Bindings angst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KvE

Bindings angst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 19:26

Tja ik denk dus dat ik daar last van heb..

Erg vervelend, nu ook weer, jongen bij mij op school vond ik leuk, op school ging het ook allemaal goed en gezellig hij is een keer mee naasr stal geweest en dat ging ook allemaal goed.
Maar nu het wat serieuzer wordt, meer afspreken en het toch wel op een relatie neer komt vind ik hem een stuk minder leuk, wil eigenlijk niet afspreken ga me aan hem ergeren en me ontzettend druk maken over wat andere er van zullen vinden!

Nu is hij ook niet mijn 'droomprins' om het zo maar even te zeggen, maar denk zelfs dat de jongen die ik wel erg knap ect vind, ik het daar ook niet mee ga redden..

Herkent iemand dit probleem en is er iets tegen te doen? want dit is erg vervelend..
nu zit ik er zeg maar min of meer 'aanvast' en weet echt niet hoe ik duidelijk moet maken dat het toch niks is, ook omdat het nog zo pril is

Ben trouwens 17
Bedankt voor het lezen :)

Edit: heb de eerste alinea gelezen en dat klopt dus aardig.. http://www.thebecompany.nl/bindingsangst.htm het eng vinden om gebonden te zijn, er aanvast te zitten.

Genee

Re: Bindings angst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:52

Nouja om eerlijk te zijn denk ik dat je helemaal niet tegen een soort 'bindingsangst-gevoel' aanloopt als je de persoon in kwestie echt leuk genoeg vindt. Misschien wel hoor, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je hem heel erg leuk vindt maar toch bang bent om je aan hem te binden. Je ergert je bijvoorbeeld nu al hem.. Ik zou wel even voor jezelf en daarna voor hem duidelijk stellen wat je nou eigenlijk wilt. En volgens mij weet jij ook dat dat niet een relatie is..

Iemand versieren is soms ook gewoon een spelletje, en als het gelukt is, is het spelelement er wel uit zegmaar ;).

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 20:02

Het gaat niet alleen over deze persoon maar over meerdere..
en misschien is het ook wel, vind ik hem leuk genoeg ja of nee maar ik heb dat bij iedere jongen dat vind ik dus zo vreemd

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:08

Dan ben je misschien dus nog geen jongen tegengekomen die je werkelijk leuk genoeg vond om een relatie mee aan te gaan (en in te investeren). Niks mis mee zou ik zeggen, al is het misschien soms voor jou wel jammer. Ik ken het gevoel wel, dat je gewoon zo graag verliefd op iemand zou willen zijn maar dat het gewoon niet helemaal wil lukken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:33

oh my, heb ik nou ook
zoalng het oppervlakkig blijft, no problem
zodra het wat serieuzer komt van zijn kant af, begin ik me ook te ergeren, te panikeren, te doemdenken en kap ik het allemaal af
remedie? geen idee :P

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 20:36

Ja.. echt vervelend want nu moet ik dat die jongen weer vertellen, ik weet niet hoe zonder hem te kwetsen

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:03

Ik denk dat je gewoon er niet klaar voor bent.
Komt vast allemaal wel.
Je bent nog jong zat.

Wat te zeggen:gewoon de waarheid.Dat je er niet aan toe bent en het ook helemaal niet wilt.
Vrienden prima maar een relatie nee.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:10

Haha, hier heb ik ook erg lang last van gehad ;) als het goed is krijg je dit gevoel niet meer als je de Ware tegenkomt. en dat komt vanzelf, je hebt nog tijd zat, bent jong genoeg dus zou mij er niet te druk over maken

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:16

KvE schreef:
Tja ik denk dus dat ik daar last van heb..

Erg vervelend, nu ook weer, jongen bij mij op school vond ik leuk, op school ging het ook allemaal goed en gezellig hij is een keer mee naasr stal geweest en dat ging ook allemaal goed.
Maar nu het wat serieuzer wordt, meer afspreken en het toch wel op een relatie neer komt vind ik hem een stuk minder leuk, wil eigenlijk niet afspreken ga me aan hem ergeren en me ontzettend druk maken over wat andere er van zullen vinden!

Nu is hij ook niet mijn 'droomprins' om het zo maar even te zeggen, maar denk zelfs dat de jongen die ik wel erg knap ect vind, ik het daar ook niet mee ga redden..

