Hoe krijg ik de lucht weg ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaap

Hoe krijg ik de lucht weg ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 13:17

Hey allemaal !

Aangezien ik misselijk word van de stank, en al van alles heb geprobeerd, graag jullie hulp:

Mijn arme kat viel vorige week woensdag uit t raam met gekneusde achterpoten en pijnlijke heupen tot gevolg. Gelukkig gaat het nu al iets beter, ware het niet dat poes nog erg zijn rust op zoekt en zich het liefst een beetje verstopt. Afgelopen vrijdag vondt hij een mooi plaatsje, op mijn kamer onder mijn bed.

Sindsdien hangt er hier een onwijs sterke lucht ! Het is geen kattenurine of uitwerpselen ( katjelief gaat, ondanks de pijn, ook nog netjes op de bak :(:) ),die lucht is mij bekend en dat is t niet, maar ruikt meer naar natte hond :o Of zou het toch urine kunnen zijn ? Dat nu heel anders ruikt door zijn pijnstillers/medicatie ?

Raam dagen open ( brrr ! ), van die luchtverfrissers, tapijt onder t bed schrobben met een sopje, niets helpt !

Iemand enig idee of middel dat ik nog kan proberen ? Mocht t een middel zijn, dan wel graag één die wel veilig te gebruiken is,dus geen gekke chemicalien, mocht poeslief nogmaals onder mn bed willen.

Alvast bedankt !

Wel gek, mn kat stonk nooit :o

Weet overigens niet of het hier wel goed staat... zo niet, verplaatsen maar !

Keet

Re: Hoe krijg ik de lucht weg ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:17

Oust :)

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 13:22

Oust is, volgens de reclame dan, dat spul dat luchtjes niet maskeert maar weghaalt toch ? Is dat t zelfde soort spul als dat Febreze ? Want dat heb ik wel al geprobeerd. Zo niet, zal ik dat oust eens halen.

Bedankt voor je tip ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:36

Oust haalt inderdaad de luchtjes weg. Je kan het altijd proberen. Bij ons werkt het altijd super.

Heb je trouwens wel al eens je bed weggehaald om te kijken waar de geur vandaan komt?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:41

idd Oust is een goede tip!

jakkie straks vind je een dood beest onder je bed ofzo :+

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 13:41

Ga het maar eens proberen dan :D

Nog niet mn hele bed weggehaald nee. Gaat om mn bed bij mn ouders ( woon sinds kort samen maar slaap nog regelmatig bij mn ouders ivm stage ), en die is nogal gammel. Wil die dus het liefst zo min mogelijk verplaatsen ;) Wel matras er al afgehaald en tapijt onder t bed schoongemaakt, maar niks vreemds gezien...

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:03

als ik jou was zou ik toch even het hele bed verplaatsen en er goed onder kijken hoor..

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:18

Ik zou ook inderdaad je bed gewoon even verplaatsen en dan kun je altijd zien wat dat brengt. En anders idd gewoon een goede luchtverfrisser zoeken :))

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:20

Ik zou een kopje koffie (dus gewoon het poeder en niet koffie zetten ;) ) proberen. Werkt vaak om de meest sterke luchten weg te halen. Je zou het kunnen proberen, baad t niet dan schaadt het ook niet in dit geval :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:45

Pus stinkt. Kan dus zijn dat er een onsteking is gesprongen. Kat even van dichtbij onderzoeken dus. Overigens is het goed als het eruit kan. Wat je tegen de stank kan doen weet ik niet maar goed luchten (raam open) is in iedergeval een must.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:48

eerst spa rood erop, en dat inwrijven.. dat bruist het omhoog.. en dan een berg zout..
Als dat opgedroogd is stofzuigen..

zo krijg je echt bijna alles uit tapijt..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:02

Wij hebben een hond gehad die overal en nergens allergisch voor was en dus constant een ontzettende ontstekingslucht om hem heen had. Dat was heel smerig, maar het was zo'n lief beest dat we er jaren in hebben gezeten. Om het toch nog wat fris te houden had mijn moeder overal zakdoekjes gedrenkt in dettol neergelegd. Dat werkte echt wonderwel goed! Nu moet je dat luchtje natuurlijk wel lekker vinden (ik wel..) maar misschien het proberen waard.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:52

Wat een tips :D Morgen gelijk mee aan de slag, bedankt allemaal !

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:50

Wierrook. Wij krijgen er echt alle luchtjes mee weg.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:55

Dettol werkt inderdaad erg goed, zeker tegen kattenpis! hebben wij onze bank mee schoongemaakt. Dopje dettol en wat water mengen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 01:12

Ik zou even goed naar je kat kijken, want natte hond klinkt indd als een ontstekingslucht. Dat ruikt ook zo weeig. Beterschap voor de arme poes..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 01:38

Ik gebruik ook dettol voor alle vervelende luchtjes die in dingen zijn getrokken. En als je de geur van dettol niet prettig vind kan je die weer met wierrook wegkrijgen.

En verder inderdaad de kat even goed onderzoeken en eventueel mee naar de dierenarts!

Beterschap voor het beestje!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 19:20

Beestje maakt het gelukkig met de dag beter. Bij grondig onderzoek is niks te zien, pootjes voelen ook niet meer warm zoals eerst. Zijn gelijk de eerste dag naar de dierenarts geweest en die zei kneuzingen, pijnstillers mee en rust bieden.

Gister nog even contact gehad met de dierenarts, maar die vond dat we geduldiger moeten zijn. Zolang poes gewoon wil eten en drinken, op de bak gaat en aangehaald wil worden gaat het prima en moeten we m lekker zn eigen weg laten zoeken.

Mn bed is gister ingestort }:0 , dus zodra ik weer thuis ben zal ik het hele bed aan de kant trekken en eens goed op zoek gaan, en de tips uitproberen.

Thnx again ;)