Dressuur zit in het bloed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsedances

Dressuur zit in het bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 02:17

Dressuur zit in het bloed zou je kunnen zeggen :

Greta Klimke (6 jaar) is inmiddels begonnen met de traing voor GrandPrix :

http://www.cmetube.de/gretagrandprix

Moderators : Als dit hier niet hoort verplaatst het maar naar de juiste rubriek !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 03:05

:oo Wat knap zeg, en dat zonder zadel en beugels!
Paard lijkt me ook wel een 'ouwe rot' trouwens maar dier zweet er gewoon van zeg, voor mijn zusje van 10 een paard serieus aan het zweten krijgt moet er wel meer gebeuren :=

AnneMaaike17

Re: Dressuur zit in het bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 03:47

grappig!! zou het echt zijn?

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 04:06

Sorry maar ben ik de enige die het er niet echt mooi/vriendelijk uit vind zien?
Leuk dat een meisje van 6 galopwissels onder de knie heeft, maar de manier waarop..
Ze wordt constant naar voren getrokken door de teugels lijkt wel en om terug te rijden gaat ze zwaar achterover hangen incl haar handen, niet echt ontspannen imo.
Nou train ik bij lange na niet op GrandPrix niveau (i wish hehehe), maar dit filmpje geeft me geen fijn gevoel.... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:49

Kirsy schreef:
Leuk dat een meisje van 6 galopwissels onder de knie heeft, maar de manier waarop..
Ze wordt constant naar voren getrokken door de teugels lijkt wel en om terug te rijden gaat ze zwaar achterover hangen incl haar handen, niet echt ontspannen imo.
Nou train ik bij lange na niet op GrandPrix niveau (i wish hehehe), maar dit filmpje geeft me geen fijn gevoel.... :?

helemaal mee eens! dit is gewoon een combi van een zeer goed ingeleerd paard en een meisje van 6 dat op het paard kan zitten en de hulpen zijn uitgelegt...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:54

Brááf paard :+
Denk dat het kind zo wel veel sneller alles zal leren.
Onvriendelijk is leren paardrijden altijd, in dit geval vind ik het vriendelijker dan menig manegeles ;)

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:55

Ik vind het wel knap dat een meisje van 6 dit al kan en dat ze ook al stevig zit op het paard. De manier waarop is inderdaad niet de beste maar ze zal dan ook nog wel veel moeten leren.
Ik zie mijn dochter van 6 dit nog niet na doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:01

Ik zie meer een kunstje van een oud goed geschoold paard....

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:06

Lia_ schreef:
Ik zie meer een kunstje van een oud goed geschoold paard....

:j helemaal mee eens..
Wel knap van dat meisje dat ze al zo'n goede zit heeft.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:14

zeikerds.
Sorry. Eerste wat bij me opkomt na het lezen van bovenstaande reacties (niet allemaal). Tuurlijk is dat paard goed geschoolt, tenzij ze hem dit zelf heeft geleerd (proest) maar dat is bij de meeste grand prix paarden zo heur ;-). meiske zit er prachtig op en geeft redelijke hulpen, dat ze uit het 'zadel' word getrokken is opzich logisch. Hoeveel zou ze wegen? kilootje of 26/28? Als paard zijnde heb je dat snel door. Ik vind het een allerschattigst filmpje, zowel de ruiter als het paard!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:16

Anoniem schreef:
helemaal mee eens! dit is gewoon een combi van een zeer goed ingeleerd paard en een meisje van 6 dat op het paard kan zitten en de hulpen zijn uitgelegt...

Is dat niet bij 80% van de ruiters zo? dat het paard het trucje al kent (wijken, aangalopperen, SB, halthouden, appuyementen) en de instructeur de hulpen aan de ruiter uitlegt en deze de hulpen dan in praktijk probeerd te brengen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-09 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:20

Ze zit heel erg stevig, dat vind ik leuk om te zien, maar dat is volgens mij niet super moeilijk, dat paard is net een schommelstoel :D Die galopwissels doen mij eigelijk niet zo veel, dat paard doet z'n kunstje. Ik vind het wel écht super knap om te zien hoe stevig dit meisje zit!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:23

Tjonge, echte bokt reacties.

Kind is 6! Daar kun je niet veel van verwachten...