Herkent iemand dit probleem en is er iets tegen te doen? want dit is erg vervelend..
nu zit ik er zeg maar min of meer 'aanvast' en weet echt niet hoe ik duidelijk moet maken dat het toch niks is, ook omdat het nog zo pril is

Ben trouwens 17
Bedankt voor het lezen :)

Edit: heb de eerste alinea gelezen en dat klopt dus aardig.. http://www.thebecompany.nl/bindingsangst.htm het eng vinden om gebonden te zijn, er aanvast te zitten.

Pff, eindelijk eens iemand die hetzelfde heeft als ik. Ik (19) ben nou meer dan 2 jaar single, vind het heerlijk dat gescharrel. Maar zodra het wat serieuzer wordt moet ik er meteen mee stoppen anders krijg ik helemaal de kriebels. Afgelopen woensdag nog een scharrel 'gedumpt' omdat hij een relatie wilde en ik niet. Superleuke jongen maar niet goed genoeg blijkbaar, ben echt ontzettend kieskeurig. Ik hoop echt dat ik een keer verliefd word, dat ik eens iemand tegenkom die ik echt de moeite waard vind en waarbij ik het gevoel heb dat ik iets 'vasters' aankan.

Ik denk dat jij je hier wel in herkend. ;)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:17

Herken het wel hoor!
Alles leuk zolang het oppervlakkig was, en werd het serieuzer dan ergerde ik me alleen maar aan diegene..
Allerlei redenen bedenken waarom ik niet af kon spreken etc.

Maar nu heb ik een leuke vriend, en geen ergernissen!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:22

Ik herken precies wat je zegt, maar ik noem dat geen bindingsangst :+
Ik noem het; jong en vrij willen zijn O:)
Het spelletje is leuk, en als je het gewonnen hebt wil je weer een nieuw spelletje ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:36

KvE schreef:
Het gaat niet alleen over deze persoon maar over meerdere..
en misschien is het ook wel, vind ik hem leuk genoeg ja of nee maar ik heb dat bij iedere jongen dat vind ik dus zo vreemd

Misschien wil je te graag en probeer je het daarom steeds met jongens die je eigenlijk niet echt leuk vindt, maar graag leuk wilt vinden? Dat lees ik een beetje in je verhaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 04:16

Zodra je tegen de 'juiste' aan loopt ben je in één klap van je bindingsangst af ;)

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:56

Quellian schreef:
Zodra je tegen de 'juiste' aan loopt ben je in één klap van je bindingsangst af ;)

Dat denk ik ook hoor!
Ik had eerst ongeveer het zelfde als jij, maar nu ben ik echt 'de juiste' tegengekomen (ondertussen alweer 2 jaar samen :D) en daar had ik een totaal ander gevoel bij :D
Dus ik denk gewoon dat de jongens die jij tot nu toe hebt ontmoet gewoon niet leuk genoeg zijn.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:24

Ik heb ook altijd hele erge last gehad van bindingsangst, maar dan ook echt heel erg :+ Je moet voor jezelf op een rijtje zetten wat de oorzaak hiervan is (veelal heeft het een sterk verband met verlatingsangst en jeugdtrauma's).. Daar moet je mee aan de slag..

Verder heb ik ontdekt dat wanneer je echt de man van je dromen tegen komt, je er geen last meer vna hebt!! Mijn huidige vriend zei mij altijd: bindingsangst, ik heb je ervanaf af.. en tot nu toe lukt het hem! Af en toe heb ik er nog last van, maar hij trekt me er dan echt doorheen, dat moet je hebben..

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:35

Ik sta eerlijk gezegd best te kijken van de mensen die dit ook hebben :o

Herken me idd in jullie verhalen en hoop dat ik ook eens de 'Ware' tegen kom en er dan ook vanaf ben!
In dat spelletje, je hebt uiteindelijk wat je wilt, spanning weg en over is de pret.. ik ga gewoon genieten van mijn vrijheid, beetje scharrelen en wachten tot ik wel de klik met de juiste persoon heb en een relatie aan durf.

Romyv: Wat jij zegt heb ik op internet ook gelezen, trauma's van vroeger, verlatingsangst ect. alleen heb ik daar tot zover ik weet nooit last van gehad of zo iets dergelijks mee gemaakt op dat gebied