Kun je aan de hand van een mobiel telefoonnr achterhalen van welke provider dit nr afkomstig is? Het gaat om een mobiel nr, die gesmst heeft naar een bekende van mij. Die smsjes waren doodsbedreigingen, dus er is inmiddels aangifte gedaan. Naar alle waarschijnlijkheid is het een prepaid telefoon. Kun je aan de hand van de kengetallen achterhalen welke provider het is?
Karl66
Geplaatst: 28-01-09 14:40
Nee, ooit hadden alle netwerken hun eigen nummerreeksen, maar door porteringen (je nummer meenemen naar een nieuwe provider) is dat zo verrommeld, dat je aan de hand van het nummer niet meer kan zeggen welke provider het is.
De politie kan er trouwens wel achter komen, dus zou ik het gewoon aan hun overlaten.
Karl, daar was ik al bang voor, ik heb mn eigen prepay nr nl ook al naar 3 verschillende abo providers meegenomen. Alleen is dit waarschijnlijk een prepay nr die niet overgezet is naar een andere provider (als onze vermoedens juist zijn).
De politie doet er tot nu toe nog niet veel mee, en hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt, dan nemen ze nl gewoon een ander nr.
Met de nummers die ik weet kom ik nog steeds uit op de instantie die het nummer origineel heeft uitgegeven en niet waar het momenteel loopt.
Bij mijn nummer geeft hij nog steeds KPN aan terwijl die via T-Mobile, Vodafone en nog het een en ander meer ondertussen bij Orange is aangeland wat nu weer T-Mobile is geworden. Ook het nummer van mijn moeder krijgt de originele provider als resultaat. Die van mijn man vind ik dan weer lastig omdat dat nummer origineel van Orange komt maar de site T-Mobile aangeeft, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat T-Mobile Orange heeft overgenomen.
Dat kan kloppen Falona. Links in de kantlijn staat ook "Nummerporteringen". Als je het daarmee doet, zul je zien dat je de porteringen wél krijgt. Het gedeelte dat jij gebruikt laat zien waar het nr origineel vandaan komt.