Aaargh, tnt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Aaargh, tnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 11:26

Wij hebben hier thuis toch regelmatig in het laatste jaar wat besteld via mensen/bedrijven die via TNT verzenden. Ondanks dat de prijs (belachelijk) hoog is geworden, blijft de goede service hier echt uit.
TNT beloofd dat als een pakketje de vorige dag voor 5 uur op de post is gedaan, het de volgende werkdag in huis moet zijn.
Nou, dat is hier misschien 1 keer voorgekomen. Rest van de keren duurt het toch wel 2 tot 5 werkdagen. Ja 5!! Ik heb dat nu al 3 keer meegemaakt. Ik koop dan ook wel eens wat voor de paarden via marktplaats, of er worden hier andere dingen gekocht, maar ik vertrouw het wel als diegene zegt dat het bijvoorbeeld donderdags op de post is gedaan voor 5 uur. En juist die donderdag doet het hem vaak, vrijdags krijg ik het niet. Ik ga er ook niet eens meer vanuit dat ik het dan krijg. Maandags zou ik het dan (met 1 dagje vertraging) moeten krijgen, maar ook dan blijft vaak het pakje uit. Meestal krijg ik het dan dinsdags, woensdags, of donderdags.
Maar ook als ik via bol.com wat bestel wat met TNT wordt bezorgd, duurt het zo 2 tot 3 dagen. En nu heb ik wat gekocht via pourcheval, had maandag al gelezen dat het verzonden was. En nog steeds geen pakketje. Terwijl je toch denkt dat zulk soort bedrijven voorrang zouden moeten hebben. Maar hier is het dus lastig om een traceercode te krijgen.
En ze willen het ook nog wel eens bij mijn buurman brengen, en als die er niet is ergens anders in de straat afleveren. Zónder papiertje bij mij om het even te melden.
Ik vraag nu meestal dus om de traceercode, maar dan kijk ik het na op internet en staat dat het pakketje onderweg is. Dus dan blijf ik er ook voor thuis vaak (om te zorgen dat het niet bij buren word afgeleverd) en dan komt het ook niet. Of laatst had ik dat er op donderdags stond dat het pakje die dag onderweg was gegaan vanuit enschede (naar hier, rijssen) en toen was die woensdags afgeleverd bij de buren. Zonder papiertje hier.

Gelukkig heb ik zelf een DHL service point in de straat, dus ik weet het wel. Ik verzend nooit meer via TNT. DHL beloofd binnen 2-3 werkdagen een pakketje te leveren, dat is nog altijd sneller en goedkoper dan die bijna 4 werkdagen van TNT.

Zijn er nog meer mensen met leuke ervaringen met TNT? :D

Willeke_

Re: Aaargh, tnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:11

Bij ons deed een pakketje er 10 dagen over, hij bleef maar liggen in Zwolle (we hadden wel een tracktrace nummer)

Ook kettinkjes worden áltijd uit een envelope gepikt, we zouden 2 kettinkjes krijgen van een vriendin van mijn moeder, ze had ze los van elkaar verstuurd, beide weg wel met de excuses van TNT als het onder de verzending was gebeurd, nee daar heb je wat aan! Heb toch het idee dat ze het scannen.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 12:12

oeeh, dat is erg vervelend van die kettinkjes!

zou je niet iets van een klacht kunnen indienen oid?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:20

Nee, je kunt niet bewijzen of het onder de verzending is gebeurd :( Dan zeggen ze: had je het maar verzekerd op moeten sturen!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:21

Bij mij wordt het pakket op een totaal andere postcode afgeleverd.
Staat naarden op en wordt in broek op langedijk afgeleverd 8)7 Alles stond erop goede postcode, huisnummer en plaats
maar ja ik weet dus alleen de postcode waar het is afgeleverd en voor de rest helemaal niks.
TNT legt de fout bij mij neer,ik zal wel een verkeerde postcode erop hebben gezet, op het verzendbewijs staat de goede postcode en die hebbeb ze zo van het pakketje overgeschreven.
Klachtenformulieren en alles heeft tot nu ook geen nut gehad......................
Ik ga maar kijken als ik voortaan via de DHL kan versturen
Laatst bijgewerkt door Florale op 05-02-09 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:24

Nou da's helemaal vreemd!!

Zit nu trouwens ook te wachten op iets wat ik van een bokker heb gekocht, ze heeft het vorige week vrijdag verzonden.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 12:39

ja en dat wachten haat ik zo, ik ben dan heel snel geneigd om te gaan denken dat het aan de personen die het opsturen ligt. Maar het is dus altijd gewoon de schuld van die irritante TNT.

