misschien heb je wel bindingsangst. Eigenlijk als grap bedoelt maar ik begin er zo langzamerhand aan te twijfelen of het wel een grap is :')

Vorig jaar had ik een vriendje, allemaal heel leuk. Maar ik had het idee dat bij alles wat ik deed ik op moest passen dat ik hem niet zou kwetsen oid. Na anderhalf maand heb ik het uitgemaakt, ik had echt wel plezier met 'm. Maar op de één of andere manier vond ik het hele gedoe maar verstikkend werken :+ .
Deze zomer op vakantie wel rondgelopen met een barman maar daar voelde ik me helemaal niet zo, niemand die me er kende (op m'n beste vriendin na dan). Kon lekker mn gang gaan en 't ging allemaal prima.
En nu thuis, loop ik alweer tijdje met een jongen. Hij is echt ontzettend lief en ik vind 'm ook zeker leuker dan gewoon een vriend. Fietsen af en toe samen naar huis, ben al op z'n feest geweet toen 'ie jarig was enzo. Nou gaan we morgen naar de bios en nu begint dat gevoel weer terug te komen. Nu het wat 'serieuzer' wordt krijg ik weer dat benauwde gevoel.

Eerder heb ik bioscoop afspraakjes altijd afgezegd op het einde :P Naar een feest gaan met een jongen vind ik helemaal niet erg. Maar zo met z'n 2en.. :P Ik ben inmiddels wel zover dat ik het morgen niet af ga zeggen, maar heel fijn voel ik me er ook niet bij O:)

Ben ik nou een enorme aansteller en moet ik gewoon niet zeiken, of heb ik echt bindingsangst? :+

Nou kom maar op! :P

wwillemijn

Re: Bindingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:12

Ben je wel echt verliefd? Als je echt verliefd bent wil je het liefst altijd bij iemand zijn (voor je gevoel dan).

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 18:16

Maflinger schreef:
Ben je wel echt verliefd? Als je echt verliefd bent wil je het liefst altijd bij iemand zijn (voor je gevoel dan).

Bij de barman zeker! Ik heb gewoon niet kunnen eten omdat ik de hele dag nergens anders aan dacht..
Daar had ik dit gevoel dus ook niet bij.

Bij die eerste jongen ook, kon de hele dag over 'm praten en was ook wel graag bij 'm. Maar het werkte gewoon verstikkend naar mijn idee.

Bij deze jongen weet ik 't nog niet. Ik vind het een hele leuke jongen. En zou het ook heel erg vinden als hij nu bijvoorbeeld er met een ander van door zou gaan. Maar krijg nu opnieuw dat rare gevoel..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:18

Wacht af of je echt verliefd wordt. Niet kunnen eten is erg herkenbaar ;)
Bouw het als je verliefd wordt gewoon rustig op en vertel hem ook van die gevoelens.

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:28

Ik heb dat ook.. Als het te snel gaat, met een jongen waar ik niet echt verliefd op ben, dat krijg ik ook dat benauwde gevoel..

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:40

Sap schreef:
Ik heb dat ook.. Als het te snel gaat, met een jongen waar ik niet echt verliefd op ben, dat krijg ik ook dat benauwde gevoel..

Dit herken ik ook absoluut.
Ik kan een jongen dan zoo leuk vinden en echt genieten van zijn aandacht zeg maar, maar als hij serieus wordt en bijvoorbeeld wat af wil spreken dan krijg ik zo'n benauwd gevoel. Soms zeg ik dan maar ja omdat ik mezelf dan niet zo moet aanstellen. Maar als ik die date dan heb dan kan ik niet op mijn gemak zijn. Of het duurt even.

Raar :Y)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 18:42

Nou ik ben gelukkig niet de enige :P
Ik ga morgen dus idd ook gewoon, ik zie wel hoe het gaat.. Hij is verder helemaal niet opdringerig. Aan hem zal het ook niet liggen. Maar ik ben dan idd ook niet op m'n gemak.

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:42

Haha ik verzin dan gewoon een smoesje om eronder uit te komen O:)
En ik kan dan ook echt ineens genoeg van iemand hebben.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 18:43

Sap schreef:
Haha ik verzin dan gewoon een smoesje om eronder uit te komen O:)
En ik kan dan ook echt ineens genoeg van iemand hebben.

Dat heb ik ook steeds gedaan! Zeggen dat je een feest had van familie ofzo :+
Of idd van de 1 op de andere dag klaar zijn met iemand :P

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:51

oooh zo herkenbaar hier :+

hihi

Maar dame's waar zal het aan liggen? ;o

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:57

Vast niet aan ons :+ haha

Heb er laatst ook nog een topic over geopent.. :o
Laatst bijgewerkt door KvE op 05-02-09 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

misspingping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:59

Ik herken het ook heel erg!

Het is wel zo dat ik voor mn gevoel heel snel mensen leuk ga vinden, -wat ook wel een beetje met iets in het verleden te maken kan hebben- als ze al een klein beetje liever doen dan normaal. En hoe graag ik dan ook iets met zo'n persoon zou willen, blijft bij mij ook dat benouwde gevoel eraan, en kan het ook een hele tijd duren voor ik echt op mn gemak bij diegene ben. Het is heel moeilijk uit te leggen, omdat ik niets liever wil dan bij diegene zijn, en dan uiteindelijk stelt het me altijd teleur, meer om mijn eigen dingen die ik voor mn gevoel dan anders had kunnen aanpakken.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:01

ik heb een jaar een relatie met een jongen gehad, echt een geweldig vriendje. maar ik kon hem niet toelaten. ik was afstandelijk, en werd alleen maar afstandelijker. dit heeft onze relatie ook kapot gemaakt. denk ergens wel dat het bindingsangst is geweest :)

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:08

M'n langste 'relatie' was 10 maand. Maar bij hem had ik dat totaaal niet op het begin. Toen wij voor het eerst wat afspraken was het natuurlij kwel spannend. maar ik wílde graag bij hem zijn.

Nadat het uit ging. Ben ik nooit meer iemand tegen gekomen bij wie ik dat gevoel ook had. Dan had ik altijd een erg benauwd gevoel en probeerde ik mezelf eronder uit te l u l l e n ( wat ook altijd lukte ) Of ik ging maar gewoon mee en totaal niet op mijn gemak :+

Tis toch wat

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:17

Mijn (algemene) theorie: bindingsangst heeft veel te maken met verlatingsangst of angst om teleurgesteld te worden. Geldt natuurlijk niet altijd, maar in de praktijk komt het wel vaak voor!