ov chip wat moet er mee.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

ov chip wat moet er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 10:49

Mijn dochter had een abonnement,dat was nog geldig op het moment dat de chip in ging.Dus je ben dan al geld kwijt,de chip is persoonlijk was dus 7,50.Een abonnement er op zetten kan alleen 3 plaatsen verderop,dus dan ben je weer kosten kwijt.Dus vorige week 10 euro er op gezet, 1 keer heen en weer geweest dus nog iets van 7,50 erop, belt ze vandaan vanuit school op dat haar chip kaart is gebroken.Terwijl hij altijd in een mapje zit en nooit wordt dubbel gevouwen, dus moeten we weer een nieuwe aanschaffen, kosten 2,50.Pffff wordt ik niet vrolijk van hoor.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:56

ik vind die chipkaart echt iets belachelijks...

Zo stom, ik kom echt 1x per jaar in Rotterdam en moet dan met de metro.. moet ik zeker daarvoor die chipkaart aanvragen :roll:

Vadisha

Re: ov chip wat moet er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:00

Ja de chipkaart is volgens mij echt een flop. Al een aantal jaren geleden moest ik een extra foto inleveren tijdens ophalen OV voor de chipkaart en ondertussen nog steeds niet landelijk ingevoerd. Nou van mij mag het zo wel blijven (zonder chipkaart). Zoveel tijd kost dat afstempelen ook weer niet!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:02

Ik heb een pesthekel aan dat ding.

Hij is duurder dan de strippenkaart.
En als je bijvoorbeeld op een station als Beurs uit stapt, is de ene uitgang goedkoper dan de andere uitgang. (Het scheelt 4 cent!!!!)

Daarnaast had ik dit weekend dus een ander probleem.
Je kan die dingen opwaarderen. Keuze uit kleingeld, chippen of pinnen.
Laat nu mijn pinpas kapot zijn en op mijn chippas staat maar een paar euro en dat is voor parkeerdoeleinden......
Net of iemand 10 euro aan losgeld in zijn portomonee heeft zitten.

Je moet ook nog eens van te voren aangeven hoeveel je op wil waarderen en dat kan alleen in ronde bedragen.
Dus ik eerst tellen hoeveel muntjes ik had, toen pas kon ik opwaarderen. Ondertussen een hele rij achter mij, want op Station Poortugaal is er maar 1 automaat.

Geef mij maar de strippenkaart......

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:19

Het lijkt mij ideaal. In Londen werkt het ook prima, vind het super dat het hier komt. :)

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:21

Over een tijdje weten we niet beter... al moet ik bekennen ook nog niet echt blij te zijn met mijn OV chipkaart :o

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:25

Suuskipje schreef:
ik vind die chipkaart echt iets belachelijks...

Zo stom, ik kom echt 1x per jaar in Rotterdam en moet dan met de metro.. moet ik zeker daarvoor die chipkaart aanvragen :roll:

Volgens mij kan je ook een soort van dagkaart kopen bij zo'n automaat?

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:31

Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan. Zag wel al dat het duurder is als met strippen wanneer je met de metro gaat. Daarbij stond ik zaterdag op Amstel en daar waren al die palen voor uitchecken (?) buiten werking. Lekker handig..... Ik begin er niet eerder aan als dat het echt moet, eerst de kinderziektes maar even afwachten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:36

Oregon schreef:
Zag wel al dat het duurder is als met strippen .

Strippenkaarten worden ook steeds duurder, die verhoging was dus onvermijdelijk ben ik bang. :)

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:45

Ja daar heb je ook wel gelijk in. Maakt wel dat dat nu een beetje raar staat wanneer je nog kunt kiezen tussen strippen en chipkaart.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:48

Dat ben ik met je eens. :j

Ach, we moeten altijd aan verandering wennen.. Alle begin is moeilijk. ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:05

Oregon schreef:
Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan. Zag wel al dat het duurder is als met strippen wanneer je met de metro gaat. Daarbij stond ik zaterdag op Amstel en daar waren al die palen voor uitchecken (?) buiten werking. Lekker handig..... Ik begin er niet eerder aan als dat het echt moet, eerst de kinderziektes maar even afwachten.

Het werkt ook alleen nog maar in Rotterdam ;)
K kan me wel voorstellen dat iedereen nu zo iets heeft van gadver, maar in steden als NY, Parijs, Athene, Rome enz. werkt t ook gewoon. Weliswaar niet met oplaadbare pasjes maar wel met kaartjes. Dus k zie niet in waarom dat hier niet kan.
T enige idiote is dat ze t nu koste wat kost in willen voeren, terwijl er nog te veel fouten in zitten.
K maak er al 2 jaar gebruik van en als je t gewend bent is er niks mis mee.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:12

Ik heb echter ook al 2 jaar geleden dat rot ding aangevraagd, pasfoto etc ingeleverd, alleen nog nooit ontvangen!! Nu reis ik niet meer met de trein, maar als ik dus 1x richting rotterdam moet, moet ik speciaal die pas aanvragen?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:14

nee dan kun je daar gewoon een 2-uren kaartje, 2-reizen kaartje of dagkaart kopen ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:18

Ik vind het eigenlijk wel heel erg handig dat ding. Gewoon opladen en dan kun je al weer een tijdje mee met dat ding.. Geen gezeik met strippenkaarten etc.
Alleen wel jammer dat het zo duur is.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:35

Als de pas zo werkt als ie zou moeten vind ik als enige nadeel nog dat ik ondertussen 6 chipkaarten in mn portemonee heb. Bankpassen, schoolpassen, pas van mn werk, pas van de bieb, etc. Waarom kan het niet gewoon met de gewone chip op je bankpas?