Bekentenis + bedreiging via msn, kun je er wat mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Bekentenis + bedreiging via msn, kun je er wat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 06:23

Heey,

Ong een maand of 4 terug is er een flinke kras van voor tot achter op mijn auto gezet.
Dit gebeurde op een zaterdag nacht dus daar kun je niet echt mee naar de politie.
Nu zat een vriendin vandaag met een jonge op msn die mij toen dr tijd leuk vond, echte heb ik hem afgewezen omdat ik hem niet zag zitten.
Nu kwam hij bij haar ineens dat hij schuldig is aan de kras op mijn auto.
Ook dreigde hij dat hij er nog niet klaar mee was en dat hij morge avond nog eens lang zou komen om mij ook wat aan te doen.
Later in het gesprek dreigde hij ook met het het (tja kan het moeilijk anders verwoorden) vermoorden van mijn paard.
Hij vermelde ook in het gesprek dat de msn log niet rechtsgeldig is en dat hij hier ervaring mee heeft en weet waar hij mee bezig is.
Daaruit blijkt dus dat hij dit soort dingen vaker uit haalt.

Is het echt zo dat een msn log met bedreigingen en een bekentenis niet rechtsgeldig is?
Je snapt natuurlijk best dat ik hem zit te knijpen momenteel.
Aangezien hij mijn auto ook al een flinke schade aan heeft gedaan, waarom zou hij de rest niet doen...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hoe ik dit aan kan pakken.

Groetjes Mentjuh

Maddox

Re: Bekentenis + bedreiging via msn, kun je er wat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 06:34

Hoi Mentjuh,

Dat is een serieuze bedreiging en het "niet rechtsgeldig zijn" van MSN klopt niet. Vraag me af waar hij het uberhaupt vandaan haalt.

De eerste stappen die ik sowieso zou ondernemen is een uitdraai maken van dat MSN gesprek, eventueel gegevens daarbij van zijn email en overige dingen die je hebt en aangifte doen bij de politie.

Het MSN gesprek kan wel degelijk tegen hem werken in die zin dat het jouw verklaring bij de politie bijvoorbeeld ondersteunt, dat hij al kenbaar maakt jouw paard iets aan te willen doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 06:38

Mentjuh.............. Ik ben een beetje een raar persoon, dat weet ik.......... maar ik had gisterenavond al bij hem op de stoep gestaan ..... is die nou helemaal besodemieterd!

je kan een melding maken bij de politie, maar of ze er echt wat mee gaan doen is een tweede

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 06:54

Helaas heb ik alle info die ik van hem heb zoals telefoon nummer e.d. 4 maanden geleden al gewist...
heb alleen zijn email adres en voor naam meer niet...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:33

Jeutje meid, dat is niet niks zeg! Ik zou dus meteen melding maken bij de politie. Kun je aan die vriendin niet vragen of zij zn achternaam weet?
Dit zijn geen geintjes meer en hier zou ik dus ook meteen iets mee doen. Ookal meent hij niet wat hij zei, dan nog zijn dit geen dingen om 'grapjes' over te maken, jij zit nu wel in de stress...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:24

Of het nu rechtsgeldig is of niet. Ik had het gesprek uitgeprint en meegenomen voor de politie om er een melding van te maken.
Dit is toch niet normaal?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:07

Marchador schreef:
Of het nu rechtsgeldig is of niet. Ik had het gesprek uitgeprint en meegenomen voor de politie om er een melding van te maken.
Dit is toch niet normaal?

Idd had ik ook gedaan, dan heb je tenminste wat gedaan!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:40

idd ermee naar de politie want vind dit toch wel een serieus dreigement..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:42

Ga met alles wat je hebt iig naar de politie en laat hen maar uitzoeken waar ze wel en waar ze niets mee kunnen.
Ik ben nl bedreigd en gestalkt per mail en daar konden ze wel degelijk iets mee.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:43

Zo!! Wat een debiel joh!!

Beetje niet goed in zijn bovenkamertje!! Wat Kim zegt, ik had echt even langs gegaan als ik had geweten waar hij woonde.. Met een gezellig stel grote vrienden en even vragen of hij de kras op mijn auto wil vergoeden..

