wat te doen met mobiel abonnement???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

wat te doen met mobiel abonnement???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:09

Ik ben aan het kijken voor een abonnement voor mobiele telefoon.
Wat kan ik beter doen:

losse telefoon en sim only
of mobiel icm abo.

En wat zijn ervaringen met providers?
En weet iemand of je met sim only je nummer kan behouden??

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:13

Ik heb mijn abonnement opgezegd (orange :wave: ) en gebruik alleen nog maar een pre paid, die ik nog had liggen. Ik ben veel gaan bellen met abonnement, kon de discipline niet opbrengen en met pre paid had ik dit probleem nooit. Het is wel iets duurder bellen.

minkie

Re: wat te doen met mobiel abonnement???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:15

Heb al jaren een abo van HI. Kost mij 30 euro in de maand.

Volgens mij zijn HI (KPN) wel een van de betere providers.......

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:16

Sim only !!!!

Dit scheelt echt bijna de helft per maand !!!

Ik dacht eerst ook dat het geen ene fluit uitmaakte, maar met simonly ben je dus echt wel veel goedkoper uit !

Bij simonly kun je ook gewoon je nummer behouden.

Ik heb goede ervaringen met KPN en Vodafone.

Telfort, ben en al die andere minder goede providers ben ik minder over te spreken ivm slecht bereik.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:17

Less schreef:
Ik heb mijn abonnement opgezegd (orange :wave: ) en gebruik alleen nog maar een pre paid, die ik nog had liggen. Ik ben veel gaan bellen met abonnement, kon de discipline niet opbrengen en met pre paid had ik dit probleem nooit. Het is wel iets duurder bellen.

met deze menig ga ik helemaal mee! als mijn abonoment over is zet ik hem ook als eerst stop

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:17

ok dank je.
Maar weet je of ik mijn nummer kan behouden daarbij??

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:18

Ja, volgens mij wel.
Moet je even navragen, maar ik kon van pre-paid naar abbo met mijn nummer.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:18

telfort vond ik echt draaaaama

ik ben nu overgestapt op Sim Only van Hi
Volgens mij kan nummerbehoud wel

*edit* kan inderdaad

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:24

Ligt er maar net aan wat voor telefoon en wat voor abonnement je wilt en wat de aanbiedingen op dat moment zijn. Soms is het voordeliger om een sim-only met een losse telefoon te pakken en soms kan je beter voor een combi gaan.

Reken uit wat de kosten voor de hele contractstermijn (1 jaar of 2 jaar) zijn en tel daarbij de kosten voor de telefoon op.

Dus voor simonly de maandelijkse kosten * 12 plus de aansluitkosten minus eventuele extra actie kortingen plus de losse verkoopprijs van het toestel dat je wilt.

Voor een abonnement met toestel de maandelijkse kosten * 12 plus de aansluitkosten minus eventuele extra actie kortingen plus eventueel wat je voor het toestel wat je bij moet betalen.

Als je dat geintje toepast op verschillende abonnementen en verschillende (goedkope en dure) toestellen zal je zien dat de ene keer los van elkaar goedkoper is en de andere keer een combinatie.

Let op dat acties iedere maand wisselen dus als je nu iets ziet en je wilt het pas over 2 maanden aanvragen dan kan het weer verandert zijn!

Je kan trouwens altijd je nummer behouden, meestal gaat het nieuwe abonnement pas in als het oude afgelopen is, maar soms heb je wel een overlap van 3 maanden (wat de opzegtermijn is bij alle mobiele aanbieders).

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:28

Sim only is goedkoop, maar dan heb je wel de kosten van de telefoon.
Ik heb zelf een abonnement (LG Secret) van 30 euro. 200 belminuten en 1000 smsjes. Dat is dus ook niet duur.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:31

Het voordeel van een abonnement is dat als je een contract afsluit je gratis een nieuwe mobiele telefoon krijgt. Ook als je hem verlengt.

Neem ajb geen Telfort. Het is wel goedkoop, maar het bereik is heel slecht. Laat je goed adviseren in de winkel en om je heen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:36

Kan Telfort tegenwoordig geen gebruik maken van het KPN netwerk dan? KPN heeft telfort toch overgenomen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:39

Ik heb een simonly abo van vodafone voor 8,75 per maand :) 2 jarig contract met 250 belminuten/sms. Is voor mij genoeg, maar ik weet niet hoeveel je belt natuurlijk. Telefoon vervang ik ong om de 3 jaar voor een nieuwe van ong. 30€ :D Ik hecht niet veel waarde aan een toestel :+ voor mij is dit dus veel gunstiger.
Bij mij was nummerbehoud wel mogelijk

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:51

verootjoo schreef:
voor een nieuwe van ong. 30€ :D Ik hecht niet veel waarde aan een toestel :+

In zo'n geval doe je er inderdaad beter aan voor een sim-only te gaan. Wil je een erg duur toestel dan kan het wel eens voordeliger zijn om hem met een abonnement te kopen.

