Hoe het allemaal begon:
De verwarming in onze keuken lekte, dus er werden duchtig kommen en potten ondergezet... Uiteraard werd het soms vergeten om
deze leeg te gieten, wat dus resulteerde in een kant en klaar zwembad!
Het noodlot sloeg immers toe en vrijdag moest ik mijn vader naar de spoedafdeling brengen met een veel te hoge bloeddruk
en een veel te hoog suikergehalte. Hij vond het zozeer nodig om de verwarming af te zetten en het water dan maar ineens ook!
Daar zit je dan, in een erg koud huis, zonder warm of koud water en zonder verwarming. Slechts na één dag had ik door dat ik 'het knopje' van het
water maar gewoon omhoog diende te zetten, dus dat probleem was al van de baan. En hoera, zowaar verscheen er terug water uit de kraan, weliswaar
heel koud water, maar een mens moet toch iets?!
Op zoek in de gouden gids naar de firma die onze verwarming heeft geplaatst, vond ik uiteindelijk hun nummer en belde hen met mijn probleem.
Nou, volgens hen was dat helemaal geen probleem hoor! Gewoon een nieuwe radiator bestellen en klaar is kees!
Met dat nieuws was ik natuurlijk erg blij. Hoewel ik toen niet wist, dat die radiator twee weken op zich ging laten wachten.
Ondertussen probeerde ik me warm te houden met 2 kleine elektrische vuurtjes. En ik stelde toch wel vast dat dit net iets te weinig was om 200m² te verwarmen. Ik leerde het echte nut van een waterkoker kennen, en zo kon ik de vaat toch nog doen! Aangezien ik de grootste koukleum van de eeuw ben, kon ik me toch niet wassen met koud water? Ben je gek? Blijkbaar ben ik dan toch voor het 'geluk' geboren en kon ik om de hoek bij mijn grootmoeder in bad. Nog nooit was ik zo tevreden dat ik in een lekker warm bad kon stappen!
Het is weer winter, dus natuurlijk vond onze gemeente het nodig om nu op deze moment riolering te gaan leggen in onze straat!
En dat kan uiteraard niet zonder dat er iets fout loopt, toch? Dus op een koude middag zat ik rillend te bokken, tot plots mijn scherm zwart werd!
Tevergeefs probeerde ik mijn pc terug aan te zetten, het licht aan te knipperen... Maar nee, na het water en verwarming, hadden ze me ook
de elektriciteit ontnomen! "Er is een leiding geraakt", werd me verteld. Gelukkig waren die mensen zo lief om meteen te bellen en na enkele uurtjes
had ik toch tenminste mijn elektriciteit al terug! En zo kon ik toch even ervaren hoe het is om te leven zonder enige luxe...
Maandag jongstleden kreeg ik het verlossende telefoontje: "Mevrouw V. Uw radiator wordt dinsdag geleverd en woensdag tussen 10u en 12u mag
u onze mensen verwachten om deze te plaatsen!" EUREKA dus! En ja hoor, iets na 10u werd er op de deur geklopt door twee charmante oudere mannen
die me eindelijk gingen verlossen uit mijn benarde situatie. Ze vonden het ook zo nodig om nog enkele grapjes te plaatsen over mijn 'ijshuis'
Na zo'n anderhalf uur meten, boren, kloppen mocht ik eindelijk het knopje van de verwarming weer aanzetten! Ik kon haast een traan wegpinken van geluk! Mijn reddende engelen zijn net de deur uit en ik voel de buizen van de verwarming al behaaglijk opwarmen! Eindelijk mag ik afscheid nemen van mijn sjaals en immens warme truien die ik de laatste twee weken in huis droeg. Ik voel me langzaam maar zeker weer ontdooien!
En hoewel ik niet christelijk, katholiek, ... ben: God, zegen verwarmingsreparateurs, warme chocomelk en elektrische 'vuurkes'! Amen!
Nu, voor ik tot dramaqueen wordt benoemd... Natuurlijk is dit een beetje 'over the top' en gekscherend bedoeld. Maar toch kan ik jullie met 100%
zekerheid zeggen dat ik enorm ga genieten straks van mijn eigen warm badje en dat ik de eerstkomende paar dagen niet verder dan drie meter verwijderd van de verwarming ga zitten!
Bedankt voor het lezen, het is best lang geworden zie ik! Sterkte aan iedereen die hetzelfde meemaakt of meemaakte. Als er genoeg interesse voor is,
kunnen we eventueel een zelfhulpgroep oprichten voor verwarmingloze mensen

Veel liefs,
Nicky

Wij hebben dan ook jaaaaaren een houtkachel gehad. Maar nu natuurlijk wanneer je het nodig hebt, is hij al lang weg
Gelukkig wordt je huisje nu weer lekker verwarmd, geniet er maar van!