Houden van/verliefd zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maneater

Houden van/verliefd zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 00:56

Ik ben toch benieuwd of ik nou zo zwart wit denk over bepaalde dingen wat met verliefd zijn en houden van te maken heeft.
Op hyves kom ik het dagelijks tegen vooral bij de wat jongere meiden onder ons.
De gehele hyves ondergekleddert met teksten als i love you best friends 4 ever en dergelijke teksten.
Ook veel meiden die net een maand met iemand gaan en er langer mee bezig zijn erover heen te komen als dat ze iets met degene gehad hebben.
Ik vraag me wel is af waar dit heen gaat. Hoe moet dit als je nou jaren een relatie hebt en dan bedoel ik samenwonen bezig zijn met kids alles wat daarbij hoort en de relatie gaat over.
Hoe moet dit met vriendschappen hoe serieus nemen we deze nog om elke voorbijganger maar bfjes te noemen.
Staan we wel is stil bij wat echt houden van is, of iemand een vriend is of slechts een voorbijganger in je leven waar je weer wat van leert.
Wat is een vriend wat is een kennis wat is een beste vriend of vriendin. Hoe denk jij nou over relaties, kennissen en beste vrienden,
Na welke periode en na wat kan jij iemand je beste vriend noemen.
Ik heb zelf 8 jaar een relatie gehad waarvan ik heel veel van hem gehouden heb.
Dat houden van kwam overigens bij mij pas na 2 jaar in het begin was het verliefd zijn wat langzaam overging in geven om en daarna is het rustig naar houden van gegaan.
Onze relatie is nu over en de eerste week dacht ik dat ik dood ging zonder hem en niets kon.
Nu ben ik een jaar verder en zoveel sterker ik heb geen man nodig om mij goed te voelen ik heb slechts een man nodig om het leuk mee te hebben.
Vrienden in die tijd heb ik ook mijn vrienden leren kennen en ik zal jullie vertellen van al die bfjes die ik zogenaamd had heb ik er precies 1 overgehouden.
Denk ik nou zwart wit hierover en wat is jullie mening denken jullie wel is na over jullie vriendschappen en relaties.
Misschien een stom topic maar dit zit ik me serieus af te vragen.

Balou_k

Re: Houden van/verliefd zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 01:00

Ik zag jou net ook langskomen, waar iemand om hulp riep over het verwerken van een liefde, en daar stond ik ook bij.

Ik ga alleen voor lange relatie's, en ja dan zeg ik 'ik hou van jou' en ja dat meen ik dan, ik zeg geen dingen die ik niet meen. Maar dat betekend niet dat ik geen vlinders meer heb, dat ik hem niet meer leuk vind, etc.

Toevallig vanavond zo hard gedumpt om het zo maar te zeggen, en het doet echt pijn, vreselijk veel pijn, ik moet zeggen ik had nog maar twee maanden en ja dat is kort, zeker voor mij trouwens :) ) En ik heb zo'n verscheurt hart, ik kan niet slapen, en denk heel de tijd, misschien is dit een droom, misschien is het morgen weer goed, o wat voel ik me belabberd.

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 01:04

Doet ook zeer relaties die overgaan. Misschien ben ik er wat harder in geworden. Had de liefde van mijn leven gevonden dacht ik helaas vergist het heeft pijn gedaan(nog wel is) maar het heeft me wel geleerd dat ik voor die tijd ook zonder diegene kon dus waarom nu niet. Ik denk misschien zwart wit vandaar de meningen die ik vraag.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 01:08

Maneater schreef:
Ik ben toch benieuwd of ik nou zo zwart wit denk over bepaalde dingen wat met verliefd zijn en houden van te maken heeft.

Ik denk juist dat die jonge meiden (en jongens) vaak een beetje zwart-wit denken. Iemand is helemaal fantastisch of gewoon stom en wie vandaag fantastisch is kan morgen hebben afgedaan. Tegen de tijd dat alle grijze gebieden zijn verkend worden de eerste grijze haren ook ontdekt. Ik denk niet dat het met 'de jeugd van tegenwoordig' te maken heeft.

