digiD heel leuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

digiD heel leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:14

ehm, is natuurlijk mijn eigen schuld, maar ik weet dus echt mijn inloggegevens niet meer. nu kun je die opvragen, mits je je bsn EN GEBRUIKERSNAAM weet. maar mijn gebruikersnaam zou ik dus ook niet weten...

ik heb al gezocht en gezocht tussen mijn papieren en in mijn mailbox (ik heb namelijk geen idee meer of ik het via de mail heb gekregen of per post) maar kan dus echt niet vinden. ik moet me uitschrijven bij de ib-groep, en dat moet uiterlijk vandaag...

wat kan ik doen?

heb al gebeld trouwens. dan zeggen ze me dat ik een nieuwe digid aan moet vragen, maar dat duurt 5 werkdagen en kan niet sneller...

nu zit ik dus met een probleem: ik moet me uitschrijven. uiterlijk vandaag. mijn decaan bij wie dat moet is met vakantie, dus moest ik het via ib-groep maar wel alvast melden, maar dat kan dus niet? :s
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 02-02-09 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

vinos

Re: digiD heel leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:15

een nieuwe aanmaken :)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:16

Ik zou bellen!
Hopelijk kunnen ze op sofinr. zoeken of zo!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:18

Voor je digid heb je maar 1 oplossing: Een nieuwe aanmaken. Dat gaat helaas een paar dagen duren, maar er is domweg geen andere oplossing, want er is geen mogelijkheid om je wachtwoord of gebruikersnaam toegestuurd te krijgen.

Daarnaast kan je contact zoeken met IBG. Misschien dat je je kan uitschrijven als je er persoonlijk langsgaat en je legitimeerd, al geef ik je weinig kans met IBG. Ik denk dat je in dit geval gewoon heel erg pech hebt en gewoon zelf te laat bent hiermee, door er mee te wachten tot de laatste dag...... al is dat ook iets wat mij zou gebeuren hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 02-02-09 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:18

Nieuwe aanmaken duurt weer een aantal dagen voordat je die in huis hebt... Schiet niet op dus...
Dan is er nog maar 1 optie: bellen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:19

Ze kunnen bij digid geen gebruikersnaam of ww opzoeken ivm privacy.
Een nieuwe aanvragen is de enige keus.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:22

Ik heb twee jaar geleden voor DigiD als helpdeskmevrouw gewerkt, een nieuwe aanvragen is inderdaad de enige mogelijkheid.

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:24

Imre schreef:
Ik heb twee jaar geleden voor DigiD als helpdeskmevrouw gewerkt, een nieuwe aanvragen is inderdaad de enige mogelijkheid.

Maar waarom als ik die aanvraag doet de nieuwe het bij ook niet?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:27

Omdat je moet wachten op de brief met de activeringscode. :)*

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:28

Lalidan schreef:
Voor je digid heb je maar 1 oplossing: Een nieuwe aanmaken. Dat gaat helaas een paar dagen duren, maar er is domweg geen andere oplossing, want er is geen mogelijkheid om je wachtwoord of gebruikersnaam toegestuurd te krijgen.

Daarnaast kan je contact zoeken met IBG. Misschien dat je je kan uitschrijven als je er persoonlijk langsgaat en je legitimeerd, al geef ik je weinig kans met IBG. Ik denk dat je in dit geval gewoon heel erg pech hebt en gewoon zelf te laat bent hiermee, door er mee te wachten tot de laatste dag...... al is dat ook iets wat mij zou gebeuren hoor ;)

ben er al een tijdje mee bezig, maar niemand kon me steeds zeggen hoe en wat...

ik heb vrijdag ook de hele dag zowat er achter aan gezeten. gebeld, gemaild naar school, decaan, en ib-groep, maar steeds kon niemand me helpen. tot ik dus vandaag mail kreeg dat ik het via mijn ib-groep moest doorgeven. tsja, en dan kom je die stomme digid dus ineens tegen. heb trouwens mijn inlognaam geraden. nu ww nog... ik kan hem niet aanvragen via de site omdat ik iets niet ingesteld zou hebben, dus moet ik nog steeds een nieuwe aanvragen als ik hem niet raad.

op dit moment is t zo erg dat ze me voor 10 minuten geblokt hebben. te vaak geprobeerd :P
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 02-02-09 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:29

die heb ik maar die doet het dus niet. heb ik dus weer een nieuwe aangevraagd. best wel ingewikkeld zo. maar wat moet ik dan doen als de code op de brief niet werkt was mijn vraag. echt ik kan oppassen, honden trainen, bodybuilden les geven etc maar dit is mij iets vreemds.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:31

Karenenditty schreef:
die heb ik maar die doet het dus niet. heb ik dus weer een nieuwe aangevraagd. best wel ingewikkeld zo. maar wat moet ik dan doen als de code op de brief niet werkt was mijn vraag. echt ik kan oppassen, honden trainen, bodybuilden les geven etc maar dit is mij iets vreemds.

even bellen? 0800-0230435

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:32

Oh, maar dan ben je al een stap verder := Zit er overigens een limiet aan hoe vaak je het mag proberen?

