Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik kan de beredenering van je ouders eigenlijk heel goed begrijpen, ik vind het dus zeker niet vreemd. Als de fianciele situatie van jouw vriend idd beter is dan die van de vriend van je zusje, dan zie ik zelf het probleem niet zo als hij ietsje meer bij moet dragen. Wat vind jouw vriend er zelf van? vikki schreef:Wil je een eerlijk antwoord?Ik kan de beredenering van je ouders eigenlijk heel goed begrijpen, ik vind het dus zeker niet vreemd. Als de fianciele situatie van jouw vriend idd beter is dan die van de vriend van je zusje, dan zie ik zelf het probleem niet zo als hij ietsje meer bij moet dragen. Wat vind jouw vriend er zelf van?
en als mijn broertje minder verdiende dan ik, dan betaalde hij ook iets minder... en andersom gold dat natuurlijk ook. Ik geloof niet dat een van ons beiden daar ooit een probleem mee heeft gehad, in tegendeel
. beantsje schreef:Op zich vind ik het redelijk dat jouw ouders zelf bepalen wat een redelijke bijdrage is en aan wie ze 'korting' geven. Zij denken dat ze alleen de vriendjes die dat nodig hebben, financieel een handje toe hoeven steken voor de vakantie. Dat is hun goed recht.
Ander verhaal is de achterliggende emotie van je vriend. Het lijkt alsof hij zich minder geaccepteerd voelt door jouw ouders. en dan denk ik dat dat voor hem veel belangrijker is dan dat geld. Het zou wellicht goed zijn daar eens een gesprek over te voeren met jouw vriend en jouw ouders gezamenlijk.

vikki schreef:Mijn broertje en ik hebben vroeger trouwens ook wel naar draagkracht moeten bijdragen aan dingen... en als mijn broertje minder verdiende dan ik, dan betaalde hij ook iets minder... en andersom gold dat natuurlijk ook. Ik geloof niet dat een van ons beiden daar ooit een probleem mee heeft gehad, in tegendeel.
Karolientje schreef:ik vind de beredenering niet kunnen en niet eerlijk en zeker niet gestaafd! Op vakantie gaan is inderdaad luxe, en als je je het niet kan permiteren blijf dan thuis en spaar voor het jaar erop, het is dan nog zo leuk
ik heb altijd geleerd dat je nooit een ander zijn rekening moet maken. ook al verdient jouw vriendje goed, hij hoeft toch de vakantie van jouw zus haar vriend niet te betalen???
ipv bakkeleien over de extra euries die jullie nu niet krijgen.
Karolientje schreef:ik vind de beredenering niet kunnen en niet eerlijk en zeker niet gestaafd! Op vakantie gaan is inderdaad luxe, en als je je het niet kan permiteren blijf dan thuis en spaar voor het jaar erop, het is dan nog zo leuk
ik heb altijd geleerd dat je nooit een ander zijn rekening moet maken. ook al verdient jouw vriendje goed, hij hoeft toch de vakantie van jouw zus haar vriend niet te betalen???
Karolientje schreef:ook al verdient jouw vriendje goed, hij hoeft toch de vakantie van jouw zus haar vriend niet te betalen???
Shadow0 schreef:Karolientje schreef:ook al verdient jouw vriendje goed, hij hoeft toch de vakantie van jouw zus haar vriend niet te betalen???
Zoals ik het gelezen heb is dat in elk geval zeker niet het geval. Zowel de vriend van de TS als de vriend van haar zus dragen minder bij dan ze kwijt zouden zijn voor een eigen reis.
Karolientje schreef:als het hier inderdaad om een cadeaux ging, dan snap ik het wél.
maar zoals ik al zei op vakantie gaan is luxe. De beide vriendjes krijgen toch wel dezelfde accomodatie? Dan betalen ze gewoon wat ze moeten betalen.
Stel je ouders voor een voorbeeld. Bijv: ze willen elk een auto kopen. Ze gaan naar dezelfde verdeler en kiezen elk dezelfde wagen uit. Wat zouden zij ervan vinden moest de verkoper zeggen tegen hen: nou mevrouw ik zie dat u maar zoveel verdient en meneer een pak meer; dus mevrouw u betaalt 20000 euro en meneer u betaalt 30000 euro. zelfde redenering...
Het zijn haar ouders die de reis betaald voor hun dochters en op een gegeven moment hebben gedacht, nu wordt het tijd om wat zelf bij te gaan dragen, dus ouders betalen gewoon wat minder bij, omdat de tijden gewoon duur zijn geworden en omdat schoonzoon-lief zelf ook wel behoorlijk wat verdiend met zijn eigen bedrijfje, ondertussen toch wel 28! is geworden.
Karolientje schreef:Shadow0 schreef:Zoals ik het gelezen heb is dat in elk geval zeker niet het geval. Zowel de vriend van de TS als de vriend van haar zus dragen minder bij dan ze kwijt zouden zijn voor een eigen reis.
ik bedoel dat dan ook niet letterlijk