[LPZ]Ben ik nou echt zo onhandelbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[LPZ]Ben ik nou echt zo onhandelbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:26

Het is weer zover.. Ik heb weer gloeiende ruzie hier thuis gehad.. Ik doe het echt nóóit goed..

Vaak als mijn broer en ik ruzie hebben, dan scheld hij me verrot, ook gewoon waar mijn ouders bij zitten. En ík ben áltijd de gene die het gedaan heeft.. ;( Zo ook vandaag:

Mijn broer heeft een abbo, en heeft overgestapt, en dus een nieuwe telefoon. Ik zou zijn oude overkopen. Nu zou dit eind januari al geregeld zijn. Nu was het zo, dat hij niet genoeg geld had, of het was te duur of iets, dus zou het ietsje uitlopen.
Nu heb ik zelf een telefoon, die het niet goed meer doet, maar ik heb zelf geen vervangend toetstel.. Nu dacht ik zodra ik die andere tel heb, ga ik met deze terug en maken ze hem..
Nu liep het dus uit, dus ik had een week terug aan mijn broer gevraagd, of hij het zo snel mogelijk zou regelen (Hij had al een telefoon, mijnes hoefde alleen simlock vrij gemaakt te worden).
Nu krijg ik dus ineens onder het avond eten te horen, dat hij hem zaterdag pas wegbrengt.
Nu was ik vrij chagerijnig dus ik vroeg mischien niet al te vriendelijk: Dan pas? Ik had hem eigenlijk al eerder nodig.
Krijg ik me een grote bek van hier tot tokio.. ;(
Nou, mijn pap viel ertussen in, van geen geruzie onder het eten. Nu vraag ik dus later aan mijn pap, of ik dan een telefoon van hem kon lenen, zodat ik met mijne terugkan (Garantie is bijna verlopen, dus ik heb er haast mee, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? ;( ).
Nou ik werd dus echt hélemáál uitgescholden door broerlief.. Ik was een arrogant k*tkind en ik weet het allemaal niet. En hij schreeuwde gewoon echt verschrikkelijk veel ;(

Vervolgens krijg ik ook nog van mijn ouders de laag van voren..
Dat ik voortaan maar stalgeld moet betalen, en in dan maar één keer per dag allen voor die k*tknol (zoals hij het dus werkelijk zei) erheen ga (Ik help nu altijd mee met de koeien, in ruil voor mijn stalling). En dat ik voortaan maar áltijd moet vragen of dat ik weg mag, en hoe laat ik thuis moet zijn. Hij heeft ook echt een avondklok ingesteld.

Nu begin ik me dus echt af te vragen, ik nou daadwerkelijk echt zon k*tkind ben? ;(
Ik voel me nu echt zo klote... ;(

Heb het helemaal gehad hier.. Ik zou het liefste op kamers gaan, maarja ben pas 17 ;(

assy

Re: [LPZ]Ben ik nou echt zo onhandelbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:00

kom me bekend voor...

gewoon laten afkoelen..
ze komen vanzelf wel bij..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:28

Idd, probeer er een beetje boven te staan. Dat helpt iets;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:37

Je zou de telefoon overkopen van je broer zei je? Laat hem er lekker in stikken. Ik zou zelf een toestel aanschaffen.

Moet je stalgeld betalen van je vader? Ik zou mijn paard pakken en vertrekken, en je vader zou wat mij betreft een ander mogen zoeken om met de koeien te helpen.
Probeer een baantje te vinden om de kosten voor je paard te dragen, en schrap uitgaan voorlopig even....

Klinkt echt alsof je broer het godje is van de gouden toren en jij er maar bij bungelt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 03:25

Maar nu horen we het wel enkel van jouw kant, is niet echt handig te beoordelen wie er dan gelijk heeft :P

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 05:41

Wat rot zeg.. Echt niet leuk dat ze zo doen :n
Ligt echt niet aan jou hoor.

Ik ben op kamers gegan toen ik 16 was, dus het kan wel, maar zou het natuurlijk eerst thuis propberen op te lossen.

Sterkte.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 06:10

Zuchten, zuchten!
Blijkbaar zitten er meer mensen op hete kolen dan jij alleen. Blijf rustig, de wereld vergaat niet en vraag op een later tijdstip je vader of moeder om raad over wat je het beste kunt doen met je telefoon. Als je ze wat meer betrekt in je overweging ipv de oplossing al verzonnen te hebben praat het vaak makkelijker. Vraag wat zij vinden of zouden doen, of zeg iets als: Wat vinden jullie als we/ik.....
En dat lieve broertje van je, ach die is gewoon ook aan het puberen. Niks mis mee, hij heeft alleen tijdelijk een korter lontje. Net zo goed als er met jou niks mis is.

