vraagje over make-up...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

vraagje over make-up...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:12

Hay,

Ik heb een paar dagen terug Foundation gekocht. Ik heb het nu twee keer opgehad en toen ik het gister er afhaalde had ik allemaal pukkels op mijn wangen, te minste als het pukkels waren. Dus ik aan me moeder vragen of het mogelijk is dat ik er allergisch voor ben of dat ik een andere had moeten nemen. Ik heb een voor normale huid gekozen. Me buurvrouw was er ook en die zei dat het ook kon komen door de koude wind die we nu hebben, en omdat mijn huid nog aan foundation moet wennen en dat in combinatie met koude wind.

Toen gaf zei als tip, een dagcreme te gaan gebruiken. Ik weet niet meer welke reden ze gaf. Maar nou heb ik het op internet proberen op te zoeken. En schijnt foundation en dagcreme zelfde effect te hebben. Ik kon verder niks vinden over die tip die ik kreeg.

Weten julie waar het aan zou liggen? En of die dagcreme ook werkelijk zou helpen? Want ik wil niet dure dingentjes kopen als het toch niet helpt als je begrijpt wat ik bedoel :D

Ik weet neit of het hier goed staat,
Maar ik hoop dat iemand mij daar mee zou kunnen helpen?

groetjes,

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:15

Het kan best dat je daar puistjes van kan krijgen, je zal niet de eerste zijn. ;)
Verder merk ik dat als je dagcreme en make up basis (primer) gebruikt het langer blijft zitten, maar dat van koude wind en dat je huid er aan moet wennen heb ik nog nooit gehoord. :n Zou toch een andere proberen. Of minerale make up. :)

wemkelover

Re: vraagje over make-up...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:17

Ok, bedankt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:19

Kijk, foundation verstopt de poriën, en dat zorgt voor puistjes.
Dag creme zorgt ervoor dat het er langer op blijft zitten.
Koude wind heeft er denk ik niks mee te maken hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:20

idd Foundation verstopt je porieen waardoor je puistjes krijgt. het beste is natuurlijk geen Foundation. Maar wil je persé Foundation kies er dan een poeder ipv eentje op olie basis (bijv dream matter mouse van.. ? weet ik zo neit meer)

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:22

Als je maar zorgt dat je 's avonds je huid goed reinigt, ik heb niet meer puistjes (dan normaal :P) gekregen door foundation. Maar gebruik nu mineraal (van everydayminerals.com), dat lijkt mij nog het beste :)

Christel3

Foundation verstopt ook je porien waardoor er geen zuirstof bij komt. Dan droog het uit en ga je tag aanmaken, puistjes dus. Eigenlijk is foundation dus helemaal niet zo goed voor je. Maar als je het toch gebruikt, moet je dagcreme eerst doen. En daarna pas de foundation. En heel belangrijk alles er goed afwassen savonds!!

Christel3

Haha zo zijn er opeens 3 voor me de hetzelfde zeggen :P

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:23

Je kan beter reinigingslotion / en tonic gebruiken dan alleen water *D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:24

Ok, bedankt allemaal. Ik denk dan dat het onzin is van de koude wind. Ook omdat ik er ook nooit eerder last van heb gehad. Want wel zo is gistere had ik de puistjes nog en vandaag zijn weg. Vreemd

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:26

Christel3 schreef:
Foundation verstopt ook je porien waardoor er geen zuirstof bij komt. Dan droog het uit en ga je tag aanmaken, puistjes dus. Eigenlijk is foundation dus helemaal niet zo goed voor je. Maar als je het toch gebruikt, moet je dagcreme eerst doen. En daarna pas de foundation. En heel belangrijk alles er goed afwassen savonds!!

ik ben geen voorstander van foundation, als ik kijk naar een vriendinnetje van me... ik zag haar laatst zonder makeup, arme arme huid :n we zeggen het ook aldoor lekker dichtplamuren en maar piepen over puistjes, voor oneffenheden heeft mn moeder een doosje met 4 kleurtjes, 1 voor rode vlekjes, 1 voor littekentjes etc echt ideaal, ik raad je echt heel erg af om foundation te gebruiken, ik zie er ook zoveel met allemaal vlekken omdat ze de oren en nek vergeten zijn.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:32

Die kunnen er niet mee omgaan / of hebben de verkeerde kleur :P Ik was daar ook altijd bang voor toen ik nog vloeibaar gebruikte... Vreselijk als je dan zo'n lijn ziet zitten. %)
Wat me idd opvalt, als ze echt een slechte huid hebben zegmaar, gaan ze er nog meer opsmeren, waardoor de huid geen 'rust' heeft en het alleen maar erger wordt...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:33

ik heb biotherm foundation en ben er erg te spreken over. het is een heel licht vloeibaar spulletje dat een heel natuurlijk resulataat geeft. het zorgt nét voor wat meer gelijkheid, en voor een kleurtje. (ik ben echt heel bleek.)
mensen zien nooit dat ik iets op heb, omdat het een heel dun laagje is. Ik gebruik ook de lichtste kleur die er is :)

ik heb toevallig ook sinds een paar dagen rare bultjes, misschien heb ik iets teveel chocola gegeten :+

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:35

maar dagcreme verstopt je porien net zo hard als foundation dat doet. Gewoon niet te veel dragen, en er iedere avond afhalen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:37

Niet alle foundations verstoppen dan moet je zoeken bij a merken, en sowieso moet je altijd dagcreme gebruiken voor je het erop doet.
Dagcreme is ook een must al draag je geen make up.

