barst in autoruit, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

barst in autoruit, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 18:39

Ik heb op onverklaarbare wijze opeens een enorme barst in mijn autoruit! :(
Nu heb ik vandaag carglass gebeld, en die kunnen het uiteraard repareren. Maar ik ben alleen WA verzekerd. Dat houd dus in dat ik bijna €500,- euro betaal om de ruit te vervangen!! Dit is mij natuurlijk wat te veel ;( Dus wie kent iets goedkopers?

Of wie heeft hetzelfde meegemaakt? Wat hebben jullie toen gedaan?

Concorde

Re: barst in autoruit, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:46

Heb je echt alleen WA dekking? je kan ook los de optie 'ruit' erbij hebben verzekerd, hoeft niet volledig allrisk.
Heb je dat niet, dan heb je vandaag een duur lesje geleerd.. Als ie niet te repareren valt is de enige optie een nieuwe ruit, en das idd duur.

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:50

Ik heb het ook gehad 4 weken terug. Door de kou loopt het nu spits bij Carglass!
Ik ben all risk verzekerd, hoefte alleen eigen risico te betalen. Weet niet precies wat de kosten waren, want de auto staat op me moeders naam, zij heeft alles afgehandeld.
Baal er wel van omdat er de auto nu veel meer herrie maakt. Lijkt wel of de nieuwe ruit niet helemaal goed aansluit ofzo.

Ik ben bang dat je geen andere oplossing hebt dan dit..
Succes ermee!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:53

Concorde: je kunt niet bij alle verzekeringsmaatschappijen modules los verzekeren.

Hmm, ja misschien zou je de sloperij kunnen bellen of zij niet nog een goede autoruit hebben liggen en niet iemand hebben die dat ding er voor je in kunnen zetten!

Heeft mij al een keer honderden euro's gescheeld.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:06

als het niet via de verzekering gaat dan zou ik niet naar carglass gaan ma naar een ander bedrijf die ruiten vervangt. carglass is schandalig duur.

heb een paar keer rond gebeld naar verschillende bedrijven en dat scheelde toch een paar 100 euro!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:08

Je kunt ook gewoon naar de sloop rijden en kijken of ze daar een passende autoruit hebben. Scheelt veel geld :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:11

Same problem hier en ik zie hem langzaam verder doorscheuren :(

Zal wel eens overleggen deze week!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:15

Huh maar op de tv zeggen ze dat carglass hardstikke goedkoop is of in iedergeval dat het vaak gratis is.. :?

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:17

Bij een sterretje wel ja, maar niet bij een barst..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:17

Amanda_T schreef:
Je kunt ook gewoon naar de sloop rijden en kijken of ze daar een passende autoruit hebben. Scheelt veel geld :)

Moet je nog wel iemand zien te vinden die 'm er goed in kan zetten. :)

Maar idd, ik heb jaren geleden ook mijn voorruit eens moeten vervangen en uiteindelijk ben ik ook bij een sloopauto terecht gekomen. Een kennis van mijn vader wilde 'm er wel in zetten in zijn garage. Scheelde me toch aardig wat, idd was ik voor zo'n 180 euro klaar terwijl Carglass me op iets van 500 zou komen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 19:39

hmm, sloop is idd een idee! Zal eens rondvragen/bellen of iemand mij kan helpen met erin zetten :+

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:45

De sloop heb ik ook als enig idee en dan een garage proberen om hem erin te zetten als je verder niemand kent die dat kan?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:13

Waar zit die scheur? Zit ie echt in je gezichtsveld?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:16

Ik heb bij mijn verzekering ook autoruitschade erbij zitten, kostte mij via de autogarage toen helemaal niets ...

Ook zijn er zat garages die er voor jou een tweedehands ruit in willen zetten.
Moet je wel een gangbaar model hebben.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:17

In mijn autoruit zit ook een enorme scheur. Hij zit niet in m'n gezichtsveld, dus met keuren leverde het geen probleem op. Ik rij er nu al een jaar mee rond en als het niet erger wordt laat ik het ook zo zitten. Dan kost het m'n no-claim ook niet!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:17

En als je geen gangbaar model hebt (zoals ik destijds) loont het wel om ff een rondje te bellen naar autosloperijen. Het heeft even geduurd maar bij mij is alles dus goedgekomen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:20

amj schreef:
In mijn autoruit zit ook een enorme scheur. Hij zit niet in m'n gezichtsveld, dus met keuren leverde het geen probleem op. Ik rij er nu al een jaar mee rond en als het niet erger wordt laat ik het ook zo zitten. Dan kost het m'n no-claim ook niet!

Daarom vroeg ik t dus ook. Als t niet in je gezichtsveld zit en t scheurd niet verder kun je er best mee blijven rijden. Zo heb ik ook al 2 autos gehad met een scheur in de ruit, maar nooit problemen mee gehad.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 20:23

hij zit in het midden van de ruit, en dan iets lager. Ik kan er wel mee rijden, want hij belemmerd niet mijn zicht. Alleen vind ik het zo eng dat hij misschien verder scheurt en eruit valt ofzo :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:25

Dat zal niet snel gebeuren, zon ruit is nog sterk hoor.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:21

Zolang de scheur uit 1 lijn bestaat en zich niet gaat splitsten in 2 scheuren, wordt ie gewoon goed gekeurd bij de APK, mits deze uiteraard niet door je gezichtsveld loopt. Ik heb zo jaren rond gereden met een scheur, zat bij mij wel in mn gezichtsveld :o maar bij mn keurmeester niet :+ .
Dat glas zal echt niet zomaar kapot gaan hoor!

Ik zou dus, als ik jou was, gewoon doorrijden met deze scheur.
(trouwens, een scheur is ook niet altijd te voorkomen, ik kreeg op de snelweg een steentje tegen mn ruit, binnen een kwartier zat de eerste scheur er al....)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:23

carglass is vaak veel duurder dan je eigen garage. ik moest ook een nieuwe voorruit en zou bij carglass bijna 500 euro kwijt zijn. mijn eigen garage deed het voor 300.

zou dus wel even rondbellen om goedkopere alternatieven te zoeken

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:17

Opzich kan ik best met de scheur blijven rijden, maar ik vind dat nu zo eng met de vorst! (dus kou, en dan verwarming hard aan in de auto) Dan zou die misschien wel verder scheuren?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:21

Zo is mijn ruit dus hoogstwaarschijnlijk geknapt: koude dag, verwarming hoog, ergens een zwak plekje in de ruit... Verhaal staat wel ergens op Bokt (zoeken op mijn naam en 'voorruit').

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:40

Alleen hierom ben ik altijd al blij dat we de auto WA-plus verzekerd hebben (nu all-risk, was ook niet zo heel veel duurder. Heb toch al 2 keer een ruit moeten vervangen, dat kostte me dan maar 60 euro! De eerste keer hebben ze dit ook erg slordig gedaan, bij de tweede erg netjes (zelfs netter dan het er in zat!).
Let wel op, als er nu weer een keer een steentje ofzo opvalt, loop je wel meer risico!!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:17

Het lijkt mij niet verstanig om door te rijden met een barst in de ruit. Het is toch een gevoelige plek en wie weet wat er gebeurd als je doorrijd en deze door omstandigheden verder scheurt of er een steentje ongelukkig op je raam terecht komt.

Misschien gaat het 99 van de 100 keer goed maar je zou maar net de ene procent zijn. Als ik jou was zal ik de ruit zou snel mogelijk laten vervangen. Ik zou het niet prettig vinden om met een kapotte voorruit te rijden.