help werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

help werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:17

beste mensen
kreeg net mijn werk rooster door
moet voor het eerst zondag beginne en dat laat hij nu pas weten baal er echt van maargoed

tot hoelaat mag ik officeel werken ben 16
dat vroeg ik mij af
aangezien ik met carneval ook gewoon moet werken

xxx

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:53

Opzich is dit vroeg genoeg hoor ;)
Ik kreeg het een paar uur van te voren te horen..

Citaat:
Wat voor werkzaamheden mag ik als 16 jarige doen?
Als je 16 bent mag je allerlei soorten werk doen, zolang het niet gevaarlijk of schadelijk is voor je gezondheid. Risicovolle werkzaamheden zijn alleen toegestaan onder toezicht van een ervaren collega. Houd je altijd aan de veiligheidsvoorschriften
Hoeveel uur mag je werken als je 16 bent?

je mag niet werken tussen 22.00 uur en 06.00 uur of 23.00 uur en 07.00 uur
je rust moet minimaal 36 uur per week bedragen
minimaal 4 vrije zondagen per 13 weken
als je op zondag werkt, dan is zaterdag een vrije dag
nachtdiensten zijn verboden
Maximale arbeidstijden:

per dienst maximaal 9 uur
per week maximaal 45 uur
per 4 weken gemiddelde arbeidstijd van 40 uur per week
Verder geldt de regel schooltijd = arbeidstijd. Dit betekent; als je op een dag 6 uur op school zit, dat je die dag nog maar 3 uur mag werken.

Van de FNV site ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:33

x_Rebecca schreef:
Opzich is dit vroeg genoeg hoor ;)

Vind jij. Ik zou er ook niet blij mee zijn als ik het pas een paar dagen van tevoren hoorde. Tenzij het eenmalig is, maar als het altijd zo is ben je dus altijd gedwongen om t/m woensdag je weekend leeg te houden? Mij niet gezien....

x_Rebecca

Re: help werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 06:47

Nou, als het goed is krijg je later een rooster.. dus dan weet je het ver genoeg van te voren ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 08:54

ik krijg geen vast rooster en dat ik waar ik mee zit

krijg elke keer een rooster voor de betreffende maand
dat krijg ik volgens hem ruin vantevoren te weten
hij zij ongeveer 2 dagen vantevoren:O

nou dit vind ik niet ruimschoots
ik ben wel berijd als ik uit wil gaan en hij me dan belt en hij zit in de nood om tehelpen heb ik geen prblemen mee

maar hij kan het toch wel een week van tevoren door geven?

groetjes

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:20

Is er niets vastgeleged over hoe ver van tevoren jij je rooster hoort te krijgen? Ik meen me te herinneren uit mijn wetbundel dat daarover iets in stond, maar arbeidsrecht is al weer even geleden voor mij.
Ik geloof dat daar in ieder geval wel regels voor zijn :j

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:36

x_Rebecca schreef:
Nou, als het goed is krijg je later een rooster.. dus dan weet je het ver genoeg van te voren ;)

Ik heb een tijdje in de horeca gewerkt, en daar hoorde ik elke week pas wanneer ik de volgende week kon komen werken. Vaak veranderde dat in de loop van de week ook nog en ik wist dus soms pas op vrijdagavond of ik zaterdag niet om 12 uur 's middags moest beginnen.

Toen vond ik het al niet leuk, maar ik had niks beters, maar ik zou er nu echt geen zin meer in hebben. :n

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:06

Mas schreef:
Is er niets vastgeleged over hoe ver van tevoren jij je rooster hoort te krijgen? Ik meen me te herinneren uit mijn wetbundel dat daarover iets in stond, maar arbeidsrecht is al weer even geleden voor mij.
Ik geloof dat daar in ieder geval wel regels voor zijn :j

geen idee of er regels zijn voor de vaste en min/max contracten, maar bij een 0-uren contract (en het zou goed kunnen dat de TS dat heeft) moet je 24 uur voor aanvang van je dienst opgeroepen zijn. In dat geval zou twee dagen dus ruim op tijd zijn..

Als je gaat kijken vanuit fatsoen, dan vind ik wel dat ie wat eerder had kunnen zijn, ze kunnen toch niet verwachten dat je je agenda wel leeg houd voor een bijbaantje..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:13

Ik heb zelf in de horeca gewerkt, ik gaf op zondagavond mijn dagen door wanneer ik de aankomende week kon werken (werkdagen waren van donderdag t/m zaterdag). Donderdags werkte ik nooit, dus ik werkte vaak op vrijdag, zaterdag en zondag. Soms een dag minder, soms wel op de donderdag. Maar dit kreeg ik ook allemaal pas op woensdagavond te horen. En daarbij werkte ik ook nog op oproepbasis, als ze op zondag te weinig personeel hadden belden ze me vaak ook nog en als ik kon, kwam ik :)
Dat is gewoon typisch voor de horeca.. Onregelmatig werkrooster. Als dat je niet bevalt moet je achter de kassa gaan zitten o.i.d.

Wat voor werk ga je trouwens doen TS?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:20

in de keuken

maarja aangezien ik ok het weekeinde bij mijn vader ben en ik dit gewoon even moet doorgeven aan mijn vader waneer ik wel of niet kom aangezien hij fotograaf is en zelf ook alles stikt moet plannen
en hij me niet zomaar ineens kan halen en brangen aangezien ik 30 min met de auto moet vanuit mijn vader

groetjes

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:27

kun je dat niet regelen met je baas dat hij de planning eerder aan je doorgeeft.
Ik werk zelf in de zorg en daar is het volgens de CAO dat je uiterlijk twee weken voor het begin van het nieuwe rooster ( wij hebben een maandelijks rooster) onze te werken diensten voor die maand te horen krijgen.
maarja, dan moet er wel met een cao gewerkt worden.
waar werk je ergens in de keuken?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:00

Evelyne79 schreef:
kun je dat niet regelen met je baas dat hij de planning eerder aan je doorgeeft.
Ik werk zelf in de zorg en daar is het volgens de CAO dat je uiterlijk twee weken voor het begin van het nieuwe rooster ( wij hebben een maandelijks rooster) onze te werken diensten voor die maand te horen krijgen.
maarja, dan moet er wel met een cao gewerkt worden.
waar werk je ergens in de keuken?

arcerse herberg