Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
, dan geldt een opzegtermijn van 1 maand. ElanII schreef:De werkgever is niet verplicht opgebouwde verlofdagen uit te betalen.
Falona schreef:Niet helemaal waar. Je hebt wettelijk recht op 20 vakantiedagen per jaar. De werkgever mag jou deze dagen niet ontnemen. Hij kan wel weigeren jou die dagen op de laten nemen, maar dan is hij verplicht die uit te betalen.
Lennox schreef:Je baas kan je niet verplichten om je vrije dagen ook echt te nemen, daar heb je een keuze in opnemen of uit laten betalen.
Thirsa_ schreef:Een tussentijdse opzegtermijn moet wel schriftelijk afgesproken zijn. Als dat niet in je arbeidsovereenkomst of in een CAO staat kun je niet zomaar opzeggen... dan moet er in overleg bepaald worden met de werkgever óf ze je eerder willen laten gaan en zo ja, wanneer dan.
ElanII schreef:Van wanneer tot wanneer loopt je contract ?
Normaal gesproken is het zo, dat je na de einddatum dan niet meer in dienst bent, tenzij werkgever en werknemer allebei willen verlengen.
Een jaarcontract hoeft dus niet opgezegd te worden, omdat het zonder actie gewoon afloopt.
Uiteraard heb je recht op het verlof dat je tijdens dat jaar hebt opgebouwd.
Edit: even nog een reactie op het voorgaande bericht. De werkgever is niet verplicht opgebouwde verlofdagen uit te betalen.
ElanII schreef:Falona schreef:Niet helemaal waar. Je hebt wettelijk recht op 20 vakantiedagen per jaar. De werkgever mag jou deze dagen niet ontnemen. Hij kan wel weigeren jou die dagen op de laten nemen, maar dan is hij verplicht die uit te betalen.
Je hebt niet goed gelezen Falona.
Mijn reactie sloeg op het volgende:Lennox schreef:Je baas kan je niet verplichten om je vrije dagen ook echt te nemen, daar heb je een keuze in opnemen of uit laten betalen.
We zijn het dus gewoon met elkaar eens
. daaf4ever schreef:ElanII schreef:Van wanneer tot wanneer loopt je contract ?
Normaal gesproken is het zo, dat je na de einddatum dan niet meer in dienst bent, tenzij werkgever en werknemer allebei willen verlengen.
Een jaarcontract hoeft dus niet opgezegd te worden, omdat het zonder actie gewoon afloopt.
Uiteraard heb je recht op het verlof dat je tijdens dat jaar hebt opgebouwd.
Edit: even nog een reactie op het voorgaande bericht. De werkgever is niet verplicht opgebouwde verlofdagen uit te betalen.
Mijn contract loopt van 7 juli 2008 tot 7 juli 2009.
Als ik het zo op maak uit jullie berichten ben ik dus toch tot eind feb. verplicht te werken? (ik heb in dit jaar nog maar 2 uur vakantie opgenomen, dus ik zou eventueel ook nog vakantie op kunnen nemen...
Bedankt voor alle reacties in ieder geval.
Relaxed schreef:Thirsa_ schreef:Een tussentijdse opzegtermijn moet wel schriftelijk afgesproken zijn. Als dat niet in je arbeidsovereenkomst of in een CAO staat kun je niet zomaar opzeggen... dan moet er in overleg bepaald worden met de werkgever óf ze je eerder willen laten gaan en zo ja, wanneer dan.
Als werknemer mag je altijd tussendoor opzeggen mits je de wettelijke opzegtermijn in acht neemt. Als werkgever is het haast onmogelijk om tussendoor een contract te beïndigen..