Maar wist je dan vrijdag pas dat je je uit moest schrijven bij het IBG? Want dan kan je ook nog bezwaar aantekenen waarschijn en heeft het minder gevolgen als het uitschrijven vandaag niet lukt. Ik probeer ook maar mee te denken hoor, zeg dus ook maar iets.

Succes in elk geval!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:36

ik heb iig mezelf ook de mailtjes gestuurd die ik naar iedereen gestuurd heb om te vragen hoe en wat, dus in die zin zwart op wit dat ik wel optijd begonnen ben met proberen uit te schrijven op school. maar we hebben net een nieuwe decaan sinds afgelopen week. en die is schijnbaar met vakantie? want toen ik eindelijk wist wie dat was en een mailadres had gevonden kreeg ik een automatische mail terug dat ze met vakantie was :s

ik krijg nu trouwens steeds deze melding als ik mijn wachtwoord op wil vragen met behulp van bsn.

Er is een fout opgetreden:
U kunt uw wachtwoord alleen vernieuwen als u Wachtwoord Herstel hebt geactiveerd. U kunt opnieuw een DigiD inlogcode met sms authenticatie aanvragen. Daarna kunt u Wachtwoord Herstel via Mijn Gegevens activeren.
DigiD Aanvragen

dan zal die inlognaam goed zijn. nu t wachtwoord nog. de 10 minuten zijn nu wel voorbij ;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:38

hmz, nu kan ik steeds maar 1 keer proberen en dan wordt hij gelijk weer 10 min geblokkeerd...

Uw DigiD inlogcode is geblokkeerd tot maandag 2 februari 2009 12:47:45. Wellicht hebt u meerdere malen een verkeerd wachtwoord ingevoerd. U kunt het na de blokkering opnieuw proberen. Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u opnieuw een DigiD inlogcode aanvragen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:40

Denk dat dit een beetje een verloren zaak is...
Ik zou ze toch nog eens bellen en het verhaal voorleggen. Meestal kun je ook die formulieren downloaden op de site. Als je die terug kunt mailen, zou dat heel mooi zijn toch?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:42

Misschien een idee om de volgende keer voor jezelf ergens de inloggegevens op te schrijven

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:46

Even een tip: een wachtwoord en inlognaam kunnen alleen cijfers en letters bevatten en . of _ (geloof ik) en zijn hoofdlettergevoelig. Moet even in mijn geheugen graven hoor, het is al een tijd geleden en ik heb mijn best gedaan het allemaal zo snel mogelijk weer te vergeten. De mensen van de helpdesk kunnen niet in een apart systeem ofzo, alleen in de website die iedereen kan zien.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:50

Ik denk dat je je DigiD opnieuw weer aan moet vragen...
Wel heel vervelend maar ik denk dat het niet anders is...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:52

ik heb hem al opnieuw aangevraagd, maar dat duurt dus nog wel even. ik hoop hem voor die tijd te `kraken` eerlijk gezegd. maar ik vind t raar. heb maar een paar codes die ik gebruik als wachtwoorden. evt gecombineerd soms, dus ik zou er toch op moeten komen. maar hij blijft weigeren... en steeds wordt ik weer voor 10 min geblokkeerd. erg frustrerend...

ik snap niet dat ik niet gewoon mijn wachtwoord op kan vragen. maar dan zeurt ie over dat ik me niet heb aangemeld voor smsauthenticatie ofzo?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:53

U kunt uw wachtwoord alleen vernieuwen als u Wachtwoord Herstel hebt geactiveerd. U kunt opnieuw een DigiD inlogcode met sms authenticatie aanvragen. Daarna kunt u Wachtwoord Herstel via Mijn Gegevens activeren.
DigiD Aanvragen

dus ik heb wachtwoord herstel niet aangevinkt ofzo? en die digid inlogcode met sms authenticatie... dat is t zelfde als nieuwe digid aanvragen? of zou dit sneller kunnen. en zo ja hoe? ik kan t nergens vinden? :P
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 02-02-09 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:53

je moet dan inderdaad een nieuwe digid aanvragen
zo zit mijn vriend ook, hij moet nog wat versturen wat van groot belang is
maar hij is ook zijn wachtwoord kwijt.

maar als je een nieuwe digid aanvraagt, moet je dan ook nieuwe gebruikersnaam aanvragen?
want dat geeft hij namelijk niet aan op de site

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:55

ik heb wel dezelfde gedaan, maar dat hoeft niet volgens mij. je geeft gewoon al je gegevens weer opnieuw op.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:57

als je nog hoop hebt dat je hem raadt moet je niet een nieuwe digid aanvragen!!! je kan dan helemaal niet meer inloggen namelijk...

U hebt geen rechten om toegang te krijgen.

:'(

nu dus definitief te laat.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:59

oke, die gegevens heeft hij ook gedaan, dus ik ben benieuwd of we van de week een brief binnen krijgen