Vriend wil bij de marine...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Vriend wil bij de marine...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 00:15

Nou ja, de titel lijkt me vrij duidelijk..
Me vriend wil dus bij de marine..
Lijkt hem onwijs gaaf!

Mij dus helemaal niet..
Als marinier zal hij erg veel van huis zijn, en het ergste van alles, hij wordt ook uitgezonden..

Ik wil natuurlijk niet zijn dromen in de weg staan, en ik heb daar ook echt het recht niet voor, maar ik ben er echt niet blij mee..

Donderdag wordt hij gekeurd, en (ik weet het het is erg egoïstisch) maar ik hoop echt dat hij wordt afgekeurd.. :o

We gaan binnenkort samenwonen, en ik zie het eerlijk gezegt niet zitten om in een leeg huis wakker te worden en thuis te komen..
En me 24/7 zorgen om me maken als hij bijv. in afganistan zit, zie ik ook niet echt zitten..

Ik zeg het eerlijk, ik ben er gewoon te zwak voor :p

Ik vond het al niks toen hij 2 weken op vakantie was!

Hij weet hoe ik erover denk, en wat hij ermee doet is natuurlijk aan hem..
En ookal vind ik het niks, ik steun hem natuurlijk waar ik kan :)
Maar ik vind het zo ontzettend moeilijk..

Waarom ik me nu al druk zit te maken weet ik ook niet (zo ben ik nou éénmaal :P ) want hij moet eerst nog goed gekeurd worden..
Maar lichamelijk zit het wel goed, hij kickbokst 3x per week, voetbalt 3 keer per week, en hij fitnist en loopt hard (dit bijna elke dag)
Mentaal zal het ook wel goed komen :)
Alleen zijn verleden kan een probleem zijn.. Hij heeft geloof ik nog een half jaar voorwaardelijk..
Maar hij is al 5 of 6 jaar niet meer in aanraking met de politie geweest, en ze schijnen veel mensen nodig te hebben bij de marine, dus ben bang dat hij toch wordt aangenomen..

Dus heeft iemand misschien een tip oid waardoor ik het er misschien wat minder moeilijk ermee krijg..?
Want ik zit mezelf nu al gek te maken..
Het nieuwe liedje van Kathy Perry komt ook verdacht veel voorbij ineens (met de clip dat haar "vriend" in het leger zit, en tijdens een missie wordt neergeschoten) en zelfs dat maakt me nu al verdrietig :P (slaat echt nergens op :Y) )
Ik geef gewoon ontzettend veel om hem, en ik hou van m met heel mijn hart.. Ben bang hem kwijt te raken, door zo'n stomme oorlog oid..
Ik weet dat dit nergens op slaat, want het hoeft natuurlijk niet te gebeuren, maar ja de kans is er natuurlijk wel.. (hij kan natuurlijk ook onder een auto komen ofzo, maar dit is toch wel een groter risico..)

Karin

Re: Vriend wil bij de marine...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:19

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:20

Sja als dit zijn droom is, ga er maar eens voor staan. Het zal zeker zwaar zijn, maar het alleen zijn went wel :j

Maar bij de marine en werken als marinier zijn toch 2 hele verschillende dingen? Of ben ik nu in de war?

Iig sterkte, het lijkt me doodeng als je vriend naar een land ver weg wordt uitgezonden!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 00:23

Ik heb geen idee :o Hij gaat er iig voor om marinier te worden :P
Ja mij lijkt het ook vreselijk..
Ik wil ook zeker niet zijn droom in de weg staan, maar heb hem wel laten weten hoe ik erover denk, en dat snapte hij wel..
Heb ook gezegt dat als hij wordt aangenomen, ik voorlopig nog niet samen wil wonen.. Dan woon ik alsnog in me eentje als hij zo vaak weg is. En dat zie ik eigenlijk niet zo zitten :P
Dan blijf ik liever nog even bij me ouders zodat ik nog wat aanspraak en afleiding heb :)

@ Karin - Bedankt! Ik ga kijken :)