En foundation is dezelfde kleur of net iets lichter dus je mag het sowieso niet zien.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-02-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:38

milo; Ja ik ben ook best wel bleek. Bij mij viel het alleen op dat ik in een keer gezonder kleur had, zeiden ze. Ik smeer het er ook niet heel dik op juist heeel voorzichtig.

Renee; ik doe niet elke dag op, was ook niet van plan omdat er tijd in zit en die ik niet elke keer heb. Maar beste is om ook eens paar dagen niet.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:40

katiavl schreef:
Niet alle foundations verstoppen dan moet je zoeken bij a merken, en sowieso moet je altijd dagcreme gebruiken voor je het erop doet.
Dagcreme is ook een must al draag je geen make up.

En foundation is dezelfde kleur of net iets lichter dus je mag het sowieso niet zien.

dat is echt niet waar, van dagcreme gaan je porieen, net zo goed dichtzitten. Zeker als je jong bent heb je dagcreme helemaal niet nodig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:41

Renee__ schreef:
Die kunnen er niet mee omgaan / of hebben de verkeerde kleur :P Ik was daar ook altijd bang voor toen ik nog vloeibaar gebruikte... Vreselijk als je dan zo'n lijn ziet zitten. %)
Wat me idd opvalt, als ze echt een slechte huid hebben zegmaar, gaan ze er nog meer opsmeren, waardoor de huid geen 'rust' heeft en het alleen maar erger wordt...

dat dus... echt vreselijk gewoon...en btw ja ze gebruikt de verkeerde kleur, ze heeft oranje vlekken maar zowel ik als een andere vriendin zeggen het tegen der maar ze luisterd niet, eigen schuld dan maar..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:41

Toch wel jonge huid of niet die word ook bloodgesteld aan de factoren van koud en wind nu en laat evendeels sporen achter :)
En goede creme verstopt de porien ook niet :)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:44

maar daar kan een huid tegen, daar is die namelijk voor gemaakt ;)

Ik ben nogal bleek zelf en gebruik zeker foudation, ik haal het er 's nachts af en ik gebruik verder geen creme. Ik heb totaal geen puisten. Toen ik wel creme gebruikte omdat ik dacht dat het wat droog was had ik meteen pukkels.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:45

Ik heb ooit eens de opleiding uiterlijke verzorging gedaan en daar werd specifiek verteld dat je onder je foundation een goede dagcreme moet gebruiken, omdat deze ervoor zorgt dat de foundation de huid niet intekt.
Probeer het maar eens op je hand met een lippenstift.
Doe maar een streep met dagcreme en eentje zonder dagcreme. Verwijder ze daarna alle 2 en zie wat voor verschil het geeft!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:45

Ik heb een vader die dermatoloog is. Die heeft ook opleiding gevolgd ;) sommige dingen worden verteld om een product te kunnen verkopen...
En misschien trekt de foundation er niet door in, maar dat komt omdat de dagcreme vettig is. Daardoor wordt je huid vetter en gaan je porien dicht zitten.
Als je geen last hebt van acne moet je het vooral gebruiken maar de TS zegd dat ze dat wel heeft, dan zou ik zeker niet ook nog dagcreme gaan gebruiken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:47

Sjah, mijn dermatoloog beweert toch anders. En die verkoopt geen dingen. Of die moet stiekem contract hebben bij lancome zonder dat hij weet dat ik het gebruik.
En toch kan je duidelijke beschadegingen zien bij mensen die veel in de koude zitten, of bij verpleegkundig personeel die met veel tempratuursverschillen werken. Dan is de huid daar toch niet voor gemaakt blijkbaar.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:49

voor bevriezing niet natuurlijk. Maar dat is dan ook wel extreme kou. en dat houdt een dagcreme ook heus niet tegen hoor

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:51

Alexx schreef:
Ik heb een vader die dermatoloog is. Die heeft ook opleiding gevolgd ;) sommige dingen worden verteld om een product te kunnen verkopen...
En misschien trekt de foundation er niet door in, maar dat komt omdat de dagcreme vettig is. Daardoor wordt je huid vetter en gaan je porien dicht zitten.
Als je geen last hebt van acne moet je het vooral gebruiken maar de TS zegd dat ze dat wel heeft, dan zou ik zeker niet ook nog dagcreme gaan gebruiken

Pak die lippenstift nu maar en probeer het eens.
Het is ook zo dat je elke avond je huis goed moet schoonmaken en een keer in de week een scrubje en een masker is ook niet slecht. De dagcreme zorgt ervoor dat vuil je huis niet intrekt, en maakt niet vettig als je een goeie hebt!
Als je een opleiding doet, dan proberen ze je niks te verkopen heur! Ik weet wat ik gezien heb en waar ik in geloof.
Je huis