Ziggo stuurt me ineens per mail weer facturen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Ziggo stuurt me ineens per mail weer facturen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 10:43

Even een uitleg erbij:

In 2005 huurde ik een huisje en had ik daarbij een casema abbo, altijd netjes betaald e.d. Eind 2005 ben ik weg gegaan uit dat huisje en heb daarom mijn abbonnement opgezegd. Ik heb hier helaas geen bewijs meer van. Ik heb daar verder nooit meer iets van vernomen, alleen nog een keer per mail ingelogd bij wat inmiddels Ziggo was geworden.

Nu kreeg ik laatst ineens een mail van Ziggo dat mijn facturen over 2008 online staan, samen een bedrag van rond de 200 euro.
Ik heb ingelogd en deze factuur staat op mijn naam, alleen dan op mijn oude adres.. ik snap er niks van. Over 2006/2007 was niets te vinden, geen facturen oid. Dat is raar, want stel dat mijn abbo wél al die tijd is doorgelopen, dan had ik daar ook facturen van moeten krijgen, én dan had ik allang afgesloten moeten zijn lijkt me, aangezien ik nooit iets betaald heb verder.

Ik ga ze wel bellen, maar heb eigenlijk geen zin om mijn nieuwe adres door te geven zodat ze hier op mijn huidige adres ook facturen kunnen sturen terwijl ik helemaal geen gebruik meer maak van hun diensten.. Ik kan ook bewijzen dat ik daar sinds 2005 niet meer woon. Nu zei mijn vriend dat ik dit toch gewoon moet betalen, aangezien het op mijn naam staat, maar ik wil eerst verder advies inwinnen gezien het feit dat Ziggo echt een puinhoop schijnt te zijn met klantgegevens e.d.

Wie kan mij advies geven? Voor de duidelijkheid, ik ga dit niet op zn beloop laten en als het echt niet anders kan betaal ik wel, maar ik wil eerst weten hoe sterk ik sta hierin voor dat ik ze bel..

Zonnebloem

Re: Ziggo stuurt me ineens per mail weer facturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:48

ik kan je verder niet helpen, alleen succes wensen met als je met ziggo iets wil regelen. Helaas hebben we hier in Volendam geen andere keus dan ziggo (heb geen vaste tel. lijn) en als je ze wil berijken is het gewoon drama.
Het is wel jammer dat je nooit een bewijs hebt gehad dat je opgezegt hebt.
Ik zou igg niet betalen tot je 200% duidelijk hebt waar dit op slaat.
Ziggo is echt een verschrikking.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:50

wij hebben het andersom, wij hebben wel Ziggo en ontvangen geen facturen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:51

Dikke kans dat ze gewoon nieuwe bewoners onder jouw naam hebben aangesloten.. Ik heb bij UPC gewerkt en daar gebeurde het ook regelmatig dat nieuwe bewoners werden aangemeld op naam van de oude bewoner.. Door of een niet oplettende verkoper, of door een nieuwe bewoner die het wel makkelijk vond op de naam van een ander ( Alsof ze er nooit achter zullen komen )

Gewoon even bellen en zeggen dat je al geruime tijd elders woont en of ze de handtekening voor ontvangst pakket naar je kunnen emailen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:52

Bel ze eens op en vraag uitleg...
Gewoon vragen hoe de facturen over 2006 en 2007 zijn betaald. Als zij dan aangeven dat jou contract per 2008 weer is gaan lopen, moet je even een kopie van dat contract vragen, dat is er nl niet ;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 10:53

Tallie_Ho schreef:
Dikke kans dat ze gewoon nieuwe bewoners onder jouw naam hebben aangesloten.. Ik heb bij UPC gewerkt en daar gebeurde het ook regelmatig dat nieuwe bewoners werden aangemeld op naam van de oude bewoner.. Door of een niet oplettende verkoper, of door een nieuwe bewoner die het wel makkelijk vond op de naam van een ander ( Alsof ze er nooit achter zullen komen )

Gewoon even bellen en zeggen dat je al geruime tijd elders woont en of ze de handtekening voor ontvangst pakket naar je kunnen emailen..

Hee, dat is een hele goeie.. nooit bij na gedacht. Ik ga eens even checken of er bij mn online gebeuren iets staat over de datum van aansluiten...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:55

als dat er is, kun je zo zeggen dat die handtekening niet klopt, als er voor getekend is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:56

Ja, precies, gewoon even bellen.. Bij UPC gebeurde het wel eens dat iemand gewoon had zitten maffen, de postbode controleert niet wie het pakket aanneemt en het leed is geschied.. (postbode is al lang blij dat hij de doos kwijt is :') )

Als men moeilijk gaat doen kan je altijd een uitreksel van bevolkingsregister halen of een kopie van het voorblad huur of koopovereenkomst doorfaxen, dan is het direct opgelost vaak :)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 11:01

Ik heb gekeken, maar de datum van aansluiten stamt uit 2004, dus het gaat hier wel om mijn abbonnement.. er zijn echter geen facturen uit 2006 en 2007. Er zit dus gewoon iemand tv te kijken op mijn kosten, grmbl.