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:02

Ik snap heel goed hoe jij je voelt..
3 jaar geleden zei mijn vriend dat ie bij de landmacht wilde..
Was voor mij een knal voor m'n kop, ik wilde dat niet. Alleen weekenden thuis zijn, op oefening, uitgezonden worden..
Ik heb zijn keuze geaccepteerd, hij ging het leger in. Het elkaar weinig zien wende snel, we belden en msnden veel doordeweeks.
En ook uitzenden kwam eraan, voor ik het wist zat m'n vent in Afghanistan voor 4 maanden. Ik zeg eerlijk, natuurlijk ben je doodsbang en vraag je je iedere x af of je hem nog levend terug ziet. Maar na een aantal weken weet je niet beter, je kunt het niet veranderen. Pakketjes sturen, bellen, alle verhalen aanhoren, je bent ontzettend trots op je vriend. Foto's thuis gestuurd krijgen, brieven en souvenirs.
Wij zijn gaan samenwonen anderhalf jaar geleden, het was wennen, doordeweeks alleen slapen. Maar ik had m'n hondje, paard en werk. Geloof me, week vliegt voorbij.
En nu... ja gisteren was het einde dienst voor mijn vriend. Hij is klaar met z'n 3 jarige contract en stapt eruit.

Ik snap dat het moeilijk is, ik dacht ook altijd dat ik het niet aankon.. Maar, het went allemaal... En het houd toch ook een soort spanning in je relatie, je hebt elkaar veel te vertellen elk weekend dat je elkaar ziet. Je geniet nog 10 x meer van je vriend als je hem ziet.
Als je echt met deze jongen verder wilt, laat hem bij de marine gaan. Je kunt altijd na een x aantal maanden zeggen dat het niet werkt. Misschien denkt hij na een aantal maanden wel heel anders over dat werk. Geef het een kans.
Heel verhaal, als je meer wilt weten of vragen hebt staat m'n inbox open..

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 01:09

Bedankt voor je bericht :)
Heb hier wel veel aan.
Knap dat je het zo goed hebt volgehouden!
Lijkt me allemaal echt zooo eng..
En nou ja, ik denk dat het ook wel went.. Maar toch lijkt het me echt vreselijk.
En ik wil ook zeker met hem verder, en laat hem ook gewoon gaan als hij wordt goedgekeurd en aangenomen :)
Wie ben ik om zijn droom in de weg te staan toch?
Ik heb ook wel mn twijfels of het wat voor hem is hoor..
Hij "zeurt" bijv. dat hij steeds last had van zn rug toen hij nog in de bouw werkte (ik denk dat de marine 10x zo zwaar is) en hij wil niet naar de andere kant van het land verhuizen zodat me eige stalletje heb, maar vind het niet erg om bijv. een half jaar uitgezonden te worde :? :P

Ik denk ook wel dat het beste is je er uiteindelijk bij neer te leggen.. Je kan je wel gek gaan zitten maken, maar daar komt hij niet mee terug (oke, dat is denk makkelijker gezegt dan gedaan :P )

Wel beter trouwens dat je vriend er uit stapt :)
Heb je vaak contact gehad toen hij was uitgezonden?
Of als hij op oefening was?

*Edit- kan je er trouwens ook bijv. na 2 of 3 maanden mee stoppen als je het toch niks vind?
Of zit je er echt voor een bepaalde tijd aan vast?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:27

Het is idd moeilijk om zo'n keuze van je vriend te accepteren. Ik heb ook hele nachten bij hem zitten huilen voordat hij voor het eerst naar de kazerne vertrok. Ik voelde me zo vreselijk alleen en in de steek gelaten.. Maar echt, na een paar weekjes weet je niet beter en dagen vliegen voorbij..

Misschien vind ie het idd helemaal niks, is het te zwaar of kan hij het zelf lichamelijk niet aan. Weet niet hoe de opleiding van de marine is, mijn vriend deed bij de landmacht luchtmobiele brigade en dat was een zware opleiding.
Tijdens die opleiding kun je er ten alle tijden uit, vooral tijdens zware opleiding haken veel mensen af of krijgen te zware blessures waardoor het moeilijk is om de opleiding halverwege weer op te pakken. Na de opleiding zit je aan een x jarig contract vast. Weet alleen niet precies hoe dat met de marine allemaal gaat, maar neem aan dat als je echt niet meer verder wilt dat je er wel uit kunt zeg maar.

