Zojuist kreeg ik een raadseltje van een collega waar ik al meerdere keren menig uurtje in heb gestoken.. Omdat ik nu alweer aardig tijdje bezig ben geweest wil ik jullie vragen om de uitkomst te laten weten.. Ik weet dat hij op te lossen is en dat het heel simpel is maar hoe??? Ik weet het niet meer!
Het raadsel is als volgt: Teken op een papiertje 3 rondjes naast elkaar en daar recht onder 3 huisjes. (net als de 6 stippen op een dobbelsteen). In die 3 rondjes zet je een W, een G en een L. De rondjes staan dan voor Water, Gas en Licht. Ieder van de 3 huisjes moet Water, Gas en Licht hebben, je kan dit verbinden dmv lijntjes MAAR de lijntjes mogen elkaar niet kruizen/raken.
Wie o wie kan me helpen met de uitkomst?? Als het beeld niet helemaal duidelijk is, ik heb een scan van het plaatje maar kan deze niet uploaden omdat ik op mn werk ben...
Groetjes
Nickytje
Geplaatst: 30-01-09 12:25
Goh ja die ken ik... Heb geen idee meer van de oplossing *gaat even tekenen*
Nee, zo hebben niet alle huisjes GW en L. Je moet een hoek van het papiertje omvouwen, dus dan krijg je een "brug" waar de laatste draad overheen loopt.
hoe bedoel je dat?? die oplossing komt me helemaal niet bekend voor... Die van Marliez wel maar dat ligt eraan of er meerdere dingen door 1 draad heen kunnen lopen.. Je kan ze dan ook nog allemaal naar de laatste centrale laten gaan en van daaruit naar alle huisjes...
Maar ben ook erg benieuwd naar de brug, nu weet ik het niet meer!
Nu dus 3 verschillende oplossingen... 1tje van een brug, 1tje die de behoeften door de centrales laat lopen en vanuit 1 centrale uitspreid en dan degene van de site die door de huizen gaat... Vind vooral de laatste en de eerste erg leuk!
Kyle
Geplaatst: 30-01-09 15:41
Maar moeten het rechte lijnen zijn? Ik heb gebogen lijnen enzo gebruikt, en dan is het simpel...