De ijstijd ten huize Nicky

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

De ijstijd ten huize Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 12:15

Twee weken, twee veel te lange weken heb ik mogen ervaren hoe het is om te leven in primitieve omstandigheden.

Hoe het allemaal begon:

De verwarming in onze keuken lekte, dus er werden duchtig kommen en potten ondergezet... Uiteraard werd het soms vergeten om
deze leeg te gieten, wat dus resulteerde in een kant en klaar zwembad!
Het noodlot sloeg immers toe en vrijdag moest ik mijn vader naar de spoedafdeling brengen met een veel te hoge bloeddruk
en een veel te hoog suikergehalte. Hij vond het zozeer nodig om de verwarming af te zetten en het water dan maar ineens ook!

Daar zit je dan, in een erg koud huis, zonder warm of koud water en zonder verwarming. Slechts na één dag had ik door dat ik 'het knopje' van het
water maar gewoon omhoog diende te zetten, dus dat probleem was al van de baan. En hoera, zowaar verscheen er terug water uit de kraan, weliswaar
heel koud water, maar een mens moet toch iets?!

Op zoek in de gouden gids naar de firma die onze verwarming heeft geplaatst, vond ik uiteindelijk hun nummer en belde hen met mijn probleem.
Nou, volgens hen was dat helemaal geen probleem hoor! Gewoon een nieuwe radiator bestellen en klaar is kees!
Met dat nieuws was ik natuurlijk erg blij. Hoewel ik toen niet wist, dat die radiator twee weken op zich ging laten wachten.

Ondertussen probeerde ik me warm te houden met 2 kleine elektrische vuurtjes. En ik stelde toch wel vast dat dit net iets te weinig was om 200m² te verwarmen. Ik leerde het echte nut van een waterkoker kennen, en zo kon ik de vaat toch nog doen! Aangezien ik de grootste koukleum van de eeuw ben, kon ik me toch niet wassen met koud water? Ben je gek? Blijkbaar ben ik dan toch voor het 'geluk' geboren en kon ik om de hoek bij mijn grootmoeder in bad. Nog nooit was ik zo tevreden dat ik in een lekker warm bad kon stappen!

Het is weer winter, dus natuurlijk vond onze gemeente het nodig om nu op deze moment riolering te gaan leggen in onze straat!
En dat kan uiteraard niet zonder dat er iets fout loopt, toch? Dus op een koude middag zat ik rillend te bokken, tot plots mijn scherm zwart werd!
Tevergeefs probeerde ik mijn pc terug aan te zetten, het licht aan te knipperen... Maar nee, na het water en verwarming, hadden ze me ook
de elektriciteit ontnomen! "Er is een leiding geraakt", werd me verteld. Gelukkig waren die mensen zo lief om meteen te bellen en na enkele uurtjes
had ik toch tenminste mijn elektriciteit al terug! En zo kon ik toch even ervaren hoe het is om te leven zonder enige luxe...

Maandag jongstleden kreeg ik het verlossende telefoontje: "Mevrouw V. Uw radiator wordt dinsdag geleverd en woensdag tussen 10u en 12u mag
u onze mensen verwachten om deze te plaatsen!" EUREKA dus! En ja hoor, iets na 10u werd er op de deur geklopt door twee charmante oudere mannen
die me eindelijk gingen verlossen uit mijn benarde situatie. Ze vonden het ook zo nodig om nog enkele grapjes te plaatsen over mijn 'ijshuis' :Y)

Na zo'n anderhalf uur meten, boren, kloppen mocht ik eindelijk het knopje van de verwarming weer aanzetten! Ik kon haast een traan wegpinken van geluk! Mijn reddende engelen zijn net de deur uit en ik voel de buizen van de verwarming al behaaglijk opwarmen! Eindelijk mag ik afscheid nemen van mijn sjaals en immens warme truien die ik de laatste twee weken in huis droeg. Ik voel me langzaam maar zeker weer ontdooien!

En hoewel ik niet christelijk, katholiek, ... ben: God, zegen verwarmingsreparateurs, warme chocomelk en elektrische 'vuurkes'! Amen! :Y)

Nu, voor ik tot dramaqueen wordt benoemd... Natuurlijk is dit een beetje 'over the top' en gekscherend bedoeld. Maar toch kan ik jullie met 100%
zekerheid zeggen dat ik enorm ga genieten straks van mijn eigen warm badje en dat ik de eerstkomende paar dagen niet verder dan drie meter verwijderd van de verwarming ga zitten! :+

Bedankt voor het lezen, het is best lang geworden zie ik! Sterkte aan iedereen die hetzelfde meemaakt of meemaakte. Als er genoeg interesse voor is,
kunnen we eventueel een zelfhulpgroep oprichten voor verwarmingloze mensen :')

Veel liefs,

Nicky

Mowoah

Re: De ijstijd ten huize Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:19

Oei dat lijkt me niet zo fijn.. :oo

Gelukkig heb je je 'warmte' weer terug, geniet ervan zo lang het nog kan. ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:27

Hihi het komt me een beetje bekend voor.DIt gebeurde me ook regelmatig op Cyprus....