Tijdens de uitzending hebben we best veel contact gehad, als hij gewoon op het kamp was konden we bellen, msn deed het niet maar ipv msn deden wij skypen, dat is ook gewoon chatten en konden we elkaar ook zien dmv een webcam. Alleen was het wel eens zo dat ze meerdere dagen van het kamp waren en dan had je dus soms een paar dagen geen contact. Dat is dan wel even spannend wanneer je hem weer hoort.
Op oefening hebben ze vaak hun telefoon bij zich en kun je meestal wel bellen..
En weet je wat het allermooiste moment in je leven is : als je je vriend levend en wel uit het vliegtuig ziet stappen en je hem in de armen kunt vliegen ! Als ik daaraan terug denk springen de tranen in m'n ogen.

Al is het leven met een militair/ marinier soms erg zwaar, je wordt ontzettend trots op je vent, en je mag zeker ook trots op jezelf zijn.
Het komt wel goed, eerst maar afwachten of hij goedgekeurt wordt :D

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 01:34

Ja precies :)
Daar hangt het allemaal vanaf..

Krijg gewoon zelf tranen in me ogen als het zo lees :P
Lijkt me ook geweldig om het weer in je armen te kunnen nemen als je elkaar een paar maanden niet hebt gezien..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 03:24

De opleiding tot marinier is van alle opleidingen die ze daar hebben lichamelijk volgens mij verreweg de zwaarste. Binnenkomen op die opleiding is stap 1, en dan idd volhouden.

Een vriendin van me had een vriend die de opleiding deed, uiteindelijk heeft het elkaar nauwelijks zien hun relatie toch opgebroken, maar daar moet ik wel bij zeggen dat hij de opleiding al deed voordat ze elkaar leerden kennen. Dat hele elkaar écht door en door leren kennen zijn zij nooit aan toe gekomen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 07:58

Een goede vriend van mij zit bij de luchtmacht. Hij zit in Gilze rijen op de basis. Zie hem ook bijna niet. Af en toe in het weekend. En af en toe gaan we met een paar mensen er op donderdag heen om dan te gaan stappen daar! Verder spreek ik hem doordeweeks best vaak op msn!! Ook hij moet op oefening. Aankomende februari moet hij 2 weken naar Noorwegen, daarna een keer naar Spanje en in September wordt hij uitgezonden naar Afghanistan!! Zelfs daar heb ik de kriebels voor. Omdat het een goede vriend van me is die ik al ruim 5 jaar ken!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:03

mijn vriend zit ook bij defentie, zie hem alleen in het weekend.. Heb er vrede mee, heb zelf een te druk leven om hem doordeweeks te zien en we hebben zo elkaar altijd wat te vertellen..

Bekijk het positief en ga je niet druk maken om zaken die absoluut neit relefant zijn! Daarbij is de keuring voor de mariniers heeeel zwaar en maar voor een enkeling weg gelegd.. dus de kansd at die er door heen komt is klein..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:52

Verschil tussen marinier en marine

Het Engelse woord voor marinier is "marine", het Engelse woord voor de marine is "navy". Daardoor is de benaming een bron van misverstand. In Nederland bestaat de marine (navy) uit varend "blauw" vlootpersoneel (navy) en "groene" mariniers (marines). Blauw vlootpersoneel vaart en ondersteunt de schepen en "groene" mariniers worden door de "blauwe" marine getransporteerd en aan land gezet waar de mariniers verder kunnen vechten. Een marinier wordt vaak als benaming gebruikt voor marinepersoneel in het algemeen, maar dit is dus onjuist. Een opvarende van de varende vloot is geen marinier, maar een matroos of andere marineman/vrouw. In Nederland is een marinier wel een personeelslid van de marine.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marinier

