Relatie en vakantie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Relatie en vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 08:37

Op dit moment heb ik 1,5 jaar een relatie. In de zomer dus 2 jaar. Mijn vriend zit op dit moment nog op school, werkt niet en heeft 6 weken vakantie met de zomer. Aangezien hij nog geen rijbewijs heeft en na dit schooljaar gaat werken wilt hij zijn rijbewijs in de zomervakantie halen met een snelcursus van 2 weken. Dus van de vakantie blijft nog 4 weken over. Hij zou nog met z'n vrienden een weekje op vakantie gaan en de andere 3 weken zouden wij samen doorbrengen. We zouden paar dagen naar zijn ouders op Texel gaan, we zouden zelf een weekje weg gaan en mijn ouders gaan 2 weken op vakantie, dus ik zou thuis blijven, zodat hij een paar daagjes hier kon slapen. Zo bleven er ook nog dagen genoeg over om te werken voor hem. Leuk, ik had er helemaal zin in.
Totdat zijn vrienden met het geniale plan kwamen om voor 6 weken te gaan touren. Dit kan mijn vriend niet betalen, dus gisteren hebben ze besloten dat ze dan maar 3 weken gaan touren. Dus mijn vriend wilt de eerste week werken, dan 3 weken touren en dan 2 weken een snelcursus en dan is zijn vakantie om. Oke, en waar blijf ik dan? Waar zijn mijn vakanties dan met hem? Wanneer doen wij leuke dingen in de zomer? Niet, want hij heeft geen tijd..

Ik ben hier helemaal niet blij mee!! Ik snap dat hij met zijn vrienden op vakantie wilt, maar ik had het ook wel leuk gevonden om leuke dingen met hem te doen tijdens de vakantie. We hebben dan immers 2 jaar. Is het dan raar dat ik ook een weekje met hem weg wil? Zijn vrienden zijn allemaal vrijgezel en hebben zoiets van 'Als je getrouwd ben kan je nog 40 jaar met elkaar op vakantie. Dan nu maar niet'. Mijn vriend heeft zoiets van 'Wij gaan dan toch wel in mei 1 nachtje naar een hotel, probleem opgelost'. Vind ik eerlijk gezegd niet. Ik wil ook op vakantie met hem in de zomer! Al mijn vriendinnen gaan op vakantie met hun vriendje en ik zit helemaal alleen thuis.
Ouders weg, vriendje weg, vriendinnen weg, ik heb geen werk.. Goh, dat gaat een heerlijke vakantie worden zeg.
Ik heb hem aangemoedigd om op vakantie te gaan met z'n vrienden. Hij is nog jong en vind vakanties heerlijk. Maja, als dat betekent dat ik hem niet zie in de zomervakantie ben ik er toch niet zo blij mee.
Hoe doen jullie dat komende zomer? Hebben jullie een relatie en gaan jullie samen op vakantie? Of gaan jullie apart op vakantie en zie je hem bijna niet in de zomer..

eva1969

Re: Relatie en vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:42

Je gaat je bij jouw verhaal afvragen hoe belangrijk je vriend jou vind :S
Misschien moet je jezelf afvragen hoe graag je wilt dat hij je vriend blijft áls ie jou en jouw wensen zo onbelangrijk vindt ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 08:46

Nou, ik weet idd dat het zo klinkt, maar daar twijfel ik over het algemeen niet over ;)
Aangezien we beide al druk aan het sparen zijn voor samenwonen enzo, zal ik wel belangrijk zijn. Hij vroeg zelf eerst of het erg was als ie 3 weken op vakantie zou gaan en ik zei dat dat wel goed was. Want ik dacht dat we zelf dan nog wel 3 weken over zouden houden, maar stond er niet bij stil dat ie z'n rijbewijs ook nog eens wilt halen.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:48

Weet hij hoe jij de zomer had voorgesteld? Vertel het hem, net zoals je hier schreef, zou zomaar kunnen dat hij niet in de gaten heeft wat hij voor jou omgooit! (blijft toch een vent..)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 08:50

Ik denk dat dat het is AngeliqueB. Mijn vriend kennende staat ie er heel niet bij stil en is er heel nuchter over. Heeft hij zoiets van, dan gaan we in de herfst toch een weekje en met die rijcursus kom je dan maar 's avonds. Denk dat ik het hem maar moet gaan vertellen hoe ik me erover voel. En dan maar hopen dat ie het begrijpt. Het nadeel is alleen dat ie het gisteren al afgesproken heeft met z'n vrienden..

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:55

Ik denk ook dat jij moet gaan vertellen hoe jij je hierbij voelt. Val hem niet aan, laat hem dat ook niet denken. Praat gewoon vanuit je eigen gevoel, zoals je hier geschreven hebt.
Zeg hem bijvoorbeeld dat je het leuk vind dat hij op vakantie gaat met zijn vrienden, maar dat je wel graag bij hem bent. Dat JIJ je op deze manier niet gewild voelt.
Ik denk dat als je op die manier het gesprek bij jezelf houdt dat je dan veel meer bereikt dan als het lijkt alsof je hem aanvalt.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:05

Ga eens met hem praten.. Vertel hem dat jij graag ook een week vakantie met hem wil doorbrengen en niet 1 nachtje in mei. Zeg hem dat jij het wél belangrijk en leuk vind om in de zomervakantie ook met hem samen te zijn..

