Energieleverancier(s) vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Energieleverancier(s) vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 21:52

Hoi, ik zit bij de nuon.. toch heb ik het idee dat ik goedkoper kan dan wat ik nu aangeboden krijg.. mijn maand bedrag gaat nu op 215.pm komen.. vind ik echt een hoop geld...
Dat voor mensen die met zijn 2e wonen in een goed geisoleerd (2 onder een kap) huis, die de hele dag werken (dus de kachel niet aanstaat)..
Bij wie zitten jullie? Wat zijn de voor en na delen en uiteraard de kosten? Is vastzetten handig>???

benangelique

Re: Energieleverancier(s) vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:19

vastzetten wordt afgeraden, dit was laatst nog op het nieuws. de prijzen zijn nu verhoogd, omdat ze gebaseerd zijn op de energieprijzen van 2008. de verwachting is dat ze in 2010 weer gaan zakken, omdat ze dan gebaseerd zijn op de prijzen van 2009.
als je nu gaat vastzetten, stel je dus hoog vast en loop je het risico niet te kunnen verlagen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:21

Vraag eens in de buurt rond wat andere mensen betalen, zo weet je ook of jouw verbruik (te) hoog is en je (te) veel betaald.

Ikzelf zit op een appartementje en betaal ongeveer 60 euro per maand, ik werk ook hele dagen en ik heb Nuon Natuurstroom (nog 'groenere' stroom, alleen opgewekt uit wind, zon en water)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:22

je betaalt veel te veel, je zit zelfs boven het landelijk gemiddelde van een gezin met 2 volw en 2 kids(190 p/m), meterstanden maar eens controleren lijkt me.
vastzetten nooit doen, kost je uiteindelijk meer geld

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:41

wij zitten bij Oxxio wij hebben een dierenopvang en betalen heel veel energiekosten helaas over de 800 pm

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:50

Weet niet in welke regio je zit maar het is erg duur!!! Wij zitten in brabant bij Essent en zijn nu voor de elektra enz 87 per maand kwijt, met zijn 2en. Ik zou het ook niet vastzetten nu omdat alles weer gaat dalen. Succes ermee!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:53

Nou, dat is wel extreem veel!!
Wij betalen krap de helft..
Weet je zeker dat niet incl gas en water is?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:41

Mijn voorschot is ook verhoogd naar 207 euro per maand wij werken ook met z,n tweeen. Zijn niet erg vaak thuis. Ik vind het ook erg veel wij zitten bij essent. Wij hebben deze week wel echt dingen gedaan om te gaan bezuinigen op stroom enz. Bv de verwarming niet meer op 23 zetten als we thuis zijn maar 21(alleen s,avonds tussen 18 en 23) niks meer op standbay laten staan. Stekkers van opladers enz niet meer in het stopcontackt te laten zitten. En we gaan nog de verwarmingsbuizen op zolder(die niet gebruikt word) issoleren zodat we daar geen warmte verliezen. Maar het is wel belachelijk dat we zoveel moeten betalen hoor. We betaalden vorig jaar 165 en nu moeten we 207 gaan betalenterwijl wel maar 80 euro bij hoefde te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 07:06

james100 schreef:
Hoi, ik zit bij de nuon.. toch heb ik het idee dat ik goedkoper kan dan wat ik nu aangeboden krijg.. mijn maand bedrag gaat nu op 215.pm komen.. vind ik echt een hoop geld...
??

Nou dat is het zeker, ik werk halve dahen en zit nog niet een op de helft, mss even vermelden wat ej hiervor krijgt en hoe je gebruikt? (Veel licht, straalkachel, PC's etc)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 07:12

Hallo!

Wij zijn pas weer terug gegaan naar het Nuon (zaten hiervoor bij Oxxio) doordat ze met een verhaaltje kwamen dat zij wel veel goedkoper konden zijn (want voordat we bij oxxio kwamen zaten we ook bij het nuon). Nou ja wij wilden het wel eens gaan proberen bij oxxio en niks was minder waar. Ze zijn helemaal niet goedkoper zijn namelijk zowat even duur als bij het Nuon. Dus zijn wij nu weer terug bij het Nuon. En betalen we zo rond de 120euro per maand. Hier komen we never nooit aan doordat we beiden niet vaak thuis zijn en dus niet alles staat te loeien als een gek.

En zodoende krijgen we altijd elk jaar geld terug :D Dus sja wij betalen liever wat teveel en dat je dan terug krijgt dan dat je te weinig betaald en je elk jaar fors moet bij betalen!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:42

Wij zitten ook op 178 euro per maand voor een rijtjeshuis met 2 bewoners. Ik denk dat ze ons gewoon te hoog hebben ingeschat want vind het belachelijk veel geld.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:56

Ik woon in utrecht en betaal 188 aan de eneco.
Wij hebben een tweeling van 10 maanden dus heb het wel altijd op een lekker tempratuurtje in ons huis.
Verder gaat bij ons de pc nooit uit,zitten de laders altijd in het stopcontact,brand der bijna overal de hele dag het licht enzo.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:58

wat je kunt doen is gedurende 3 maanden je meterstanden dus gas en licht opnemen; bijvoorbeeld op 1 maart en dan op 1 juni weer; dit doorbellen en dan berekenen ze het voorschot wat je ook daadwerkelijk kwijt bent.
zo ben ik van 100 terug naar 40 gegaan

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 20:16

Dank jullie, ik ga het niet vast zetten, dat is duidelijk..
Wij betaalde eerst 165,00 toen kregen we eervorig jaar de eindafrekening en moesten we 40 euro bij betalen.. Dus toen werden we op 170 gezet.. Toen heb ik het zelf op 185 laten zetten en nu komen ze hier mee... Lekker spaarpotje dat wel, maar ik vind het een hoop geld.. oja.. we hebben ook dag en nacht/weekeindtarief. Voor diegene die niet weten wat dat is;
snachts (na 23.00) en in het weekeind hebben we een ander tarief.
Ik hou hier rekening mee, de vaatwasser draait altijd na 23 uur, we hebben geen pc oid.. verder alle stekkers eruit, huis compleet geissoleerd.. En mijn wasjes doe ik altijd in het weekeind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:37

James laat je meter anders eens nakijken of houd een weekstand bij, want dit is absurt.
Ik heb geen tweede meter, ben alle dagen thuis vanaf half twee, leef beslist niet zuinig en heb geen tweede meter.
En ik betaal de helft!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 21:14

Yep, ga ik laten doen.. het is misschien wel wijsheid.. Thanx