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:57

eempiej schreef:
Verschil tussen marinier en marine

Het Engelse woord voor marinier is "marine", het Engelse woord voor de marine is "navy". Daardoor is de benaming een bron van misverstand. In Nederland bestaat de marine (navy) uit varend "blauw" vlootpersoneel (navy) en "groene" mariniers (marines). Blauw vlootpersoneel vaart en ondersteunt de schepen en "groene" mariniers worden door de "blauwe" marine getransporteerd en aan land gezet waar de mariniers verder kunnen vechten. Een marinier wordt vaak als benaming gebruikt voor marinepersoneel in het algemeen, maar dit is dus onjuist. Een opvarende van de varende vloot is geen marinier, maar een matroos of andere marineman/vrouw. In Nederland is een marinier wel een personeelslid van de marine.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marinier

daar gaat het toch niet over, maakt het nou uit welke functie die wel of niet krijgt!? Ze wilt gewoon niet dat der vriend voor defentie gaat werken omdat die dan en niet meer thuis is doordeweeks en uitgezonden kan worden!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:02

Uuh in haar post noemt ze dat hij bij de marine wil, en dat hij marinier wil worden. Dat zijn dus 2 verschillende dingen en dat wilde ik bij deze even uitleggen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:10

marinier is een functie binnen de marine (onderdeel van defentie).. volgens mij heeft ze dat echt wel door hoor.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:16

Yessy schreef:
Sja als dit zijn droom is, ga er maar eens voor staan. Het zal zeker zwaar zijn, maar het alleen zijn went wel :j

Maar bij de marine en werken als marinier zijn toch 2 hele verschillende dingen? Of ben ik nu in de war?

Iig sterkte, het lijkt me doodeng als je vriend naar een land ver weg wordt uitgezonden!

TS: Ik heb geen idee Hij gaat er iig voor om marinier te worden

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:32

Nounou Romyv dat mag wel wat minder hoor. Ik vind het een heel verhelderend stukje tekst. Want als marinier loop je wel degelijk meer risico dan opvarende bij de marine.
Mijn vriend wou (voor hij mij leerde kennen) ook bij het korps mariniers. Is overal doorheen gekomen, maar hij heeft hoogtevrees, dus afgekeurd. Ik moet zeggen dat ik het niet zo erg vind dat hij destijds afgekeurd is :D hij overigens ook niet. Hoewel ik hem soms wel met veel belangstelling de reclame spotjes zie volgen. "Gelukkig" heeft hij 2 knieblessures waardoor hij geen mogelijkheid meer heeft om erbij te komen. Stel dat hij het toch graag zou willen, zou ik hem wel laten gaan, hoe moeilijk dat ook is. Immers, jij wil ook graag het beroep uitoefenen wat je geweldig lijkt.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:33

Toevallig heb ik ook gesolliciteerd bij de marine en zit nu in het selectieproces. Het schilt bij mij wel dat ik aan niemand vast zit dus snap best dat jij het lastig zal vinden als hij uitgezonden wordt. Toch vind ik dat als het zijn droom is, hij er zeker voor moet gaan!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:00

Ik weet er het fijne niet van, maar als hij voorwaardelijk heeft ergens voor denk ik niet dat hij door de keuring komt. Als je bij defensie wilt werken moet je volgens mij een verklaring van geen bezwaar krijgen (nog strenger dan verklaring goed gedrag) en dat betekent dat je helemaal blanco moet zijn.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:11

Bonechi_ schreef:
Ik weet er het fijne niet van, maar als hij voorwaardelijk heeft ergens voor denk ik niet dat hij door de keuring komt. Als je bij defensie wilt werken moet je volgens mij een verklaring van geen bezwaar krijgen (nog strenger dan verklaring goed gedrag) en dat betekent dat je helemaal blanco moet zijn.