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:12

Als jij hem idd niet vertelt hoe jij erover denkt of hoe jij je erbij voelt, dan weet je vriend dat niet ;) die kan dat ook niet ruiken!
Die fout heb ik zelf ook een tijdje gemaakt, gewoon ervan uit gaan dat hij dat maar moet snappen..maar dat doen ze niet!
Gewoon met hem gaan praten dus, nu kan hij er nog wat aan veranderen!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:22

tjah, ik heb datzelfde probleem!
Ligt wel iets anders, mijn vriend is boer... Dat betekent dus dat ie in de zomer echt alleen maar aan het werk is....
Vorig jaar heb ik het zelfs na de zomer uitgemaakt, omdat ik toch echt wat meer aandacht van hem wilde!
Maar we zijn inmiddels weer bij elkaar, het is gewoon aanpassen van beide kanten.
Maar ja, jij wilt natuurlijk de aandacht van je vriend, maar wie ben jij om tegen je vriend te zeggen dat ie niet met zn vrienden op vakantie mag?
Ik zou zeggen overleg eens met hem en vertel hem wat jij ervan vindt. Maar je kunt hem echt niks gaan verbieden!
Er leiden meer wegen naar Rome :)
Er moet toch een oplossing zijn waar jullie allebei tevreden mee zijn?
Op dit moment ben ik zelf 5 maanden in het buitenland, daar had mijn vriend het ook erg moeilijk mee, maar hij komt een keer een paar daagjes over en ik kom ook nog een keer terug, zien we elkaar toch nog.
Maar soms kan het gewoon even niet anders, en je hebt toch ook nog de rest van je leven om bij elkaar te zijn?
Praat er eens met hem over, ik ben benieuwd wat hij ervan zegt!
succes!! en sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:23

Ik vind dus echt dat je hier veel te zwaar aan tilt. Hij is ook jong, wil graag op tour met de jongens, wie ben jij dan om hem voor jezelf te gaan claimen? Stap uit die slachtofferrol en zorg gewoon dat jij óók een leuke vakantie krijgt. Ga dingen ondernemen, ga desnoods met iemand anders of je ouders een weekje weg, zorg in ieder geval dat jij NIET de hele zomer zielig thuis gaat zitten en dat je hem daar vervolgens de schuld van geeft. Je bent er zelf bij, hoor...

En met het halen van z'n rijbewijs is 'ie echt niet 24 uur per dag bezig. Blijft er genoeg tijd over om samen door te brengen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:27

Toen ik zo jong was ging ik met mijn toenmalige vriend en zijn vrienden mee naar Salou en Llorett dat hebben we 3 jaar gedaan toen vond ik mezelf te oud worden voor de costa's :D en gingen we met mijn vrienden richting Griekenland.

Wij zijn nooit apart op vakantie geweest altijd samen waren 17 toen we wat kregen.

Met huidige vriend is het anders, ik ga met vrienden weg en als ik zin heb met mijn vriend maar deze relatie is ook heel anders dan de vorige.
Ik ben stuk zelfstandiger geworden en laat me nooit nooit meer zo mee slepen in de liefde

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:39

Aan de ene kant kan ik me jouw verhaal voorstellen, aan de andere kant begrijp ik hem ook..

Je moet leren hem los te laten, en hij moet toch wel rekening met jou houden. Ik vind het niet bepaald netjes dat hij zonder te overleggen met jou beslist dat hij 3 weken gaat touren met zijn vrienden..

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook zo'n vriendje had, plannen maken zonder overleggen, iedere zaterdagavond jezelf vol laten lopen in de kroeg enz..

Ik heb het gisteren uitgemaakt na bijna 1,5 jaar.. We verschilden te veel! Hij is van lang leve de lol en ik ben serieuzer met mijn leven bezig. Maar hij is dan ook bijna 24 en ik bijna 30 ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:42

Geef je op als kampleiding en ga er zelf lekker 6 weken tussenuit!

Genoeg maneges die serieuze leiding zoeken! Ik weet er wel een paar voor je.

Je kan je paard, als je die hebt, ook nog meenemen ook!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:51

Ik zou het eigenlijk heel asociaal vinden als je vriendje vanwege jou niet met zijn vrienden kan rondtoeren. :o Zoiets doe je (meestal) alleen als je jong bent, dus wie weet krijgt hij wel nooit meer de kans om zoiets te doen. Met jou (als jullie samen blijven) kan hij nog heel vaak op vakantie. En tijdens zo'n snelcursus zit hij toch ook niet 24/7 te autorijden? Dus daarna is er ook nog wel tijd om samen wat te doen.
Ik vind dat je je vriend ook wat moet gunnen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:01

Loose schreef:
Ik zou het eigenlijk heel asociaal vinden als je vriendje vanwege jou niet met zijn vrienden kan rondtoeren. :o Zoiets doe je (meestal) alleen als je jong bent, dus wie weet krijgt hij wel nooit meer de kans om zoiets te doen. Met jou (als jullie samen blijven) kan hij nog heel vaak op vakantie. En tijdens zo'n snelcursus zit hij toch ook niet 24/7 te autorijden? Dus daarna is er ook nog wel tijd om samen wat te doen.
Ik vind dat je je vriend ook wat moet gunnen.