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 01:11

Dat wat jij zegt bedoel ik eigenlijk wist alleen de juiste woorden even niet. Hoe kan je de ene dag zeggen ik hou van je om de volgende dag iemand compleet uit je geheugen te wissen en op naar de volgende ik hou van je te gaan. Houden van voel je in je hart en dat voel je zeker niet voor de eerste de beste die voorbij komt huppelen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 01:43

nee dat is ook zo :) maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik het trouwens wel zo voelde, en het doet pijn ja, @ maneater, je naam past we bij je karakter, volgens mij heb jij wel een goede rede hard te zijn.
Was ik dat maar wat meer, dan kon ik nu tenminste slapen, in plaats huilend achter de laptop :s

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 07:46

Ik ben het met je eens. M'n ex en ik zeiden niet elke keer tegen mekaar ik hou van je enzo.. Toen het over was na 6 maand, heb ik het echt wel ff moeilijk gehad, maar ik werd vrij hard. Over is over, en wat jij zegt een voorbijganger van je wie je wat hebt geleerd haha zo klopt het bij mij precies!! Ik was er dan ook vrij snel overheen, waar ik soms rare blikken van krijg := Had het echter niet van me zelf verwacht overigens, het is ook hoe je zelf denkt..

Echter komt die nu elke keer zeuren, terwijl het net een maand uit is. Hij begon al wel sneller te zeuren eigenlijk na 1 week al, hij had toen het uit ging drect alweer een ander.. Maar kwam al snel naar mij toe dat ie ... met me wou... Jah sorry over is over, dus ook dat is over ;)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 07:56

Ik sta er ook vaak van te kijken hoe snel (vooral jonge) mensen 'ik hou van je' roepen. Ik ben daar heel voorzichting in, ik zal het niet snel tegen iemand zeggen maar als ik het zeg dan meen ik het ook! Ik heb 8 jaar een relatie gehad en mijn ex was de eerste tegen wie ik 'ik hou van je' zei. Toen die relatie uitging ben ik daar ook echt een flinke tijd slecht van aan geweest.
Ook in vriendsschappen ben ik wat voorzichtiger geworden. Vroeger dacht is echt dat de vrienden die ik had voor altijd zouden blijven, maar ik heb wel geleerd dat dat niet zo is! Mijn echte vrienden zijn op 1 hand te tellen maar van hen weet ik wel dat ze me altijd zullen steunen. En verder heb ik heel veel kennisen, stapmaatjes, paardenvriendinnetjes enz.

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 10:05

Lotje je slaat de spijker op ze kop. Ik ben er ook heel slecht van gegaan dat het uitging mijn wereld verging zonder hem dacht ik. Nu een jaar later denk ik heus nog wel is aan hem maar ik weet in elk geval voor mijn volgende relatie dat de wereld dus niet meer vergaat. Ik hou van je is iets speciaals wat je moet voelen met je hart.

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:50

Ik had bijna een jaar verkering.
Hij had een optrekje apart van zijn ouders huis, dus woonde daar al in.
Donderdagavond is het uit gegaan, van zijn kant!

Ik ben kapot, huil de hele dag! Ik hou werkelijk zoveel van hem en heb echt het idee dat ik niet zonder hem kan!
Ik wil ook niet zonder hem!
Wil met hem op de bank zitten, tegen hem aanliggen, leuke dingen doen met hem, lekker samen slapen!!!!

Weet nu echt even niet wat ik moet doen!
Kan niet slapen, droom alleen over hem en over onze herinneringen!

En ik hou dus ook echt van hem! Heel erg veel!
Bij hem voelde het vertrouwd, kon alles zeggen en doen bij hem maakte niks uit over welk onderwerp!
Alles was gewoon heerlijk bij hem!

Helaas hebben we ons eigen leventje teveel voor elkaar opgezegd en zaten we hierdoor elkaar veel te veel op elkaars lip waardoor er zoveel spanning tussen ons zat en vaak ruzies kregen!
Dan is de hele dag goed, en dan 's avonds zo weer ruzie.. meestal om niks!
Dan werden we beide koppig!
Meestal naar paar uurtjes wel weer goed.