Ik ga ze vanmiddag bellen. Ik kan toch gewoon bewijzen dat ik er al heel lang niet meer woon! Hopelijk krijgt degene die nu denkt gratis af te zijn dan die fikse rekening op zn dak..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:02

sonjim schreef:
wij hebben het andersom, wij hebben wel Ziggo en ontvangen geen facturen.

ook niet op je mail van ziggo?? (..@ziggo.nl)

Als je hebt opgezegd maar daar nooit een bevestiging van hebt gehad, heb je grote kans dat het niet is doorgevoerd/kwijtgeraakt e.d
maar dan snap ik niet dat het maar 200 euri is..
als jij kan bewijzen dat je daar sinds 2005 niet meer woont zullen ze waarschijnlijk niet moeilijk doen, veel te veel uitzoekwerk voor hun bedrijf die het al zo druk heeft met aaaal die klachten B-)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:02

Zorg alvast dat je je huur of koopcontract opzoekt of een uitrekseltje halen van een tientje.. Kan je veel geharrewar besparen ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:07

dwaallicht schreef:
Ik heb gekeken, maar de datum van aansluiten stamt uit 2004, dus het gaat hier wel om mijn abbonnement.. er zijn echter geen facturen uit 2006 en 2007. Er zit dus gewoon iemand tv te kijken op mijn kosten, grmbl.

Ik ga ze vanmiddag bellen. Ik kan toch gewoon bewijzen dat ik er al heel lang niet meer woon! Hopelijk krijgt degene die nu denkt gratis af te zijn dan die fikse rekening op zn dak..

Dan mogen zij eens uitleggen waar die facturen uit 2006 en 2007 gebleven zijn.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 11:09

Zou het kunnen dat degene die erin woonde (weet niet wie..) die facturen heeft betaald?

Kan alleen eigenlijk niet want volgens mij gaat t alleen per mail, en ik kan ook geen historie zien met facturen uit die tijd.. pff

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:10

als dat zo zou zijn, dan zijn die vanaf een ander reknr betaald... Niet de jouwe iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:15

werkt ziggo niet met machtigingen dan?
en dan zou diegene ook jouw klant nr enz moeten vermelden..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:21

Ik zou absoluut niet betalen als ik jouw was, het is echt een grote bende bij Ziggo en zie het geld dan maar eens terug te krijgen als het ten onrechte blijkt te zijn.

Bij ons in het dorp zijn ze begin vorig jaar begonnen met aanleggen van een glasvezelnetwerk. Mijn ouders hebben dus, net als zovelen, alles opgezegd en zijn overgegaan naar de glasvezel. In oktober kwam mijn moeder erachter dat er nog abonnementsgeld was afgeschreven, helaas zag ze het te laat en kon het niet meer storneren, maar de maanden erop heeft ze wel iedere keer gestorneerd.

Nou heeft ze dus een klachtbrief geschreven en het abonnementsgeld van de twee maanden die ze niet meer kon storneren terug geeist. De reactie van Ziggo: "uit coulance zullen we uw abonnement per januari beëindigen"

Ander uiterste van de puinhoop werkt dan weer in ons voordeel. Wij zijn in juni weer terug naar Best verhuisd en hebben dus ook glasvezel aangevraagd. We waren iets te laat met aanvragen en konden niet meer bij de initiele aansluitingen mee dus zouden tot september moeten wachten. Geen probleem, de vorige bewoners waren vergeten op te zeggen dus dat liep nog twee maanden door en daar konden wij in de tussentijd dus gebruik van maken. Helaas is het bij dat glasvezel bedrijf net zo'n puinhoop als bij Ziggo waardoor wij pas in december zijn aangesloten. Maar al die tijd hebben wij nog heel fijn gebruik kunnen maken van de diensten van Ziggo terwijl die eigenlijk eind augustus afgesloten had moeten worden. Volgens mij hebben we nog steeds beeld via hun, manlief heeft de tv boven nog niet overgezet op de glasvezel en daar komt nog steeds signaal binnen.

