Hopelijk kan iemand mij helpen! Ik heb een nokia N73 en ben er heel erg tevreden mee. Ik heb hem nu al bijna 2 jaar alleen sinds afgelopen zondag doet hij gek. Hij zei opeens dat mijn geheugen vol is en dat ik enkele gegevens moet wissen. Ik had 450 berichten in mijn inbox en die heb ik allemaal verwijderd. Hij blijft echter nog steeds die melding geven. Ik heb er een geheugenkaartje in zitten van 2 GB en die is pas voor 1/8e gevuld maar ik denk dat daar de smsjes ook niet op komen te staan. Ook heb ik enkele foto's + video's verwijderd. Ik kan nog wel gewoon foto's maken + opslaan. Ik kan nu geen enkele sms/mms ontvangen of verzenden. Het envelopje knippert wel dat ik een bericht heb maar hij komt niet in mijn inbox omdat het geheugen dus vol is (terwijl mijn inbox helemaal leeg is). Ik kan alleen nog bellen. Wie kan mij helpen????!!
Tara: ik heb m'n outbox ook geleegd. Ik heb dus geen enkel bericht meer in m'n telefoon staan.
Guccio: ik heb m'n telefoon al 3 keer opnieuw opgestart maar toen ik hem weer aan zette was steeds het eerste wat hij zei: Onvoldoende geheugen voor bewerking. Wis eerst enkele gegevens.
Ik zal het eens proberen. Ik heb wel nokia pc suite op mijn computer maar via bluetooth kan ik er op een of andere manier niet inkomen (als ik het gewoon via de software van die bluetooth adapter doe lukt het wel). Ik ga dus altijd met een kabeltje in de pc suite maar dat lukte gisteren ook niet. De telefoon zei wel: verbonden, maar ik kreeg niet zo'n kabeltekentje rechtsbovenin het beeld en ik kon dus geen contact krijgen. Ik zal hem vanmiddag ff op de pc van m'n vriend doen want daar lukt ie wel met de bluetooth aan de pc suite.
Ik heb vandaag een software update gedaan zoals Bonechi_ advieseerde. Tijdens de update ben ik even weg gelopen. Toen ik 5 min. later terugkwam gaf de nokia pc suite een foutmelding. Mijn telefoon was helemaal uitgegaan zonder dat ik dat gedaan had. De batterij was voor de update nog helemaal vol dus daar kan het niet aan hebben gelegen. Nu krijg ik mijn telefoon dus met geen mogelijkheid meer aan. Heb hem al een half uur aan de lader gehad, heb de batterij er al uitgehaald en opnieuw ingedaan maar niks helpt. Hij wil niet meer aan. Nu ben ik dus nog verder van huis, hij doet het nu helemaal niet meer.
Ohjee, hier een soorteglijk probleem. Ik ontving een smsje van iemand, even gauw gelezen, weggeklikt om later te beantwoorden en toen kon ik mn inbox niet meer openen..foutmelding, geheugen vol, enkele toepassingen sluiten en gegevens wissen...uhm, ja in hemelsnaam, hoe??? Als ik niet meer in mn inbox kon komen of galerij?? Gsm uitgezet en aangedaan, deed ie te weer, gelijk een hoop smsjes gewist en foto's (ook hier 1 gieg geheugenlaart en hoort nog lang niet vol te zitten). Toen gafd ie nog steeds aan data lles vol zat, heb toen mn geheugenaartje eruit gehaald en toen deed ie t weer..nu met geheugenkaart ook weer.
Ik hoop voor jou dat je je gsm weer aankrijt, want dat is echt een ramp succes.
Het ligt aan de Nokia Lifeblog, die zet ongewenst je hele interne geheugen vol. Enige mogelijkheid is een backup maken van je sms berichten, contacten foto's enz. GEEN telefooninstelling back-uppen en dan je telefoon resetten. (Even googlen hoe het moest, weet het niet meer uit mijn hoofd, iets met de groene knop, sterretje en 3 tegelijk indrukken tijdens het opstarten)
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn N73, en PebblesEsther, voor jou is de enige mogelijkheid naar een Nokia Service point te gaan
Bedankt voor je tip Splash_ !!! Ik weet niet eens precies wat Nokia Lifeblog is en of ik dat wel eens gebruikt heb maar het kan zomaar eens zijn dat hij inderdaad ongewenst mijn hele interne geheugen vol zet.
Ik zal inderdaad dan maar eens naar een Nokia Service point gaan. Het valt helaas wel buiten de garantie want hij is al 1.5 jaar oud. Als het echt heel erg duur is om hem te repareren doe ik het maar niet want in juli verloopt mijn abonnement al. Maar tot die tijd wil ik wel graag bereikbaar zijn.
@ xx-Mariekee: Nee dat is het niet, ik heb al genoeg foto's verplaatst/verwijderd en het hielp niet.