Dat je wat moet doen in ruil voor je stalgeld vind ik overigens heel normaal. Voor wat, hoort wat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 07:47

anneliesdj schreef:
Maar nu horen we het wel enkel van jouw kant, is niet echt handig te beoordelen wie er dan gelijk heeft :P

Mee eens , we lezen hier natuurlijk maar één kant van het verhaal. Vanaf bokt kunnen we niet beoordelen hoe het nu precies zit en hoe dit allemaal gegaan is. Maar het klinkt allemaal niet echt gezellig wat er gebeurd is, logisch dat je je daar rot over voelt. Als je vader stalgeld zou gaan vragen dan zou ik ook vertrekken, wat Cassidy al aangeeft. Dan maar een baantje zoeken en dan ziet je vader maar hoe hij het zelf red met de koeien, makkelijk toch?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:54

wat ik begrijp uit haar profiel zijn de koeien van een voormalig stage bedrijf van haar waar ze nog werkt en haar pony kan stallen. dus hier heeft haar vader niks over te zeggen dit is een overeenkomst tussen de ts en de boer van het bedrijf.

ik zou je daar niks van aantrekken en inderdaad zoals eerder gezegt werd er eens rustig met je ouders over praten, laat hun maar eens nadenken en zich verplaatsen in jou situatie.

en wacht niet op de tel van je broer ondanks dat het misschien iets meer kost probeer gewoon een nieuwe aan te schaffen. voor het zelfde geld houdt die tel van je broer er ook over een tijdje mee op en heb je er alsnog voor betaald. en bij je broer heb je geen garantie haha

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:01

Astrid :+:

Geef ze wat tijd of spreek je ouders aan wanneer ze ontspannen zijn.

( En Anders mag je bij mij intrekken :D)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:05

Wat betreft die telefoon: je kunt de jouwe toch gewoon alvast wegbrengen zonder dat je een andere hebt??
Een paar dagen zonder mobiel is echt wel te overleven tenslotte.....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:10

of je koopt een nieuwe in de winkel. gewoon een goedkope simpele?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:12

@ Goof Dat was ook wat ik dacht maar blijkbaar gaan de pubers van tegenwoordig bijna dood als ze 3 dagen zonder tel moeten...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:19

Bij de blokker hebben ze deze week een foon voor 14.95 euro in de aanbieding. Misschien is dat iets als je even een vervangende gsm nodig hebt?

En wanneer het simlock vrij maken over de telefoon van je broer gaat, wanneer hij een abbo heeft, is dit toch meestal al simlock vrij?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:20

O, en je zult geen poedersuiker zijn, maar een puber :+
(en daar moet je gewoon even doorheen)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:35

Ik denk dat je vader met die uitspatting ook bedoelde dat je in zijn ogen teveel op de boerderij zit. Die tijden die hij je meegeeft moeten ergens vandaan komen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:43

Oh wees blij, echt waar, dat je ouders hebt die zo om je geven...
Die regels moeten ergens vandaan komen, en neem aan dat die niet zonder waarschuwing zijn ingesteld, zo wel, zul je het wel heel bont hebben gemaakt...
Echt geniet ervan, ik ben ook 17 en ik had gewild dat ik me nog kon ergeren aan mijn ouders... helaas woon ik dus wel al enige tijd op mezelf, en ik raad het je nu nog echt niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:57

De koeien zijn inderdaad niet van mijn vader, maar van mijn stagebedrijf.

Over de telefoon. In principe doet mijnes het wel redelijk. Hij doet wat hij moet doen. Maar mijn broer heeft altijd van die mda zakcomputers. En ik mocht er ene overkopen voor 75 euro. Nu kan je snappen dit ik dit echt zeker overheb voor een telefoon van normaal gesproken rond de 500 euro.

Uitgaan heb ik mischien al dríé keer gedaan in mijn hele leven, dus dat zou niet het probleem kunnen zijn :n Over de tijd die ik op de boerderij zit.. Hij wist van te voren dat ik er veel aanwezig zou zijn. Hij heeft er toen mee ingestemd, en was helemaal blij voor me dat ik mijn paardje ergens kwijt kan. Nu ben ik er dus iedere woensdag en donderdag, dan loop ik er nog stage tot eind februari. De rest van de week ben ik er dus iedere maandag-dinsdag-vrijdag avond vanaf +- half acht, en dan ben ik rond negen uur weer thuis. Dan heb ik mijn paard gedaan, en even met de koeien geholpen. Woensdag en donderdag ben ik er overdag, en dan mag ik meestal van boertjelief met de pony rijden. Verder werk ik zaterdagochtend bij Jan linders, en doe ik smiddags mijn pony. En zondags ben ik er de ochtend tot een uurtje of elf, en doe daarna mijn paard.
Naar mijn idee, ben ik er dus echt niet de héle dag. Meer gewoon de tijd die je nodig hebt om een paard te kunnen verzorgen. En daarbij wat uurtjes om mee te helpen met de koeien, in ruil voor mijn stalling.

Ikzelf begin een beetje het idee te krijgen, dat mijn pap boos is, doordat ik sinds vorige week zaterdag een vriend heb..