Ik vind het prachtig, ookal kan het paard deze oefening dromen. Menig ouder zet zijn kind niet op een paard van 1.70 zonder zadel en hoofdstel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:51

[ON] -> [LN]

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:58

Toch zit die jongedame akelig vast op dat dier.... :j
Zo'n paard zouden meer ouders moeten kopen. (Maar het mag hier allemaal niks kosten, dat was ik vergeten... ;) )

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:01

k vond het bijna nep lijken, maar ben het met CGJ12 eens, dat meisje heeft een mooie balans :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:08

Kirsy schreef:

dat meisje heeft helemaal niks onder de knie heeft, heb goed gekeken maar haar hulpen zijn er niet. Ik vind het verplaatsen van haar benen geen hulpen, ze zit wel recht alhoewel ze hangt ook behoorlijk naar achteren..haar benen zijn bewegelijk maar ik haal er geen hulp uit
Ik denk dat dit paard het gewoon aangeleerd is waardoor ie de wissels springt of iemand roept wat waardoor ie dat doet.

De amazone zelf heeft een hele sterke rechterhand waar ze heel hard aan hangt.
Ik vind dit niet normaal paardrijden voor een kind van 6 vind het ergens onverantwoord paard is veels te groot en dan nog zonder zadel.
Gelukkig zijn er nog wel slimme mensen waardoor ze een cap draagt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:14

Ben het met Bonita_Bon eens. Ik weet niet of jullie wel eens op een hoog geschoold paard hebben gereden? Ook een paard wat de oefeningen al kent is geen robot. Je moet het er alsnog maar zien uit te rijden! En ik vind dat ze de wissels netjes springt, die zie ik bij menig ruiter van 30 jaar ouder fout gaan, zelfs met een paard dat ze al kent. Niet te vergeten is het hummeltje nog maar 6 zit zonder zadel op een 700 kilo paard, ja die wordt nog wel eens naar voren getrokken. Op dit moment ziet het er nog zeker niet perfect uit, maar ik wil jullie wel eens horen mekkeren als we 10 jaar verder zijn. :)

Tita: gelopwissels springen is niets anders dan het verleggen van je benen. Als ze goed uitgevoerd zijn tenminste niet. Je ziet mensen nog wel eens links en rechts naast hun paard hangen om de galop te wisselen, nou zo moet het juist niet. En denk jij nu echt dat een meisje van 6 een partij is voor een paard als dat, qua trekken meen ik? Dat dier voelt haar nog geeneens, die zou zo met haar aan kletter kunnen gaan mocht hij willen. ;)

Maargoed, ik ruik heel veel afgunst/jaloezie hier in dit topic. ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:15

ik geef mijn visie maar afgunst en jaloezie :n absoluut niet :D maar tegenwoordig is wordt er snel geroepen je bent jaloers als je je mening geeft

En een je hebt ook verschillende hoog geschoolde paarden, de ene is heel gevoelig en moet je punctioneel zijn, bij de ander mag je een halve opdracht geven en dat wordt ie uitgevoerd

Om maar ff te zeggen, zet deze hummel op mijn vorig paard (verzorg) en dan springt ie dus ook om de pas
Laatst bijgewerkt door tita op 04-02-09 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:17

Ik zie 2 meningen in jou post, die van dat onverantwoord en van de cap. De rest is allemaal speculatie, niet meer dan dat. Dat noem ik geen mening maar een teken van afgunst. ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:19

En klein kind zonder zadel op zo'n groot paard vind ik gevaarlijk maar ja wie ben ik..ik zou iig erg zuinig zijn op mijn kinders >;) misschien wel jarloers omdat ik geen kind heb

laat maar mijn mening is gegeven

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:21

Dat is toch een goede mening? Maar waarom dan de rest van die onnozeligheden erbij?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:24

Wooww groot paard klein meisje haha :P :D Ik denk dat ze het paard een beetjehebben ingestudeert met op diagonalen wissels maken, met wat beenhulpen. Maar toch ziet het er leuk uit!

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:25

en de discussie is weer begonnen............. Waarom toch altijd zoveel commentaar, echt weer bokt reacties. Meisje zit inderdaad erg vast op ht paard! Grappig om te zien. Had ik vroeger maar zo een paard haha *D
Laatst bijgewerkt door pyrrhus op 04-02-09 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:00

Ze zouden eigenlijk dat dier een bijzetje moeten aandoen zodat hij niet zo hard naar voren kan trekken als hij dat wil.