Hoe lang duurt geld overschrijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hoe lang duurt geld overschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:14

Ok misschien stomme vraag, maar vind het niet terug op de website van mijn bank.

Ik heb iets gekocht van een bokker in Nederland (ben zelf Belg) en heb het geld de 23ste overgeschreven. De desbetreffende bokker heeft nog niets ontvangen en we zijn al de 28ste.

Kan dit kloppen? Of duurt het langer omdat er een weekend tussenzit?

Zowel ik als de bokker in kwestie vragen ons af waar het blijft :D

RoCKyLoVE

Re: Hoe lang duurt geld overschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:16

gewoon overschrijven van nederland naar belgië duurt een week.. dus andersom net zo lang, tenzij je een sepa-overboeking heb gedaan, dan duurt het +- 4 dagen :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:17

Ik vind 5 dagen wel errug lang om geld over te maken. Van de postbank naar de postbank is binnen een halfuur. Van de postbank naar een andere dag duurt hoogstens 2 dagen. Dus ik denk dat er ergens wat fout is gegaan...

edit ik weet alleen niet hoe het zit van belgie naar nederland, en andersom.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:20

Ik heb het de 23ste vrij laat op de avond overgeschreven. Misschien dat de transactie niet meer is gebeurd dan voor het weekend?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:24

ik weet niet bij welke bank je zit maar meestal kan je zien wat de status is van een betaling, misschien geeft dat je wat duidelijkheid, tegenwoordig met internetbankieren mag het niet langer duren dan een dag of 2-3 naar het buitenland. Een week onderweg is al wat jaren terug. Bij mij verdwijnt er ook wel eens een betaling en dat is heel vervelend. Misschien heb je niet de juiste gegevens ingevuld en is hij in een aparte box terecht gekomen waar niets meer mee gebeurd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:27

chipie, dat kan hoor
zaterdag en zondag doen ze sowieso niks
en het is nu nog maar woensdag
donderdag of vrijdag moet het erop komen, heeft je klant dan nog niets toch maar eens naar jouw bank bellen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:28

De Postbank zegt dat het 5 werkdagen duurt als je vanuit Nederland een betaling doet naar een buitenlandse rekening. Dus ik zou 5 werkdagen als richtlijn aanhouden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:26

Bij ING schrijven zij het de volgende werkdag om 12.00 's middags over naar de bank van de ontvangende persoon (buitenlandse bank dus). Het is dan aan die bank om te bepalen hoelang zij het geld vasthouden voordat ze het op de rekening van de ontvanger zetten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:49

dacht idd dat het ook altijd 5 werkdagen duurt naar het buitenland maar er zijn hier wel veel verschillende meningen...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:01

Van België naar Nederland duurt 5 werkdagen. Mijn man maakt altijd geld over van zijn belgische naar onze nederlanse rekening en dat duurt meestal 4-5 werkdagen.