Hmm, ga me nu afvragen, die mensen hebben het rond dezelfde tijd opgezegd als mijn ouders, zou die opzegging dan wel doorgekomen zijn? Ach, dat is dan hun probleem.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:03

Het is inderdaad een zooitje daar en wij hebben ons Abbonoment aangepast en hebben nu gratis internet, krijgen wel rekening voor telefoon en tv (alles in een pakket, maar niet voor internet) Raar bedrijf.

Inderdaad krijg je de facturen per mail, dus als je je ziggo mail niet meer gebruikt krijg je ook geen factuur te zien, TS. Je kunt er dus eigenlijk niet over bellen, want je gebruikt hun diensten toch niet meer?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 22:59

sonjim schreef:
Het is inderdaad een zooitje daar en wij hebben ons Abbonoment aangepast en hebben nu gratis internet, krijgen wel rekening voor telefoon en tv (alles in een pakket, maar niet voor internet) Raar bedrijf.

Inderdaad krijg je de facturen per mail, dus als je je ziggo mail niet meer gebruikt krijg je ook geen factuur te zien, TS. Je kunt er dus eigenlijk niet over bellen, want je gebruikt hun diensten toch niet meer?

Die facturen kwamen op mijn eigen mail adres binnen, dus geen @ziggo adres als je dat mss bedoelt..
tja werkte t maar zo.. ik gebruik hun diensten niet, ze staan jammergenoeg wel op mijn naam, dus mijn naam komt op de BKR lijst als ik nooit meer wat betaal.. of ze moeten er gewoon mee stoppen als ik niks laat horen, maar daar durf ik niet op af te gaan.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 22:59

Ik kon trouwens nog niet bellen, met mijn mobiel kun je kennelijk geen 0900 nummers bellen.. moet dus met de vaste lijn. Zucht

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:02

Wij hebben ook problemen met ziggo.
Hadden alles netjes betaald, stond er op internet, dat er nog allerlei facturen open stonden, en als wij belden zeiden zij dat alles binnen was.
Dus wij vroegen, of ze dat aan wilden passen op internet.
Helaas staat het nog steeds zo!

Wij zijn ook helemaal niet tevreden over Ziggo, en idd de bereikbaarheid is echt bagger!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 07:47

Wij hebben het ook andersom zoals we zijn zelf aangesloten bij kpn maar ontvangen kabel van ziggo :D

En wij zijn erachter gekomen dat ons opgezegde abbonnement bij oxxio degelijk was opgezegd ook hier hebben we gelukkig bewijs nog van liggen, maar alsnog werd er eind vorig jaar van 3 maanden voorschot afgeschreven, wat bleek nou een of andere idioot heeft lopen slapen bij oxxio en ons abbonnement weer geheractiveerd _-:( Naja gelukkig hadden we bewijs en via de bank hebben we het bedrag terug laten boeken (dit kon en mocht van oxxio ook) ivm we ook even gebeld hebben van zo en zo ect...Naja we mochten via de bank het terug te laten boeken zo gezegd zo gedaan en degene aan de foon zij dat ze het in orde ging maken, maar na een maand dat we het geld terug gestort kregen, haalden ze weer een voorschot ervan af, wij weer via de bank het terug te laten boeken. En wij oxxio een aangetekende brief verstuurd, nu zijn we er zo goed als vanaf..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:41

Update:

Ik heb Ziggo gebeld en degene die ik sprak kon gelukkig zijn dat mijn abbo indd is opgezegd in 2005. Maar... in 2007 is het weer aangesloten, op mijn account dus :S ik moest mijn gegevens opgeven (ja toch maar gedaan) en mijn rek.nr. en dan zou er een brief worden gestuurd waarop ik dan een bewijs van uitschrijving moet sturen, dus dat ik al lang niet meer in die gemeente woon.

Ik hoop dat het goed komt, want ik heb nog niks ontvangen, maar wel de naam van degene genoteerd die ik aan de telefoon had. Ik ga ook echt niks betalen, halen ze iets van mijn rekening af dan storneer ik meteen.. ben benieuwd. Hoop dat dit geen staartje gaat krijgen.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:02

ik ken het helemaal. ik heb in okt. 2008 mijn abb. opgezegd via internet. maar wat doen ze, ze halen gewoon van dec. abb.kosten eraf. ik dus een mail gestuurd dat ik het heb opgezegt, maar ze beweren dus niets te hebben ontvangen en ze willen dus van dec. gewoon geld zien en dat het nu wel in orde was. Maar wat denk je, ja hoor van jan. schrijven ze ook weer geld af. nou ik heb het teruggehaald en betaal dus gewoon niets. ik woon inmiddels alweer 2.5 maand daar niet meer. Het is zo'n zooitje daar.