Ik heb vandaag een Distributed Denial of Service (DDoS) aanval op mijn netwerk gehad.
Ik zal even bij het begin beginnen:
Ik heb sinds een korte periode een nieuwe laptop, ben er zeer tevreden mee en hij is ook nog vrij snel. Ik speel hierop ook een RPG: Silkroad Online.
doormiddel van multiclient kan ik meerdere keren dit spel opstarten. en met gemak 5x. echter had ik vandaag heel veel last van 'lag'. zelfs al bij 3 clients. de pc werd zo traag dat ik geen eens een internetpagina erbij op kon starten. Wat ik daarom ook maar niet geprobeerd heb.
Eigenwijs als ik was heb ik niet gedacht aan virussen of iets wat daar op lijkt. Ik heb daarom de pc ook niet gescanned (immers download ik nooit wat). vervolgens kreeg ik ongeveer een 50-100 explorer errors. (wat eigelijk onmogelijk was ik gebruik geen explorer en had zowieso al geen internet pagina gestart). op dit moment liep mijn pc zo traag dat ik niet kon doen. alles wat ik aanklikte moest zeker een minuut laden voordat het kwam. Dit was om 1 uur smiddags.
Ook had ik even geen internet wat er tot leidde dat alle karakters die ik op betreffende spel had ingelogt 'gedisconnect' waren. Deze moest ik dus opnieuw inloggen. door een volle server en een beetje geluk was ik mijn hacker voor geweest.
om 5 uur vanmiddag kreeg mijn pc ineens allerlei errors en is ons hele internet gecrashed. Met dat al het internet wegvalt word ik gebeld door mijn vriend die hetzelfde spel ook speelt. Hij vertelde me dat iemand anders op mijn accounts zat die dus daar afloop ook geheel leeg waren.
Het banketstaaf is dat ik hier echt geld in gestoken heb en dat de 'items' en 'gold' wat ik er had een waarde hebben van pak 'm beet $1000,-. (dan praat ik over ebay prijzen).
nadat ik weer internet had ben ik geen praten naar mijn andere account waar die hacker dus nog opzet en die mij dood leuk kon vertellen wie ik ben, hoe ik eruit zie, wat voor pc ik heb etc. etc. kortom deze creep heeft op mijn laptop zitten neuzelen. Mijn broertje zat ondertussen op mijn laptop te kijken en had al gauw bestandjes gevonden die goed verstopt zaten. ook draaide mijn CPU 100% terwijl er verder niets aanstond.
nu komt het de vreemde kant:
degene waarmee ik praatte bleek een belg te zijn die in had gelogt met mijn gegevens op dat spel. maar dat de hacker echter iemand uit australie is. Dit zou een vriend van hem zijn. hij vertelde me dat ons netwerk was platgelegt door een DDoS. Dit zou hem wat meer tijd geven.... achteraf blijkt dat hij eerst door een smurf-aanval mijn cpu heeft lopen omhoogjagen en daarna dus inderdaad een netwerk time-out heeft veroorzaakt door SYN-Floods. Verder vertelde hij mij dat ik van warez.bb iets had gedownload (jawel vriendlief had een zipje en die geopend moest worden en heeft winrar voor mij gedownload op mijn laptop, helaas zat hier dus een exe file in die er niet thuis hoorde. ook kwam naar voren dat geen van beide het spel echt spelen en het inprincipe dus alleen om verkoop gaat op ebay.
Hoewel ik natuurlijk niet weet hoeveel waarheid dit gesprek bezat ben ik er toch wel zeker van dat die DDoS is uitgevoerd.
Ook ben ik ontzettend bang dat hij iets met mijn paypal/bankaccount kan. ik heb daarstraks werkelijk alle paswoorden van alle dingen waar ik paswoorden van had veranderd. en ben ook zeker van plan om morgen paypal te bellen en naar de bank te gaan om dat zeker veilig te stellen.
De periode tussen de download van de winrar en vandaag is namelijk zeker een maand. De log die ik op mijn pc heb kunnen vinden logt echter alleen alles wat tussen 1-5 smiddags is gebeurd. weet iemand of deze periode ook schadelijk voor mij is geweest

ik heb een file die Server2.exe heet van mijn pc af verwijderd. ook heb ik onmiddelijk winrar gedeïnstalleerd. Toch ben ik van plan morgen de pc opnieuw te installeren om zekerheid voorop te stellen.
Naar mijn weten is een DDoS plegen illegaal. maar tot hoever kan ik hier iets mee doen?
ik kan me herinneren dat de dader die dit op geenstijl heeft uitgevoerd een bezoekje gevangenis kreeg.
maar in hoeverre zit er verschil in een normaal huishouden en een website/server?
Ik heb mijn provider al gebeld en daar had ik 2 aan de telefoon die volgens mij niet eens precies wisten wat een DDoS aanval is. Volgens mijn vriend zou de provider (mits ze het goed voorelkaar hebben) het IP kunnen vinden vanwaar de DDoS plaats heeft gevonden. Echter ben ik doorverwezen naar een formuliertje die ik braaf heb ingevult. Maar ik ben van plan morgen overdag te bellen en iets nuttigere mensen aan de telefoon te krijgen die me beter kunnen helpen.
Ik voel me echt onveilig en mijn laptop voelt zelfs creepy. Het idee dat iemand rustig mijn fotos heeft zitten bekijken etc. vind ik gewoon weg eng. Ik besef goed dat het hele gedoe omtrent dat spel zeer waarschijnlijk verloren zaak is en dat niemand mij hierin tegemoed zal komen. Toch voel ik me onveilig in mijn eigen huis.
heeft iemand tips, ervaringen of iets waar ik misschien wat aan heb
?Ik ben echt misselijk op de maag en kan er nog steeds niet van slapen.
Ik weet gewoon weg niet meer wat ik moet doen.
(het is al laat en heb nog steeds niet alles op 1 rijtje wellicht heb ik details gemist maar als het nodig is zullen die nog wel toegevoegd worden)
Mijn mening en ervaring is dat ik vrij snel zie dat mensen denken dat ze gehacked zijn naar mijn inziens wordt deze naam te snel misbruikt, geloof eerder in een cracker.