Hij vertelde me dat hij vindt dat het niet klikt tussen ons en dat hij iets mist.. Ik denk zelf zijn eigen leven en zijn vrienden, die hij ook teveel heeft laten vallen! Gedeeltelijk ook door mij, vaak zei hij het erg laat en kon ik niks meer regele met vriendinne en dan vond ik het niet leuk dat hij weg ging, en dan ging hij ook niet!!
Nu denk ik belachelijk, wat boeit het ook! Die ene avond alleen, ' s avonds koesen we weer samen!

Baal nu dat ik zo hem gedaan, ik wil hem erg graag terug!
Hij wil nu rust en wil nadenken! maar wil hem zo graag even bellen en zien.

Het is zo moeilijk om het te accepteren, omdat ik het zo helemaal niet wil!!!

Ik denk dat we het wel kunnen!!
En dat als we elkaar meer met rust laten dat het goed komt!
Ik mis hem en hij misschien mij ook wel, maar hij heeft een enorme vriendenclub waar hij elke dag wel terecht kan, een schoonbroer die net als hem nu in de ziektewet zit en die komt elke dag wel! Zijn ouders zijn erg close met hem!!

Ik gun het hem wel, daasr gaat het niet om! Maar wou dat hij mij ook zo mist als hoe ik hem mis!!!
Het is mijn schat, en dat blijft ook zo!

Wil bij hem zijn, weer vertrouwd bij hem zijn!!!

En inderdaad dan zijn er hele jonge meisjes met een paar weekjes verkering die zich er dan zo druk om maken.. pff frustrerend!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:00

Ik heb een BF en daar ben ik van overtuigd dat het voor altijd is.
Ik weet natuurlijk niet hoe het zal lopen, maar ik ben 22 en ken haar 18 jaar. Hebben samen zoveel meegemaakt en doorstaan dat ik echt denk dat dit niet stuk kan gaan.

Relaties ben ik voorzichtig in geworden, ook ik dacht de man van leve te hebben gevonden maar dat was het toch niet. Ik zeg geen dingen die ik niet meen zoals ik hou van je na een aantal weken een relatie te hebben, wel zeg ik dat ik gek ben op diegene of iets dergelijks. Ook mezelf helemaal geven heb ik moeite mee.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:37

Tsja moeilijk..

Ik heb nu bijan een jaar een vriend en zowel hij als ik hebben al echt het houden van gevoel, wel gecombineerd met verliefdheid hoor ;) maar al super serieus.

Echte vrienden zijn schaars zeggen ze altijd. Ik heb een middelbare schoolvriendin die ik hooguit 2x per jaar zie, maar het voelt gelijk weer goed.
Verder heb ik een beste vriendin die ik al 17 jaar ken ongeveer, we hebben periodes dat we elkaar helemaal niet spreken en dan weer dat we elke dag bij elkaar zitten en dat is echte vriendschap vind ik.

Helaas ben ik pas geleden nogal bedrogen uitgekomen. Mijn andere beste vriendin heb ik redelijk verwaarloosd doordat ik met mijn vriend kreeg. Ik zat op een roze wolkje en zag alleen hem.. Natuurlijk ligt het aan mij dat deze vriendschap nu over is, maar ergens heb ik ook zoiets van: je had me toch iets kunnen zeggen?!!!! Zij heeft besloten er geen energie meer in te steken, wat ik nu ook niet meer ga doen.. Het is jammer, maar blijkbaar zat het allemaal toch niet zo diep.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:05

Ik erger mij er stiekem ook een beetje aan, van die jonge kinders die met I love you's strooien en iedereen als beste vriend/vriendin zien. Ze hebben vaak nog niks mee gemaakt in het leven, en dan is ook iedereen lief, leuk en aardig. Ik denk zelf dat hoe ouder je word, hoe anders je naar mensen, liefde en vriendschappen gaat kijken.

