Vooroordelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gekketeckel

Vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 16:49

Dit berichtje heb ik vandaag op mijn hyves geplaatst en het komt ook nog in het plaatselijke krantje het gaat over vooroordelen van mens naar medemens en komt omdat ik vanmiddag weer eens voor de zoveelste keer een aanvaring had met iemand over mijn invalidenparkeerkaart

Tegenwoordig hebben veel mensen in onze maatschappij hun eigen mening,dat mag ,er bestaat
immers zoiets als vrijheid van meningsuiting.
Maar waar ik me steeds weer over verwonder is dat er ook zoveel mensen zijn die al snel hun
oordeel vellen en erger nog dit ook luid en duidelijk kenbaar maken.
Als minder valide persoon in deze samenleving heb ik hier ook regelmatig mee te maken.
Ik ben in het bezit van een scootmobiel waar ik regelmatig mijn rondje boodschappen mee doe
(waar ik als ik erop rijd ook vaak verwijtende /bevooroordeelde blikken krijg)
en ik heb ook een rijbewijs en op dagen dat het goed rijd ik dus gewoon auto.
Doordat ik dus wat minder goed ter been ben ben ik in het bezit van
de zogenaamde "invalidenparkeerkaart"
Omdat ik dus schijnbaar naar mening van sommige mensen nog niet bij de groep mensen behoor die helaas zo'n kaart nodig hebben(ben 31 jaar)
krijg ik dan ook regelmatig afkeurende en verwijtende blikken op het moment dat ik
mijn auto op een invalidenparkeerplaats parkeer.
Ik probeer mezelf hier niets van aan te trekken en denk dan laat maar kijken,maar nu
komen we op de titel "vooroordelen",er zijn dus ook nog mensen die niet alleen maar denken
maar ook meteen vinden dat ze hun mening ook mogen uiten en mij erop aanspreken.
Op het moment dat ik dan mijn invalidenparkeerkaart toon (wat ik overigens aan voor mij
onbekende personen niet verplicht ben)en dan ook nog te horen krijg dat ie wel niet
van mij zal zijn met daarop de vraag wat ik dan wel niet mankeer ,wil het bij mij nog weleens
in het verkeerde keelgat schieten,
Het feit dat ik überhaupt een invalidenparkeerkaart nodig heb lijkt me al erg genoeg.
Om dan ook nog eens even haarfijn uit te leggen wat ik mankeer ,nee daar pas ik voor.
En dan vervolgens tot overmaat van ramp uitgemaakt te worden voor brutale snotaap

Beste medemens houd u mening /vooroordeel voor u ,het is al erg genoeg om niet helemaal
gezond te zijn
laat staan ook nog eens al je energie te moeten verspillen aan mensen die
zich genoodzaakt voelen zich te bemoeien met dingen waar ze niets mee te maken hebben

Vooroordelen hebben mag best maar hou ze dan ook "voor "u

Dank u

MarjonTampon

Re: Vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:54

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Zo'n invalidenparkeerkaart vind ik niet iets om jaloers op te zijn. En ik heb er liever ook geen dan wel een. Het lijkt me al erg genoeg om minder valide te zijn.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:04

Het is inderdaad diep triest dat mensen zo naar je kijken, laat staan vragen of het wel jouw kaart is. Wat je zegt, het is super dat de mogelijk er is voor mensen die minder goed ter been zijn, en het is voor de mensen die er gebruik van maken al vervelend genoeg, dus stop met zeuren en heb iets meer respect voor je medemens!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:08

Ik ken het - heb reuma, zit weliswaar niet in een scoot en heb geen IPK, maar heb wel mijn slechte dagen. En als je dan een keer een dag moeilijk loopt, dan staan ze je ook nog aan te kijken of je je aanstelt :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:19

sja, er zijn helaas nog genoeg...of steeds meer? mensen die denken dathun mening ten alle tijden de wereld in geslingerd behoord te worden en zich met alles en iedereen behoren te bemoeien
inclusief de vooroordelen, oogkleppen en kokervisie...
-jonge mensen die niet in een rolstoel zitten zijn niet gehandicapt...
-iemand in een rolstoel is per definitie ook niet goed in de hersenpan.. gaan ze tegen je aan staan brullen en mutsen alsof je een iq van - tien hebt
en ga zo maar door , voor sommige mensen is het nooit goed en ze willenb het naadje van de kous weten , ondanks dat zij hier geen ene fluit mee te maken hebben ...
de enige oplossing?
een bijdehandte opmerking, als die brutaal is ? of wat hard overkomt/
jammer de bammer, ze zoeken het maar uit