even verhaal beetje kwijt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

even verhaal beetje kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 22:15

sorry als het verkeerd staat
ik heb vorig jaar een erg rot jaar gehad.

nu is het zo dat ik overal steeds negatiever over wordt.
door het overlijden van mn pony moest er snel een nieuw maatje voor mn paard komen. dit is dus een jaarling geworden die mn vriendin net aangeschaft had.

ik had aangeboden hem bij mij te stallen zolang het nodig was en zolang het kon. wezijn al langer bevriend maar nu erger ik me ondertusse aan alles wat er gebeurd op stal. pakt ze stro en laat ze het geknoeide stro liggen wordt ik daar kwaad over en loop me weer een hele tijd erover op te fokken. allemaal van die dingen dat je denkt ja ene kant stal moet gewoon netjes zijn maar aan de andere kant denk ik dan stel je niet aan.
hierdoor ga ik ook steeds met meer tegenzin naar stal toe terwijl ik het liefste elke minuut daar zit. maar omdat er nu dus nog iemand rond kan lopen(wat eerst dus niet was) en ik me dus erger aan misschien wel de bezem die 5 cm van zn plek afstaat.

verder vinden mn pa en ma het ook eens gezellig als ik bijv. savonds eens bij hun kom zitten beneden dus. maar zodra ze maar met een been gaan zitten wiebelen of wat dan ook zit ik me mateloos te irriteren daaraan. daardoor hou ik het dus niet vol om lang bij hun te zitten en vlucht dan weer naar boven om ruzie te ontlopen. met als gevolg schuldgevoel tegenover mn ouders. heb ik het er met mn ouders over krijg ik te horen dat ik me niet zo moet aanstellen en eens wat socialer moet worden.

ook ga ik sávonds nog amper weg. dit omdat een paar maanden voor mn pony overleed ik savonds was wezen voeren en toen ergens heen was gegaan. de volgende dag had mn pony koliek gehad die nacht. mijn pony is uiteindelijk ook overleden aan erg zware koliek ook op een nacht. en was al overleden toen ik haar sóchtend vond. dus ik voel me verplicht savonds te gaan voeren en dan thuis te blijven. want stel dat er wat gebeurd. dat telt ook als ik eens wegmoet en het langer rijden is. dan ben ik niet op mn gemak want stel dat er wat gebeurd.

de buitenwereld merkt er verder weinig van. op mn werk kan ik gewoon vrolijk doen ook in het bijzijn van vriendinne. maar ben ik weer alleen voel ik me weer rot.
ook ga ik daardoor eten terwijl ik dus kilo's moet afvallen(ben dus ook te zwaar). daardoor voel ik me weer schuldig dat ik wat te snoepen pak en voel me dan dus nog rotter.

ik kom dus steeds meer in een negative spiraal terecht en krijg steeds meer moeite om mezelf eruit te trekken.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:35

Ik heb even in je profiel gespiekt en gezien dat je pony een mooie leeftijd had om te gaan (om het zo te zeggen). 30 is niet meer de jongste. Zelf heb ik het ook meegemaakt, maar zag het wel aankomen, behalve bij eentje en dan ben je idd kapot. Deze was ook veel te jong om te gaan, 11 jaar pas. Ik heb er mee leren leven dat het leven zo is, even ben je er kapot van en helaas gaat het leven weer verder.

Die kleine dingetjes waar je gek van wordt moet je van je af zetten, niet te veel gek van worden. Misschien maar eens afspraken maken met je vriendin over de stal? Probeer ook weer dingen te gaan ondernemen, en neem iemand in vertrouwen om over dit heen te komen, er is vast iemand die je steunt! Je hebt iemand nodig die jou eruit trekt.

loontje

Re: even verhaal beetje kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:51

Meis, ik kon me ook overal druk overmaken.Niet doen dan wordt je gek.
Stap gewoon op je vriendin af en zeg op een nette manier dat er regels zijn en daar hoort vegen bij.Zo stom staat dat niet.

Dat je je irriteerd aan de kleinste dingen heb ik ook gehad maar probeer het van je af te zetten..Lekker laten wiebelen die hap.En wordt het te veel vraag gewoon op een nette manier of daar mee gestopt kan worden.Dan voorkom je ruzie ook.En als het te veel wordt lekker naar boven gaan en niet schuldig voelen.
Je hebt het al immers netjes gevraagd.

Over dat emotie eten.Nou hier nog 1.
Ik kan ook als ik me niet goed voel naar de snoepjes grijpen.
Misschien is het een idee om iets anders neer te leggen voor het geval je zo'n moment krijgt.Bijvoorbeeld een komkommer of rijstewafels.Ik noem maar wat hoor.
Er is tegenwoordig zo veel te vinden waar je best wel wat van kan pakken maar toch niet te zwaar van wordt.

Ooh ja en dat je paardje is te komen overlijden is niet jou schuld.Niemands schuld.
Was gewoon tijd om te gaan.

Lekker weer gaan genieten van de dingen die je doet/deed misschien scheelt dat ook wel.

Veel liefs Ilona

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 23:29

als ik het aan bijv. ouders netjes vraag krijg ik dus ook al ruzie. is het meteen ja en jij bewoog ook je voet net en stel je niet zo aan en doe eens wat socialer(ik kan me dus aan de kleinste dingen al ergeren)

op stal ook. ik vraag of ze het netjes wil aanvegen na de stal weer es in de rommel aan te treffen. kom een dag later is het weer zo. soms kan ik me dus al druk maken als er wel 10 strootjes liggen of de kruiwagen in de stal staat i.p.v. buiten de stal op zn plek ofzo. als ik er wat van zeg op een nette manier is het bijv. dat het stro vanzelf wel wegwaait. en dat ze niks goeds kan doen omdat ik het dus telkens moet zegge. ook zou mijn pa hiervoor nog een gesprek aangaan met stalgenoot (is met oud en nieuw al belooft)en voor zover ik weet is het nog niet gebeurd. komen dus afspraken dat ik ook haar stal ga mesten zodat het netjes blijft zoals ik wil dus hoop ergenis voor mij minder.

vorig jaar is niet alleen mn oudje overleden. 1 dag later mn opa en 10 dagen later mn oma. paar weken daarna ziekte van lyme positief en ga zo maar door. zijn toen zware maanden geweest

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:09

Het is al een plusplunt dat je zelf inziet dat je in een negatieve spiraal aan het terecht komen bent! Erg goed, want velen mensen zien dit niet.

Probeer de positieve kanten te zien van dingen en niet de negatieve. Probeer leuke dingen met je vriendin te doen misschien helpt dat je irritaties te verminderen doordat er meer pluspunten zijn. Misschien spelletjes doen moet je ouders?

Probeer ook aan jezelf te werken en jezelf te motiveren en eventueel belonen als ej wat ebreikt hebt! Ga je ook naar de sportschool? Misschien helpt dat met je schuldgevoel en motivatie kwa gewicht?

Wat al die nare toestanden betreft die je meegemaakt hebt, kan je en kon je helaas niks aan doen en zoals eerder gezegt heeft je paard en mooie en moeilijke leeftijd bereikt!! Meid sterkte en suc-6!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:53

sportschool ga ik niet heen.
enigste sport die ik doe is paardrijden en fietsen naar werk/paard hiervoor fietste ik ook naar school maar dat is dus weggevalle

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:35

Ik bedoelde het meer als tip ;)