Mijn ouders hebben mij altijd geleerd dat echte vrienden heel schaars zijn, en dat kennissen gemakkelijker te vinden zijn. Daar ben ik het helemaal mee eens. Voor het gemak noem je mensen wel eens vrienden, maar vaak zijn ze dat niet, het is meer even een naam om aan te geven dat je er mee omgaat. Kennissen klinkt vaak heel afstandelijk, terwijl dat niet altijd hoeft. Die jonge kinders weten dat gewoon nog niet, want door schade en schande word je wijs. Ze denken dat ze veel echte vrienden hebben, totdat ze echte vrienden nodig hebben, en dan blijkt pas wie vriend is en wie kennis.

Ik denk dat iedereen wel eens zo'n moment in zijn leven heeft, en dat is het maar afwachten wie er voor je klaar staat. Ik heb zelf heel veel kennissen, en weinig echte vrienden. Vind ik niet erg, want die ik heb, zijn echt, en die staan voor mij klaar. Ik kan altijd op mijn ouders en zussen rekenen, en mijn zussen zie ik ook als beste vriendinnen. Mijn vriend is mijn beste vriend. Hij is mijn maatje, door dik en dun.. En ik ook voor hem, dus dat is geweldig. Dan nog mijn beste vriendin, haar heb ik via bokt leren kennen, erg leuk. Ze staat altijd voor mij klaar, vorige zomer heeft ze zelfs mijn paard opnieuw beleerd en manieren bij gebracht. Dat is echte liefde!

Verder iets van 8 gewone vriendinnen en vrienden, waar ik blij mee ben, leuke dingen mee doen, en die ik niet tot mijn kennissenkring kan rekenen, omdat ze veel voor me betekenen. Verder: veel kennissen, die ook genoeg voor mij betekenen, maar dat staat meer in verhouding tot in hoeverre ik met ze om ga.

Uiteindelijk denk ik dat iedereen wel overblijft met een groepje echte vrienden, en kennissen. Ik denk dat vroeg of laat, iedereen er wel een lijn tussen gaat trekken wie wel en niet bij de echte vrienden hoort.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:12

Jonge pubers beleven hun verliefdheid vaak heel intens. Waarschijnlijk strooien ze daarom ook zo gul met de I love you's. Als ik naar mezelf kijk had ik dat vroeger ook. Helemaal tot over je oren verliefd en echt het gevoel hebben dat de wereld vergaat als het uit gaat. Ik denk dat het gewoon de leeftijd is. Wij schreven vroeger ook overal op I hartje ....... Alleen was er toen nog geen hyves en bokt enzo. (Goh, wat voel ik me nu oud, haha)

Ik heb nu een hele lieve vriend waar ik heel veel van hou, dat gevoel was er al heel snel het voelde eigenlijk gelijk al goed en vertrouwd. Ik kan het ook niet vergelijken met vorige relaties, wil ik ook niet trouwens. Ik krijg nog steeds kriebels in mn buik als hij op een bepaalde manier naar me kijkt of lacht, of als ik een zoen op mn voorhoofd krijg als hij uit bed moet en ik kan uitslapen. Maar het houden van was er in deze relatie al heel snel (bij hem ook). En dat had ik absoluut niet verwacht van mezelf, ik ben behoorlijk belazerd in het verleden en ik had niet gedacht dat ik iemand na zo'n korte tijd al helemaal kon en durfde te vertrouwen. Maar het voelt erg goed.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:04

Ik ben het met je eens en snap je ook volkomen...
Wat ik vaak ook zie wat goede vrienden betreft ej op een gegeven moment uit elkaar vaak groeit. Vaak was die vriend/vriendin maar een goede vriend/vriendin voor even en wordt het daarna weer een kennis...

Houden van is een erg groot woord.
Vaak vindt je inderdaad iemand voor een langere periode leuk, wat sommige al voor houden van aan zien. Andere vinden het fijn om zich vast te klammen bij iemand en iemand hebben om van te houden en daardoor al sneller zeggen dat ze van die genen houden.....

Ik zelf sta er net zoals jowu er tegen over....

