Ik zou niet weten wat ik wil worden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Ik zou niet weten wat ik wil worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 20:45

Heey ik zou absoluut niet weten wat ik wil worden, en volgend jaar moet ik mijn keuze al maken (VMBO GT). Ik heb dit jaar richting Zorg en Welzijn gekozen en ik denk dat ik me daar wel in kan vinden, maar wat? Geen idee..

Mijn beste vakken zijn: Nederlands, Engels, Aardrijkskunde, Economie en CKV
Mijn slechtste vakken zijn: Geschiedenis, Wiskunde, Biologie, Scheikunde en Frans.

Ik vind iets kunstzinnigs wel leuk, ik ben erg creatief vind ik zelf. Wel wil ik wel wat dat goed verdient en je zekerheid hebt op een baan, want wil later een klein asieltje met konijnen oprichten ;)

_Liez

Re: Ik zou niet weten wat ik wil worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 08:17

misschien de kunstacedemie maar weet niet wat je daar voor moet hebben. bloemist al die bloemen samen vatten moet je ook best creatief hebben

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 08:59

Heb je op school al eens met een decaan gesproken? Gevraagd om een beroepskeuzetest?
En ik kan je van harte aanraden om bij een paar vervolgopleidingen te gaan kijken. Zeker als je twijfelt tussen heel verschillende dingen. Kijk eens naar het soort leerlingen, zou je je daar tussen thuis voelen? Misschien durf je iemand aan te spreken?
En natuurlijk veel folders e.d. van scholen door kijken en dan op internet zoeken naar ervaringen.
Zo, een heel verhaal :+ Maar als je geen idee hebt wat je leuk vindt is het geen overbodige luxe eens goed rond te kijken :D
Succes!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:34

Tja het is heel lastig om te weten wat je wilt, ik ben 21, zit op t HBO en weet nog steeds niet zeker of dit écht is wat ik wil. Een beroepskeuzetest kan een optie zijn voor je, wellicht zie je dan mogelijkheden waar je nog niet eens aan hebt gedacht :)

Overigens noem je nu de vakken op waarin je goed bent, maar het is heel belangrijk te kijken naar wat je LEUK vind om te doen ;)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:28

Beroepskeuze test kan handig zijn!
Bij mij kwamen er hele rare dingen uit die me absoluut niet aantrokken, maar meestal klopt het wel aardig :D
Open dagen bezoeken, sites van scholen bezoeken. Ook al lijkt een school je neits, ga toch kijken. Je kunt altijd denken: die opleiding lijkt me leuk. En dan ga je op inet kijken waar je die nog meer kunt doen. Bloemist zou dan ook wel leuk zijn voor je inderdaad. Lekker bezig zijn, neiuwe ideeen meteen omzetten in een bloemstuk.
Is iets van reisleidster niet leuk? Een opleiding dierverzorging, aangezien je een asieltje wilt?
Kunstacademie zit iemand die ik ken op, dan moet je wel wat talent hebben of de aanleg ervoor hebben :)

Voor jezelf beginnen is misschien nog de beste keus voor later. Dan kun je alles zelf regelen. Bij een werkgever moet je wel de kans krijgen creatief bezig te zijn. En het verdient hopelijk wat beter ;)

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:31

misschien is een grafische opleiding iets voor je?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:32

Hmm lastig. Ik ben 28 en weet nog steeds niet wat ik uiteindelijk wil worden...werk wel en volg een deeltijd hbo rechten, maar weet nog steeds niet precies wat ik nou wil.....

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 15:40

Bedankt voor de reacties alvast, en de vakken waar ik goed in ben vind ik ook erg leuk ;)

We zijn nu iedere week bezig met de beroepskeuzetest op school, maar dat schiet ook niet erg op.
en wat is een grafische opleiding?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:30

Grafisch vormgeven oid. Soort van ontwerpen op de computer, advertenties, boeken, websites ed.

Echt helpen kan ik niet. Aangezien ik ook nog steeds niet precies weet wat ik wil. Realistisch gezien dan :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 10:19

Mwah is ook wel leuk maar dan lijkt me iets informatie verzamelen weer leuker, zoals journalist.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:55

Ben 22 en weet het ooknog steeds niet. Heb wel mbo volledig afgerond op het hoogste niveau. Nu zit ik achter de kassa omdat ik het gewoon echt niet weet.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:39

anneM_Ajax schreef:
Ben 22 en weet het ooknog steeds niet. Heb wel mbo volledig afgerond op het hoogste niveau. Nu zit ik achter de kassa omdat ik het gewoon echt niet weet.

Voor iets meer tijd, kun je even doorstromen naar hbo een paar jaar en wellicht weet je dan beter wat je wilt doen. ;)