TNT beloofd dat als een pakketje de vorige dag voor 5 uur op de post is gedaan, het de volgende werkdag in huis moet zijn.
Nou, dat is hier misschien 1 keer voorgekomen. Rest van de keren duurt het toch wel 2 tot 5 werkdagen. Ja 5!! Ik heb dat nu al 3 keer meegemaakt. Ik koop dan ook wel eens wat voor de paarden via marktplaats, of er worden hier andere dingen gekocht, maar ik vertrouw het wel als diegene zegt dat het bijvoorbeeld donderdags op de post is gedaan voor 5 uur. En juist die donderdag doet het hem vaak, vrijdags krijg ik het niet. Ik ga er ook niet eens meer vanuit dat ik het dan krijg. Maandags zou ik het dan (met 1 dagje vertraging) moeten krijgen, maar ook dan blijft vaak het pakje uit. Meestal krijg ik het dan dinsdags, woensdags, of donderdags.
Maar ook als ik via bol.com wat bestel wat met TNT wordt bezorgd, duurt het zo 2 tot 3 dagen. En nu heb ik wat gekocht via pourcheval, had maandag al gelezen dat het verzonden was. En nog steeds geen pakketje. Terwijl je toch denkt dat zulk soort bedrijven voorrang zouden moeten hebben. Maar hier is het dus lastig om een traceercode te krijgen.
En ze willen het ook nog wel eens bij mijn buurman brengen, en als die er niet is ergens anders in de straat afleveren. Zónder papiertje bij mij om het even te melden.
Ik vraag nu meestal dus om de traceercode, maar dan kijk ik het na op internet en staat dat het pakketje onderweg is. Dus dan blijf ik er ook voor thuis vaak (om te zorgen dat het niet bij buren word afgeleverd) en dan komt het ook niet. Of laatst had ik dat er op donderdags stond dat het pakje die dag onderweg was gegaan vanuit enschede (naar hier, rijssen) en toen was die woensdags afgeleverd bij de buren. Zonder papiertje hier.
Gelukkig heb ik zelf een DHL service point in de straat, dus ik weet het wel. Ik verzend nooit meer via TNT. DHL beloofd binnen 2-3 werkdagen een pakketje te leveren, dat is nog altijd sneller en goedkoper dan die bijna 4 werkdagen van TNT.
Zijn er nog meer mensen met leuke ervaringen met TNT?
Dan zeggen ze: had je het maar verzekerd op moeten sturen!
Alles stond erop goede postcode, huisnummer en plaats