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:10

Geloof me, er zijn ook zogenaamde 'volwassenen' dat doen. Na ongeveer 1 1/2 week zei een ex 'ik hou van je!'. Ik antwoorde heel droog, 'ehh, al na 2 weken?!'
Binnen no-time had ie een nieuwe droomvriendin gevonden (bij bovenstaande opmerking gingen bij mij de eerste alarmbelletjes rinkelen... niet een hele normale uitspraak voor de gemiddelde jongen van 25...) die heel wat jaar jonger was, en nu verklaren ze elkaar regelmatig de liefde op Hyves, en 'ooooohh, lieverd, het was zoo gezellig gisteravond, ik mis je nu al, tot morgen schatje, ik hou heeeeel veel van je'....

En ik? Ik ben alleen maar heel opgelucht dat ik er niet te lang aan 'ben blijven hangen' }>

Mag duidelijk zijn, ik kan heel lief zijn hoor, maar dáár ben ik niet zo van!
En dat onderlinge ge-"NeverLetUGoLoveU4Ever" van die pubers is ook wel een beetje too much he..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:16

haha inderdaad, er zijn ook genoeg volwassenen die het kunnen.. Mijn ex was ook zo, die vertelde me in elk smsje dat hij van me hield (hij smste nogal vaak :Z ) ik vond het vrij irritant.. Mijn huidige vriend zegt haast nooit dat hij van me houdt, maar als hij het eens zegt, zit ik ook de rest van de dag op een roze wolk ;) Hij laat het verder wel merken hoor, heeft ook alles voor me over, maar hij is duidelijk niet zo 'slijmerig'..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:34

Ik ben nu 2,5 jaar met mijn Lief, dit is mijn 2e lange relatie. Ik erger me altijd kapot aan die verhalen van meisjes die nog maar kort met iemand samen zijn en dan al stuk van verdriet, maar ik en mijn lief zijn vanaf dag 1 net 2 magneetjes. Met 2 weken woonden we samen. Ik weet niet of onze verliefdheid over is gegaan in houden van, of dat we nog steeds verliefd zijn of dat we al vanaf dag 1 van elkaar houden. Maar sinds onze eerste kus is er niet veel veranderd... (op relationeel gebied)

Wat vrienden betreft: Ik heb heel veel vrienden en vriendinnen, en ik hou allemaal evenveel van ze. Ieder van hen heeft zijn of haar eigen kwaliteiten, en met ieder van hen kan ik alles delen. En tegen hen zeg ik ook regelmatig dat ik van ze hou. Op een kaartje of in een mailtje, zomaar, na iets vervelends, of iets leuks. De meeste van mijn vrienden ken ik een jaar of 3, soms langer en soms korter en mijn oudste vriendin sinds groep 1. Ik heb natuurlijk ook wel korte vriendschappen gehad, maar dan stak ik er geen energie meer in. Uit elkaar groeien kun je voorkomen m.i.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:41

ik vind dat je niet kan oordelen over een ander.. Soms heb je kort, maar heel intens contact met iemand.. Mijn moeder heeft net een huwelijk van 25 jaar achter de rug wat nu ineens kapot is, en die kijkt weer heel anders tegen een relatie van 2, 5, of 8 jaar aan. Maar kan net zon gemis gevoel hebben als iemand met kortere relatie.. Overigens is het tegenwoordig rage onder de jonge meisjes om termen als "ik hou van je" etc te gebruiken

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:47

Ik vind dat je een goed stukje geschreven hebt. Ik snap je punt helemaal. Er wordt zo snel het etiketje 'vriend' op iemand geplakt, of er wordt véél te snel beweerd dat iemand van een ander houdt. Mijn vriend bijvoorbeeld noemt vrijwel al zijn kennissen (althans, wat ik kennissen zou noemen) vrienden, en zo snel noem ik iemand zeker niet een vriend(in).

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:20

Je hebt helemaal gelijk TS !

ik vind het zo verschrikkelijk dat mensen na een maand zeggen ; ik hou van je blabla.
Dan denk ik weet je wel wat houden van is?

En ik denk dat jonge mensen die bijv net een maand verkering hebben gehad en het is uit,en er moeilijk overheen komen,dat dat komt omdat het misschien wel hun eerste liefde was en dat ze misschien nog nooit zo erg verliefd waren geweest.

En verliefd zijn, en houden van is een heel groot verschil ! :)