Even een rekenvoorbeeldje met fictieve getallen.
We hebben een abonnement van 200 minuten dat normaal 25 euro per maand kost en sim-only zijn we 7,50 euro kwijt.
Bij het gewone abonnement zit een 'budget' voor een toestel van 250 euro.
We hebben drie toestellen van respectievelijk 300, 250 en 100 euro losse verkoopprijs.

Toestel 1:
Gewoon abonnement 25*12=300
Bijbetalen voor toestel 300-250=50
Totaal kosten voor 1 jaar 350

Sim only abonnement 7,50*12=90
Aanschaf toestel 300
Totaal kosten voor 1 jaar 390
Conclusie Je kan beter voor een gewoon abonnement gaan

Toestel 2:
Bijbetalen voor toestel 250-250=0
Totaal kosten voor 1 jaar 300

Aanschaf toestel 250
Totaal kosten voor 1 jaar 340
Conclusie Je kan beter voor een gewoon abonnement gaan

Toestel 3:
Bijbetalen voor toestel 100-250=-150 -> Je krijg geen geld toe dus 0
Totaal kosten voor 1 jaar 300

Aanschaf toestel 100
Totaal kosten voor 1 jaar 190
Conclusie Je kan beter voor een sim-only abonnement met los toestel gaan

Je weet natuurlijk niet wat het 'budget' voor een toestel is, maar je weet wel wat je voor je toestel bij moet betalen. Als je dan op deze manier een abonnement met toestel en een sim-only met los toestel naast elkaar legt weet je zo wat uiteindelijk het voordeligste is.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 05:22

hee bedankt hier heb ik wat aan
maakt het iets makkelijker

Mijn moeder begon ook al niet doen een abo. maar zelf denk ik dat ik goedkoper uit ben.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:46

Graag gedaan.

Het 'budget' is natuurlijk afhankelijk van wat voor abonnement je afsluit. Hoe meer geld je in het laatje brengt hoe beter het 'budget' zal zijn, maar je moet je abonnement afstemmen op je belgedrag. Je moet geen duurder abonnement gaan afsluiten omdat je dan het toestel wat je wilt hebben gratis kan krijgen. Als puntje bij paaltje komt ben je namelijk waarschijnlijk alsnog meer geld kwijt.

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:19

Telfort is idd overgenomen door KPN, dus nu hetzelfde bereik. Dit sinds vorig jaar. Logisch dat een abo met telefoon goedkoper is, het is eigenlijk een verkapte financiering. Over het algemeen zijn de telefoons wel goedkoper als je ze bij een abonnement neemt (omgerekend). Het ligt er ook aan wat je eisen zijn voor een telefoon. Hoe duurder de telefoon, hoe interessanter het vaak is om een abonnement met telefoon te nemen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:19

via verschillende sites krijg je leuke gadgets bij je abbo. Heb er net zelf een besteld krijg een goedkope telefoon een vodofone abbo voor 27,95 voor 300 minuten/600 smsjes en een gratis LCD tv!!!! daar doe ik het dus wel voor hahaha

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:31

Betaal je net zo hard voor.

Een van die sites die dit aanbieden is mijn baas geweest en die waren dit net aan het uitdenken toen ik daar weg ging (3 jaar geleden). Je betaalt die TV gewoon uit je "budget" dus betaal je er net zo goed voor. Ik zou dus ook nooit met zulke aanbiedingen in zee gaan tenzijn ik toch net van plan ben een nieuwe TV te kopen en wanneer ik die TV in mijn rekensommetje van boven integreer ik goedkoper uitben

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:35

nee hoor want het abbonement is net zo duur als bij vodofone alleen nu krijg ik 2 jaar lang korting via deze site. Ja ik weet het je betaald je telefoon toch wel bij een abbonement maar: als ik kies voor een gewoon abb. kan ik net zo goed voor de meest voordelige gaan en dat is dus EN een telefoon EN een tv :D

@TS kijk gewoon wat voor jou het beste is heb je een telefoon nodig? neem dan een gewoon abb. Heb je nog een goeie foon? kun je sim-only nemen OF zoals ik neem een goedkope (reserve) telefoon en neem er een leuke gadget bij. Ik neem aan dat ik hier niet de link mag neerzetten????
Je kunt me pb-en ervoor als je wilt iig

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:48