@mrie, je zegt dat mijn broer aan het puberen is. Hij wordt binnekort al twintig, en hij heeft zijn hele leven al een kort lontje (Heeft hij van mijn vader georven.. ). Niet alleen in de puberteit dus helaas.. Toen hij twaalf was kon hij al alles bij elkaar schreeuwen..

En net wat je zegt, voor wat hoort wat. Ik voel me helemaal thuis op de boerderij waar ik dus werk. Hun hebben zelfs een keer een dierenartsrekening voor mij betaald (Geloof mij geen goedkope := ). Ook heb ik daar een deur van 4000 euro kapot gereden, enigste wat er gezegt werd is: Wie hard werkt maakt fouten.

Wat me ook opvalt, is dat mijn vader de énigste is die vind dat ik een k*tkind ben. Op school ben ik het lieverdje van de klas, op de boerderij ben ik gewoon een normaal kind. En iedereen mag me gewoon..
Waarom mijn vader dan niet?

En ja.. Het is helaas maar één kant van het verhaal.. Maar ik ga mijn vader niet vragen of hij ook hier zijn verhaal wilt doen, wordt ie niet zo vrolijk van :=

Over dat zonder mobiel: Momenteel kan de boer zelf helemaal niks op de boerderij, stél dat er wat gebeurt, wil ik altijd bereikbaar zijn. Ik ben echt absoluut geen persoon dat niet zonder telefoon kan overleven, maar op dit moment vind ik het erg belangrijk :)

Ik ben inmiddels een stuk afgekoeld, ik typte het eerste vlak na de ruzie :) Maar ik moet zeggen, het doet me nog steeds heel veel zeer dat hij me een k*tkind heeft genoemd.. En wat me nog meer zeer deed is dat mijn paard ook maar een k*tbeest is, en dat ik er zoveel mogelijk moet wegblijven ;(

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:05

astridjhu schreef:
Ik ben inmiddels een stuk afgekoeld, ik typte het eerste vlak na de ruzie :) Maar ik moet zeggen, het doet me nog steeds heel veel zeer dat hij me een k*tkind heeft genoemd.. En wat me nog meer zeer deed is dat mijn paard ook maar een k*tbeest is, en dat ik er zoveel mogelijk moet wegblijven ;(

Misschien ging hij gewoon even schelden door machteloosheid door de ruzie... ik geloof nooit dat hij het ook echt bewust zo vervelend bedoeld heeft, om jou rot te laten voelen.

Probeer vooral rustig te blijven.. waarschijnlijk waait de ruzie dan vanzelf weer over
Laat je niet gek maken he :(:)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:53

Dat is idd niet fijn :(:) !
Probeer zelf iig het hoofd koel te houden

over die telefoon: dat vind ik wel een beetje laag van je broer, beloftes zijn er niet om te breken ;|

Wanneer is je garantie van je tel afgelopen? en hoelang duurt het voordat die andere tel simlock vrij is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:22

anneliesdj schreef:

Gaat het hier in dit verhaal dan om wie er gelijk heeft? In mijn ogen in dit geval niet, het gaat erom dat de TS zich niet fijn voelt thuis en het gevoel heeft dat ze niets goed kan doen. Dit gevoel alleen al is erg vervelend voor haar en dan heeft ze niks aan mensen die denken of ze nou wel of niet iets verkeerds heeft gedaan.

TS wat vervelend voor je dat je vader jou en je paard uitschold.. Dit kan gewoon niet, misschien manifesteert hij zijn woede op jou i.p.v. op je broer omdat hij dat niet durft? Over je broer gesproken, ik snap dat je graag zijn telefoon wil omdat die zo goedkoop is, maar ik zou allang die telefoon niet meer over hebben genomen. Laat hem het even lekker bekijken zeg, beetje asociaal gaan zitten schreeuwen. Je kunt wel op je 17e het huis uit, dat heb ik ook gedaan. Dan heb je alleen wel toestemming van je ouders nodig. Als je dit serieus overweegt zou je tegen je ouders kunnen zeggen dat je graag het huis uit wilt, maar dat je daarvoor hun toestemming nodig hebt en of ze die willen geven. Krijg je vanzelf wel een goed gesprek waarin een hoop duidelijk wordt denk ik zo :) Succes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:04

Nouja de titel lijkt me duidelijk, TS sluit ook niet voor niets af met 'ben ik echt zo'n k*tkind?'.
Hoe kunnen wij dat nou weten?

Het kan wel heel vervelend zijn maar evengoed heeft TS op lompe onbeschofte manier tegen d'r broer gezegd dat ie haar die telefoon moet geven en tegen d'r pa gezegd dat die er een moet fiksen omdat ze anders zonder zit. Misschien zijn haar ouders en broer echt onredelijk, misschien is TS gewoon een puber en is haar vader een keer uit z'n slof geschoten wat niet onbegrijpelijk is met pubers in huis. Er valt werkelijk niks zinnigs over te zeggen dus vind ik het dom om nu maar met z'n allen te adviseren om uit huis te gaan, lost het probleem ook echt op.