Klopt inderdaad :j

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:23

Mijn zusje zit bij de marine. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat ze toegelaten zou worden. Er gaan zeer zware fysieke testen aan vooraf en voordat je werkelijk toegelaten bent zijn er ook nog van die soort 'survivalweken' die je door moet komen. Mijn zusje heeft in die tijd zeer veel gesport (hardlopen, uren per dag op de crosstrainer) en heeft dit wonder boven wonder doorstaan.
Zij heeft de eerste jaren doordeweek op de kazerne gewoond en weekends naar huis, maar nu heeft ze een appartement in Amsterdam waar ze iedere dag heen en weer terug rijdt. En een leuke bijkomstigheid voor haar: ze heeft haar vriend ontmoet op haar werk!
Zij wil graag varen, maar nu ze samenwonen kiezen er wel voor om niet 6 maanden, maar elk 3 maanden te gaan varen. Anders zien ze elkaar het hele jaar niet...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:26

Ik snap je helemaal!

Mijn vriend wil na zijn HBO-opleiding bij het korps mariniers en als hij dat niet haalt wil hij bij de landmacht of luchtmacht. Ik heb echt een hekel aan alleen zijn en het lijkt mij dus ook verschrikkelijk. Ik maak me best wel snel zorgen en ik denk dat ik me onzettend poedersuiker ga voelen als hij uitgezonden wordt.. Maar wat doe ik eraan? Ik wil wel dat hij zijn droom achterna gaat en er is een grote kans dat hij afgewezen word (groot ongeluk gehad). Aan de ene kant hoop ik dat hij er niet bij gaat maar aan de andere kant wel want het is zijn droom en dat zou ik toch geweldig voor hem vinden hoe dubbel het ook is.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:27

Mirjam79 schreef:
Mijn zusje zit bij de marine. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat ze toegelaten zou worden. Er gaan zeer zware fysieke testen aan vooraf en voordat je werkelijk toegelaten bent zijn er ook nog van die soort 'survivalweken' die je door moet komen. Mijn zusje heeft in die tijd zeer veel gesport (hardlopen, uren per dag op de crosstrainer) en heeft dit wonder boven wonder doorstaan.
Zij heeft de eerste jaren doordeweek op de kazerne gewoond en weekends naar huis, maar nu heeft ze een appartement in Amsterdam waar ze iedere dag heen en weer terug rijdt. En een leuke bijkomstigheid voor haar: ze heeft haar vriend ontmoet op haar werk!
Zij wil graag varen, maar nu ze samenwonen kiezen er wel voor om niet 6 maanden, maar elk 3 maanden te gaan varen. Anders zien ze elkaar het hele jaar niet...

Dat is vast iets wat de TS heel graag wil horen. Dat er ook nog mooie relaties opbloeien bij de marine ;)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:30

L_iek schreef:
Bonechi_ schreef:

Klopt inderdaad :j

Nou TS... dan is de kans al groot dat het probleem uit de wereld is... Wel sneu voor je vriend als het zijn droom is, maar volgens mij rekken ze die regels niet op, ook niet als ze tekort aan mensen hebben...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:32

Mijn ex wilde ook heel erg graag bij het korps mariniers. Toen ik wat met hem kreeg was hij net een paar maanden bij de landmacht vandaan, maar hij miste het zó erg. Ik heb zo vaak tegen hem gezegd dat ik het écht vreselijk zou vinden als hij weer het leger (landmacht, luchtmacht, mariniers, allemaal gewoon 'het leger' voor mij hoor :P ) in zou gaan. In het begin zei ik ook dat als híj terug zou gaan, hij míj kon vergeten.. :o
Hij is toen iets anders gaan zoeken, solliciteren voor steward, maar werd door de laatste selectie niet goedgekeurd daarvoor.
Toen zag ik wel hoe graag hij eigenlijk terug wilde en heb gezegd dat hij zich niet door mij tegen moest laten houden, verder. Hij heeft zich direct weer ingeschreven, ik maakte het uit (niet om die reden hoor ;) ) en hij heeft nu drie selectiedagen/proeven/tests gehad en is bij alledrie op het hoogst ingeschaald. Ben wel blij voor hem dat hij nu tóch zijn droom achterna kan gaan, al ben ik aan de andere kant ook wel blij dat ík er niet meer echt mee hoef te zitten, als vriendinzijnde, zeg maar. :)

Maar, komt wel goed! Ik denk inderdaad dat je er wel aan went, en dat het je relatie ook op veel punten sterker kan maken! :j