Nu in NL slaat onze kachel steeds af. Er is al iemand voor geweest en hij heeft het 'gemaakt'!!!NOT!!!!
We zitten nog steeds met zelfde probleem.....

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:30

Ik leef zo met je mee! Hier begon de verwarming ook kuren te vertonen toen het 's nachts -15 was.
Gelukkig hebben wij maar 1 dagje in de kou gezeten.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 12:32

:D Wij hebben dan ook jaaaaaren een houtkachel gehad. Maar nu natuurlijk wanneer je het nodig hebt, is hij al lang weg :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:35

Wel fijn dat je verwarming gemaakt is!
Als het mij zou overkomen zou ik mezelf in 3 dekens rollen en er in blijven zitten tot de verwarming gemaakt was..

Brr, moet er niet aan denken (alhoewel ik zelf vaak de verwarming op mn kamer uitdraai en dan na een week bedenk dat het toch wel echt heelheelheel koud is :+ hoe zou dat toch komen.. )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:49

heb vorig jaar ook drie dagen zonder verwarming gezeten en dat was echt geen pretje alhoewel het half maart was...

gelukkig is hij gemaakt :)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:59

Wel fijn dat het gemaakt is, maar het is zeker niet fijn om in de kou en alles te zitten.

Vorig jaar was bij ons een keer de stroom uitgevallen door een storing, toen ook paar uur zonder stroom gezeten in het donker, wat een ellende, dan kan je echt bekant niks. Gelukkig hebben wij een houtkachel en hoeven wij niet echt in de kou te zitten, maar prettig is het niet.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:03

Ik zit in het gebied dat vorig jaar een paar dagen zonder stroom heeft gezeten toen die helicopter tegen de hoogspanningsmast was gevlogen. Dus ook geen verwarming, geen warm water maar ook geen licht we konden niet koken dat was toen ook een drama.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:19

Haha leuk geschreven! Maar ik kan het me voorstellen. :D Wij hebben een keer een avond, nacht en ochtend geen verwarming gehad en dat was ook niet zo leuk. Wel ontzettend koud. En een paar jaar geleden viel de hele tijd de stroom uit bij ons. Was tijdens een storm, dus lekker donker in huis. :+ Uiteindelijk hebben we een agregaat gekocht zodat we zelf stroom kunnen maken.

Geniet van je warme huisje! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:34

Hihi wat een verhaal zeg, ik zou het niet trekken zonder verwarming, water en bokt := Gelukkig wordt je huisje nu weer lekker verwarmd, geniet er maar van!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:06

Bedankt voor jullie medeleven hoor! :) Ondertussen is het alweer heerlijk zo'n 21°C binnen, ik kikker er gelijk van op!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:11

Ik ken het gevoel... was wel maar voor twee dagen, maar die leken me lang genoeg. De verwarming weigerde dienst en buiten vroor het. Gelukkig hebben we hier nog een houtkachel, dus die heeft even overuren zitten draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:14

brrr krijg het er koud van :P

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:18

Wat grappig geschreven zeg!! Minder grappig situatie natuurlijk maar moest wel klein btje lachen :-)
Maar brrr het is al zo'n ijswinter en dan ook nog zonder verwarming! Geniet van de warmte zou ik zeggen!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:24

Krijg kippevel van het lezen van je verhaal haha. En ga snel een warme douche nemen. :') Fijn dat je je warme huisje terug hebt, nu hopen dat deze radiator het wel vol houd. :D

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:51

Dat je het hebt overleefd zonder bokt, water en electriciteit :Y).
Geniet er lekker van, en af en toe lief tegen alles praten dan doen ze het langer!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 18:52

Kristie schreef:
Dat je het hebt overleefd zonder bokt, water en electriciteit :Y).
Geniet er lekker van, en af en toe lief tegen alles praten dan doen ze het langer!

Ooooh, dan ga ik zo meteen maar eens een rondje doen! Lief internet, schattige verwarmingpjes, braaaaaf zo! :+

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:15

Hihi wat schrijf jij leuk! :D
Echt heel naar om geen warm water te hebben!! Dan mag je best even zeuren hoor!! :D