Verveel me op m'n werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

My_Lady

Verveel me op m'n werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 09:46

Hallo allemaal,

Weet niet of het hier goed staat maar zo niet sorry :D

Ik werk bij een transportbedrijfje maar het is zo rustig dat ik echt werk moet zoeken.
Dit is al sinds begin dit jaar. Nu begin ik het echt zat te worden ik wil het druk hebben.
Heb de laaste tijd dat ik het ook geen uitdaging meer vind.

Zou dit allemaal door de ecomonie komen?
Hebben jullie er ook last van of hebben jullie het wel druk?

Groetjes Nathalie

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:01

Nou ik verveel me hier dus ook altijd dood of het is geestdodend werk dus dan verveel ik me nog liever := Ik print, archiveer of werk aan mijn school, maar ik kan me daar slecht op concentreren door alle herrie...

My_Lady

Re: Verveel me op m'n werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 11:15

erg is dat he.
Ik ben alles aan het voormaken heb dossiers opgeruimt en meer is er niet te doen. Zit te denken om te gaan leren maar voor wat?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:18

Ja goede vraag, ik doe een bbl opleiding, dus genoeg leerwerk, maar dat schiet nu ook niet op... Misschien een boek lezen? Of een cursus ergens bestellen om een taal ofzo te leren?

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 11:21

Denk niet dat ze het leuk vinden als ik met een boek zit haha.

Als ik nou wist wat ik leuk vind om te leren dan zou het een stuk makkelijker zijn.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:31

Een taal? Of misschien iets met pc's waar je meer vanaf wilt weten of iets in de richting waarin je werkt?

Ik weet genoeg, jammergenoeg werken mijn hersens momenteel niet meer mee :+ Ik doe nml al het dubbele van mijn klasgenoten en nog meer lukt me niet, aangezien ik dit momenteel al amper in mijn kop krijg...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:35

My_Lady schreef:
Denk niet dat ze het leuk vinden als ik met een boek zit haha.

Als ik nou wist wat ik leuk vind om te leren dan zou het een stuk makkelijker zijn.

Kun je niet iets van aan administratiecursus doen? Word het bedrijf ook beter van.

Of een andere cursus die in de buurt komt van je baan. Iets met logistiek?

Mijn moeder had op 1 van haar banen ook erg weinig te doen. Ze heeft toen zelf voorgesteld een administratiecursus te doen. Dat vonden ze prima en hebben het ook betaald.

Het voordeel van even slechte zaken is dat je alles op kunt ruimen. Alles in archiven plaatsen. Oude dingen weg gooien. Als het dan weer druk wordt dan heb je alles perfect voor elkaar. En kun je de klanten nog beter helpen!

Ik werk zelf in een discotheek(jassen). En een kroeg zo'n 100 meter verder heeft besloten schijt te hebben aan het rookverbod en de sluitingstijden die voor kroegen zijn opgelegd. Gevolg: alle rokers blijven massaal weg.
Heb dus ook bar en bar weinig te doen, en verveel me ook dood. Mag niet meer lezen tekenen enz.ez.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 04-02-09 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:36

LOI studie volgen, dat doe ik ook.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:37

Hier nog iemand die zich verveeld.... bah...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:37

Je werkt bij een transport bedrijf?
Rijden die ook op het buitenland?
Zo ja, ga Duits, Engels of Frans of zo leren.
Altijd handig als je een klant te woord zou moeten staan
of een brief zou moeten schrijven.
Bovendien is het dan te verkopen dat je met een studieboek voor je neus zit, als het rustig is.
Of een cursus administratie of andere aan je werk gerelateerde cursus.

Anders zelf taken erbij verzinnen, ambitie is nooit weg.
Er is altijd wel een klusje waar niemand meer van wist dat het bestond.

Archief heb je dus al uitgezocht. Ook gedigitaliseerd?
Lijsten erbij zodat ook iemand anders het zo kan terug vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:44

Ik zou het er eens met je baas over hebben. Vertel hem dat je je verveelt en dat je je graag verder zou ontplooien nu daar de tijd voor is. Goede kans dat hij het zelf een heel goed idee vindt en 't nog voor je wil betalen ook :)

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 11:49

We rijden alleen maar duitsland.
een cusus Duits heb ik al aangevraagd maar die begint pas in september. m'n baas wil dan dat ik echt naar een avondschool ga dat vind hij beter dan iets van de loi.

Een diploma voor administratie heb ik.
Boekhouding leek mij ook een goed idee maar daar heeft laast een ander collega z'n diploma voor gehaald.