Maar ze vraagt toch niet dat hij zijn vakantie met vrienden volledig aflast? Alleen dat hij twee weken gaat in plaats van drie en die laatste week dan met haar doorbrengt. Dat vind ik een zeer redelijke vraag...

@TS: Ik zou er ook eens een goed gesprek over hebben met je vriend. Mss weet hij zelfs niet eens van je frustraties in verband met de vakantie :).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:09

eva1969 schreef:
Je gaat je bij jouw verhaal afvragen hoe belangrijk je vriend jou vind :S
Misschien moet je jezelf afvragen hoe graag je wilt dat hij je vriend blijft áls ie jou en jouw wensen zo onbelangrijk vindt ;)

Dit was eigenlijk mijn eerste gedachten ook. Hij had zijn vakantie in principe al gepland met zijn rijlessen en samen met jou samen. Je maakt nog tijd voor hem vrij zodat jullie elkaar kunnen zien.
Nee ik zou hier ook echt niet blij mee zijn en zou dan ook echt gaan twijfelen of de relatie voor hem wel zo belangrijk is.

Succes ermee!

Ik zou het trouwens wel nog met hem overleggen, dat het jou niet lekker zit. :)
Laatst bijgewerkt door Marchador op 05-02-09 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:10

Tallie_Ho schreef:
Ik vind het niet bepaald netjes dat hij zonder te overleggen met jou beslist dat hij 3 weken gaat touren met zijn vrienden..

Ahum...

Marilla schreef:
Hij vroeg zelf eerst of het erg was als ie 3 weken op vakantie zou gaan en ik zei dat dat wel goed was. Want ik dacht dat we zelf dan nog wel 3 weken over zouden houden, maar stond er niet bij stil dat ie z'n rijbewijs ook nog eens wilt halen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:21

Ik snap je teleurstelling wel, maar ik denk echt dat je je daar overheen moet zetten. Je hebt het toegejuigd dat hij met vrienden weg gaat, hij heeft het zelfs aan je gevraagd, dus ik vind dat je hem dan moet laten gaan ook. Ik neem aan dat je hem niet nodig hebt om een leuke vakantie te hebben? Ga zelf leuk dingen ondernemen, je vriendinnen zijn vast niet allemaal 6 weken weg, allemaal tegenlijk... Zo wel, ga dan andere leuke dingen doen.

Ik probeer mijn leven zoveel mogelijk te leven zoals ik ook deed toen ik geen vriend had. Ik hield me altijd erg vast aan mijn vriend, en toen het uitging, kwam ik erachter dat ik eigenlijk heel weinig voor mezelf had. Zo hadden we alleen maar gezamelijke vrienden, ik had geen hobby's (ebhalve paardrijden) dus viel ik in een zwart gat. Nu heb ik weer een relatie, en ondanks dat we heel veel leuke dingen doen samen, weet ik me inmiddels ook prima te vermaken als mijn vriend er niet is.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:28

Tja, ik begrijp je wel maar een relatie is geven en nemen. Nu kan hij nog met zijn vrienden touren. De kans zit erin dat zijn vrienden ook relaties gaan krijgen en dan zit het er ws niet meer in. Ik begrijp heel goed dat je ook een week samen weg wilt, maarja als het goed is komen er nog vele andere jaren.

Als ik je vriend was geweest zou ik hetzelfde doen, wel zou ik er over praten en kijken welke tussenoplossingen er zijn (in de herft weg, autorijlessen ander plannen etc).

Praat erover!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:30

Nouks schreef:
Tallie_Ho schreef:
Ik vind het niet bepaald netjes dat hij zonder te overleggen met jou beslist dat hij 3 weken gaat touren met zijn vrienden..

Ahum...

Marilla schreef:
Hij vroeg zelf eerst of het erg was als ie 3 weken op vakantie zou gaan en ik zei dat dat wel goed was. Want ik dacht dat we zelf dan nog wel 3 weken over zouden houden, maar stond er niet bij stil dat ie z'n rijbewijs ook nog eens wilt halen.

Ahum, overheengelezen!! :+

Dan moet TS niet klagen, ze vond het zelf goed ;)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:34

Ik zal gewoon nog eens met hem gaan praten en vertellen wat je hier verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:43

Je moet natuurlijk niet eerst het ene beloven en dan het andere doen... :+ je bent helemaal niet egoistisch bezig, je vind het niet leuk en dat is logisch.. praten is de oplossing :)*

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:53

Kan je niet eventueel met hun mee? Ik weet niet hoe goed bevriend jij ebnt met zijn vriendengroep?

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:03

Wat had je in de vakantie gedaan als je geen vriendje had?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:49

denk dat een goed gesprek op zijn plek is en dan vooral vertellen wat jij ervan vind en wat je graag had willen doen met hem in de vakantie :)