Ik zit nu dus te wachten op mijn pakje van pourcheval, ik moet er eigenlijk voor thuisblijven dus, maar ik moet nog naar de paarden, nog boodschappen doen en vanavond werken.

Ik zou het nog liever gewoon willen ophalen bij het postkantoor zelf :+

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:40

Ik ben benieuwd, hoor vandaag een pakketje te krijgen .. :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:18

Willeke_ schreef:
Ook kettinkjes worden áltijd uit een envelope gepikt, we zouden 2 kettinkjes krijgen van een vriendin van mijn moeder, ze had ze los van elkaar verstuurd, beide weg wel met de excuses van TNT als het onder de verzending was gebeurd, nee daar heb je wat aan! Heb toch het idee dat ze het scannen.

Die kettinkjes, zaten die gewoon in een (kleine) envelop?
Als het namelijk gewoon in dunne envelop zit, dan worden die dingen er niet uitgestolen, maar gewoon 'uitgeslingerd'. De gewone brievenbuspost gaat nl een keertje of 4-5 door sorteer en stempelmachines met een snelheid dat je 1 brief amper kunt volgen met je ogen. Als er dan iets inzit zoals een kettinkje, beschadigd door de snelheid vaak de envelop en valt het kettinkje er ergens uit.

Verstandiger is dan om iets dergelijks iets steviger ingepakt te verzenden, met extra plastic-laagjes, of een (met karton of bubbeltjesplastic) verstevigde envelop.
Die worden met de hand gesorteerd en dan is de kans op heelhouden vele malen groter.

TNT is een heel groot bedrijf met ontzettend veel poststukken per dag, het meeste ervan gaat geautomatiseerd. Er staan echt geen medewerkers te kijken naar wat zou er in zitten, kunnen wij daar misschien iets mee?

Overigens, dit gaat dus puur over de afdeling brievenbuspost, is een heel andere afdeling dan de pakketservice, daar weet ik niets van.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:44

vind tnt ook echt waardeloos maarja je moet toch wat als je wilt verzenden :(

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 13:53

met dhl verzenden ;)

mijn pakketje is gelukkig net binnengekomen, maar 2 dagen te laat :D

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:11

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met TNT tot nu toe misschien.. :=

Op track & trace staat dat mijn paketje gisteren niet is afgeleverd bij de eerste aflever poging en dat ze het vandaag weer gaan afleveren.

Het rare is dat je normaal een briefje door de bus krijgt dat het pakketje niet afgeleverd is.
Ook was er gisteren wel iemand de hele dag thuis (maar die kan natuurlijk de bel niet gehoord hebben).

Toch hoop ik dat mijn pakketje vandaag nog komt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:19

_Noraly schreef:
Maar ook als ik via bol.com wat bestel wat met TNT wordt bezorgd, duurt het zo 2 tot 3 dagen. En nu heb ik wat gekocht via pourcheval, had maandag al gelezen dat het verzonden was. En nog steeds geen pakketje. Terwijl je toch denkt dat zulk soort bedrijven voorrang zouden moeten hebben.

Waarom zouden hun voorrang moeten krijgen? Pakketpost is pakktpost, ook al komt het van de kerstman, niemand heeft voorrang :n

Nee ik heb nog nooit geen problemen gehad met TNT. Wel dat ik wat bestelde en dat de gozer het pas rond etenstijd bracht. Daar baalde ik altijd van, mn ouders vonden het nooit goed als ik weer wat kocht.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:24

Ik vind TNT echt belachelijk hoog geworden kwa prijs, 2 jaar geleden was het 5.20, nog duur.. maar beter als die 6.75 van nu, dat is gewoon niet leuk meer om dan wat te verzenden :n

Ik ga idd in vervolg ook maar via DHL proberen, we hebben hier een in het dorp zitten... ben benieuwd of dat beter bevalt, de prijs iig wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:28

_Noraly schreef:
ja en dat wachten haat ik zo, ik ben dan heel snel geneigd om te gaan denken dat het aan de personen die het opsturen ligt. Maar het is dus altijd gewoon de schuld van die irritante TNT.

Ik zit nu dus te wachten op mijn pakje van pourcheval, ik moet er eigenlijk voor thuisblijven dus, maar ik moet nog naar de paarden, nog boodschappen doen en vanavond werken.

Ik zou het nog liever gewoon willen ophalen bij het postkantoor zelf :+

Dat is dan misschien ook weer wat overdreven ;)
Ik heb zelf nooit problemen met TNT als ik iets bestel bij bol.com heb ik het de volgende dag in huis en ook andere pakketjes worden op tijd bezorgd. Gezien ik in een nieuwbouwwijk woon waar nog geen straatnaambordje oid staan vind ik het best knap dat ze altijd alles op tijd bezorgd krijgen en op het goede adres.