We zijn ook maar een heel klein bedrijf we hebben 8 man.

@ Nouks. dat zat ik ook te denken maar dan denk ik waar kan ik me in ontplooien dan. de planners hebben het ook niet druk en de boekhouding ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:54

Ik zou alvast stevig rondkijken voor een nieuwe baan.... :o
Als iedereen zó weinig te doen heeft, gaat het niet lang meer duren voor jouw baas vervelende besluiten moet gaan nemen. Oftewel: ontslag moet aanvragen omdat er geen inkomsten meer binnenkomen... En dat laat hij waarschijnlijk niet eerder doorschemerende, dan dat het zover is. :\

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 12:20

ezanden schreef:
Ik zou alvast stevig rondkijken voor een nieuwe baan.... :o
Als iedereen zó weinig te doen heeft, gaat het niet lang meer duren voor jouw baas vervelende besluiten moet gaan nemen. Oftewel: ontslag moet aanvragen omdat er geen inkomsten meer binnenkomen... En dat laat hij waarschijnlijk niet eerder doorschemerende, dan dat het zover is. :\

ik hoop het niet.
Denk dat je in deze tijd niet snel aan een andere baan komt.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:25

My_Lady schreef:
Hallo allemaal,

Weet niet of het hier goed staat maar zo niet sorry :D

Ik werk bij een transportbedrijfje maar het is zo rustig dat ik echt werk moet zoeken.
Dit is al sinds begin dit jaar. Nu begin ik het echt zat te worden ik wil het druk hebben.
Heb de laaste tijd dat ik het ook geen uitdaging meer vind.

Zou dit allemaal door de ecomonie komen?
Hebben jullie er ook last van of hebben jullie het wel druk?

Groetjes Nathalie

Same here....
Werk ook bij transportbedrijf.
Verveel me ook.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 12:33

ja het schijnt in de transport echt super stil te zijn.

Hebben jullie wel vrachtwagens.
Wij niet maar we kopen opdrachten en die verkopen we aan een vervoerder. Gister had ik een oud collega aan de tel.(ook transport) en die zei dat het daar ook super rustig was

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:24

Ja we hebben wel eigen auto's.
Maar je hoort het inderdaad overal dat het zo rustig is....

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:05

Ik doe de administratie ook, wel in een andere sector. Maar ik verveel me overal. Voor functies met wat meer uitdaging heb ik niet de juiste diploma's, voor andere functies zijn ze weer bang dat ik me ga vervelen omdat het te makkelijk zou zijn voor me. Tjah, zo rol je nooit ergens in. Ik hoop nu inderdaad dat ik binnenkort met een studie kan beginnen, maar nou nog zien te regelen dat de baas betaald :D

Ik denk dat het rustige bij jou inderdaad nu aan de sector ligt. Ik kan namelijk niet zeggen dat er geen werk ligt bij ons. Zoals eerder vermeld zou ik een gesprek met je baas aan gaan, kijken wat de mogelijkheden zijn, doorgroei en of studie mogelijkheden. Al vraag ik me af of daar nu geld voor is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:39

Ik werk als receptioniste en heb ook af en toe echt niks te doen op mijn werk. Meestal doe ik dan wat voor school of zit ik een beetje te bokken.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 08:38

dat van school doe ik niet dan.
Maar zit wel te bokken of te hyven.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:11

Ik zit ook te bokken normaal, maar moet omdat ik de laatste tijd veel weg ben geweest ondanks dat er niks te doen was en ik moet wel een beetje mijn goede kant laten zien, iedereen kan bij mij zien wat ik doe, want ik zit in de loopgang :=

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:45

Ik had tot gister precies hetzelfde probleem. Werkte in een winkel (al anderhalf jaar) waar het érg rustig was, een klant of 4/5 per dag was toch wel het maximum.
Dat is leuk voor en paar maanden, en goed voor je berichtenteller, maar niet voor je motivatie en humeur.

Ik raad je aan om iets anders te zoeken.
Ik ben gister opgestapt, en heb een soort van 'bore-out', vrolijker word je daar niet van.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:55

Ik heb besloten ook ander werk te gaan zoeken, ik twijfelde al een tijdje omdat ik nogmaar een paar maanden heb voor het nieuwe schooljaar waarin ik weer voltijd ga studeren. Maar ik hou het niet meer vol om hier nog veel langer te werken, gegarandeerd dat ik dan binnen een paar weken weer ziek thuis zit. Dus ik hoop dat ik iets kan vinden voor tot die tijd :)