Wel de hersens, niet de rust... wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wel de hersens, niet de rust... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:59

Ik heb maandag te horen gekregen dat ik de stage van volgend jaar zeer waarschijnlijk niet ga halen op mijn huidige MBO opleiding (Audivisuele vormgeving/ animatie), en dus op zoek moet naar een nieuwe opleiding. Dit is niet zo'n grote schok omdat ik al langer wilde stoppen aangezien de opleiding me gewoon niet ligt. Ik ben steeds met de hakken over de sloot verder gegaan omdat ik ook niet wist wat ik anders moet doen. Maar goed, nu moet ik wel iets anders gaan zoeken. Nu zijn er wel een aantal dingetjes (die het moeilijk maken):

- Ik wil eigenlijk gewoon een MBO-fotografie opleiding, maar die zijn er niet, of veel te duur.
- Wat ik verder wil weet ik niet.
- Ik heb ooit een vwo-advies gekregen, maar heb daarbij ADHD waardoor ik geen rust en concentratie kan vinden (zat aan de Ritalin maar die helpt niet meer).
- Als ik iets helemaal alleen uit moet zoeken voel ik me in het diepe gegooid en kan ik niet meer helder denken, m'n hoofd voelt dan gewoon leeg (wat natuurlijk geweldig leuk is met dat competentie-gericht leren van tegenwoordig :roll:)
- Ik wil een MBO-4 opleiding zodat ik daarna evt. nog naar het HBO kan.
- Mijn interesses liggen bij: Fotograferen, buiten zijn, organiseren (op kleine schaal), dieren, styling.
- Lichamelijk zware opleidingen zoals paardenhouderij trek ik lichamelijk niet, en dingen als dieren ontleden wat je bij elke dierenopleiding wel krijgt trek ik geestelijk niet.

Ik heb al verschillende beroepskeuzetests gedaan maar die hielpen me niet echt. Ik hoop dat hier iemand misschien een briljant idee voor me heeft. :)

ikenindi

Re: Wel de hersens, niet de rust... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:02

en advies van een loopbaanadviseur inwinnen? dat is wat p[ersoonlijker dan die computertestjes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:04

Nooit van gehoord.. := Wat is dat precies?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:07

ik ben daar nu 1 keer geweest. wij hebben ze bij ons op school, maar is ook voor mensen van buitenaf. maar je zal er door t hele land wel mensen van hebben ;)

zijn mensen die veel weten wat er kan wat betreft opleidingen, en ook weten welke testen ze in welke gevallen kunnen doen. ik stop bijvoorbeeld nu al met mijn 2e opleiding. de eerste kon ik lichamelijk niet aan, en eigenlijk de 2e ook niet. maar daar kwam bij dat ik ook de motivatie niet meer heb. nu gaan we dus een test doen om te kijken wat voor mij belangrijk is om gemotiveerd te worden en/of blijven. en dan kan zij dat terugkoppelen naar bepaalde opleidingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:10

Okee, dankje! Dat lijkt me wel iets. Ik heb maandag weer een gesprek op school dus dan zal ik dat ook wel noemen. Ze gaan van school uit ook iets proberen te regelen voor me maar dan moet ik zelf ook met dingen komen natuurlijk.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:13

Had ik jou niet ooit eens een PB gestuurd?
Er bestaan wel degelijk ROC's met fotografie opleiding, misschien niet in jou buurt, maar ze zijn er wél. Ik volg namelijk een opleiding fotografie, MBO, niveau 4.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:18

Zo'n decaan of adviseur is heel erg handig. Ze weten er veel van dus kunnen ook veel alternatieven aandragen.

(off-topic: leuke foto's in je profiel van je paard, maar hoe zit dat met die tong? :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:19

Kan wel idd tanya. Maar dat zou mijn school moeten zijn kwam ik toen achter, maar die geeft dus minimaal fotografie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:21

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:22

Hm hm, ik ga niet zeggen dat het maximale fotografie is, maar ik vind het wel een niveau 4 waard :j Als je meer wilt zou je toch denk ik naar een fotovakschool moeten, of hbo, maar dat kan (nog) niet zei je zelf, dus dan is dit de enige optie op fotografie gebied denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:24

Ik ga zo even dat topic doorlezen. Maar ik zit op dé opleiding die op verschillende sites wordt aangeprezen als opleiding op het Mediacollege waar fotografie krijgt en je door kan stromen op fotografiegebied. En ik heb in de bijna 2 jaar dat ik daar nu zit misschien een lesje of 10 fotografie gehad. ;)

Edit: In dat topic zag ik deze http://www.glr.nl/opleidingen/mbo/studi ... tograaf/20 is die nieuw ofzo? Op school is daar geen woord over gezegt. Daar hadden ze het erover dat de enige mogelijkheid voor MBO fotografie in Ede zat... Ik heb eerder ook op deze site gekeken en toen was het er ook nog niet. Ga het zeker onthouden, want dit is nog wel te reizen voor me!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-09 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:26