Havo'ers op mbo barneveld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Havo'ers op mbo barneveld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 20:22

Een beetje onduidelijke titel misschien maar.., ik wil graag de ervaringen horen van alle mensen die de tweejarige opleiding paardenhouderij in barneveld hebben gedaan, speciaal voor mensen die van de havo afkomen dus.
Ik zit erover na te denken om dit te gaan doen en daarna door te stromen naar een verkorte HBO paardenhouderij (stoas)
Maar wat zijn jullie ervaringen?
Vond je het erg gemakkelijk vergeleken met de Havo?
Was het veel praktijk? of toch meer theorie dan je had verwacht?
Hoe is de sfeer op school?
Heb je het idee dat het ook echt leerzaam was?
Meer interessante ervaringen, ideen etc. zijn héél erg welkom.
Ik ga overigens wel naar de opendag over een aantal weken.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:27

Heey,

ik doe gewoon de opleiding paraveterinair niveau 4 ( heb ook TL gedaan hoor) maar wilde gewoon ff zeggen dat de school heel leuk is! goede begeleiding, mooi paarden gedeelte en een leuke sfeer :D - ook over het algemeen niet superduper moeilijk.

Hoop op meerdere reacties voor je ;) vast wel!

groetjessss }:0
& veel plezier op de opendag!

Maiska

Re: Havo'ers op mbo barneveld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:56

Ik ben afgelopen week naar de open dag geweest, maar heel kort want moest snel weer weg.

Ik heb zo hopelijk vwo diploma en wil dit dan ook mss volgend jaar gaan doen. Het zijn `maar` twee jaartjes en wil daarna ook een hbo gaan doen, echter niet in de paarden maar iets van rechten of evenementen.
Wil dat als iets leuks tussendoor doen en later beetje lesgeven op L niveau ofzo ;)

Ik vond de school wel aansprekend, hoewel het wel echt op mijn huidige middelbare school leek, bah ;) Verder werden de dingen goed uitgelegd, kreeg apart uitleg van aardige docente omdat ik voor de verkorte opleiding kwam en ik haast had en niet kon wachten :o
Heb even de boeken ook kunnen doorbladeren en die zagen er best makkelijk uit, de theorie :o Zag ook nog verslagen liggen, een ondernemningsplan. Dat heb ik vorig jaar ook helemaal meoten maken voor het vak M&O (wat een pokkewerk!!) dus ik denk dat het kwa niveau wel moet lukken voor mij. Havo schijnt alleen minder stof te zijn maar ongeveer zelfde niveau als vwo, dus ik denk dat het wel gaat meevallen :j

Ik heb paardencentrum helaas niet gezien, geen tijd voor gehad :( Heb wel veel gegoogled enzo en kwam over het algemeen alleen goede dingen tegen! Wel de standaard dingen als "je kunt er toch niks mee en blabla" maar dat geldt voor mij dan toch niet :)

Volg dit topic even! :j

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:58

ik doe de verkorte dierverzorging opleiding. over het algemeen vind de klas (allemaal havo instroom) het niveau erg makkelijk. soms echt saai. ik vind de opleiding wel leuk maar ben bang dat het werk snel saai wordt. maar als opstapje naar het hbo is het wel leuk. je doet 0,5 jaar langer over dan dat je meteen naar hbo zou gaan maar je leert toch net iets meer uit de praktijk.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:41

Maiska schreef:
Ik ben afgelopen week naar de open dag geweest, maar heel kort want moest snel weer weg.

Ik heb zo hopelijk vwo diploma en wil dit dan ook mss volgend jaar gaan doen. Het zijn `maar` twee jaartjes en wil daarna ook een hbo gaan doen, echter niet in de paarden maar iets van rechten of evenementen.
Wil dat als iets leuks tussendoor doen en later beetje lesgeven op L niveau ofzo ;)

Ik vond de school wel aansprekend, hoewel het wel echt op mijn huidige middelbare school leek, bah ;) Verder werden de dingen goed uitgelegd, kreeg apart uitleg van aardige docente omdat ik voor de verkorte opleiding kwam en ik haast had en niet kon wachten :o
Heb even de boeken ook kunnen doorbladeren en die zagen er best makkelijk uit, de theorie :o Zag ook nog verslagen liggen, een ondernemningsplan. Dat heb ik vorig jaar ook helemaal meoten maken voor het vak M&O (wat een pokkewerk!!) dus ik denk dat het kwa niveau wel moet lukken voor mij. Havo schijnt alleen minder stof te zijn maar ongeveer zelfde niveau als vwo, dus ik denk dat het wel gaat meevallen :j

Ik heb paardencentrum helaas niet gezien, geen tijd voor gehad :( Heb wel veel gegoogled enzo en kwam over het algemeen alleen goede dingen tegen! Wel de standaard dingen als "je kunt er toch niks mee en blabla" maar dat geldt voor mij dan toch niet :)

Volg dit topic even! :j

paardencentrum?? wat moet ik daarbij denken?

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:18

het paardencentrum is van ptc+ dit is een praktijkschool hier heb je een bepaald aantal uren per week les. hier krijg je dus praktijkles. ik weet er verder niet veel van omdat ik dierverzorging doe. ik weet wel dat je er onder andere paardrijles krijgt.