Kras op je auto.. Vermoorden van je paard.. Een pak rammel moet hij hebben!! Issie nou helemaal, de snotneus!! :(

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:37

MSN logs zijn zéker rechtsgeldig!
Kan niet te veel uitwijden over hoe ik dat weet, maar neem van mij aan: ga nu naar de politie, met uitdraai en eventueel je HD, en doe aangifte van bedreiging!
Dit is mogelijk en de politie neemt het de laatste tijd erg hoog op!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:56

nou die heeft het volgensmij ook niet helemaal lekker of wel? alsjeblieft zeg wat een gek.

ik zou er zelf niet langs zijn gegaan, als hij als van dit soort uitspraken doet? wie weet waar hij nog meet tot in staat is?

zou idd een printje uitdraaien van het gesprek, e-mail adres erbij en mee naar de politie ermee. ik denk wel zeker dat ze er wat mee doen.

niet normaal die man ...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:07

uitprinte en naar de politie ermee. Die weten weten hopelijk wel raad met zulke maloten!!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:11

ik zou naar de politie gaan en daar aangifte van bedreiging doen. Tevens alles uitprinten en daar afgeven (tevens ook voor jezelf uitprinten stel dat je computer stuk gaat). Stel ze kunnen er nu niks mee maar als er wat gebeurd heb je wel al een mogelijke dader.

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:13

Ik ben helaas hierin ervaringsdeskundige...
Voor de schade aan je auto kunnen ze denk ik weinig doen... daar moet je directe ooggetuigen voor hebben en dan nog is het zijn woord tegen het jouwe...

Voor de bedreigingen zou ik inderdaad melding maken. Gesprekken opslaan en naar de politie bellen. Op de jeugdsite van de politie staat ook dat msn-bedreigingen overeenkomen met een normale bedreiging.
je moet altijd melden, aangezien je anders geen poot hebt om op te staan als er ECHT iets zou gebeuren. Ook als je belt hebben ze in ieder geval al een melding dat er iets aan de hand is.

En wellicht , als hij bekend is met dit soort bedreigingen, is hij wel een bekende en zullen ze er meteen mee aan de slag gaan.

Succes in ieder geval..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:14

Alles op schrift is rechtsgeldig. Ook bijvoorbeeld een sms-je. Juist die dingen zijn veel gemakkelijker voor de politie dan mondelinge bedreigingen. Dan is er voor hen nooit te achterhalen hoe het nu precies is gezegd. Nu wel.
Uitprinten en naar de politie, vandaag nog.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:19

KiWiKo schreef:
Mentjuh.............. Ik ben een beetje een raar persoon, dat weet ik.......... maar ik had gisterenavond al bij hem op de stoep gestaan ..... is die nou helemaal besodemieterd!

je kan een melding maken bij de politie, maar of ze er echt wat mee gaan doen is een tweede

Had ik ook gedaan. Even mijn veel te grote en breede collega's(uitsmijters) mee genomen. 1 van die mannen word erg fel als je aan zijn collega's komt.... dan is ie snel genoeg genezen.

Ik heb een keer last gehad van een onbekende stalker. Daar heb ik ook wat vrienden achteraan gestuurd. Helaas was die aardig hardnekkig. Na 4 keer de politie erachter aan te hebben gestuurd was het aardig gedaan. Nog steeds rijdt rondjes door het dorp als de discotheek waar ik werk dicht gaat. Maar ik word altijd naar huis gebracht door mijn veel te grote en breede colleg's die het niet zo nauw nemen met de lettertjes van de wet.

Sorry had je per ongeluk pb gestuurd i.p.v. reactie hier!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:31

Het artikel voor bedreiging kan in dit soort situaties vaak niet ten laste worden gelegd, omdat er volgens het wetsartikel geen sprake is van bedreiging met één van de zeven levensdelicten. Iemand 'iets aandoen', valt bijvoorbeeld niet onder bedreiging, net als de bekende zin 'ik weet waar je woont'. Vernieling (het vermoorden van jouw paard valt onder vernieling) valt evenmin onder het wetsartikel. Afhankelijk van de exacte tekst in de msn-gesprekken kan het dus zo zijn dat je geen aangifte kan doen van bedreiging. Bij bedreiging moet er daadwerkelijk gezegd worden dat iemand jou bijvoorbeeld dood wil maken of zal verkrachten.
Msn-gesprekken zijn wel degelijk rechtsgeldig als bewijsmateriaal en mogelijk kunnen ze met de msn-geschiedenis nog wel iets doen met de vernieling van jouw auto. Mocht een aangifte van bedreiging niet mogelijk zijn, dan kan ik je in ieder geval aanraden om een melding te maken van de situatie.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:37

morge avond nog eens lang zou komen om mij ook wat aan te doen.
Maar je wat aan komen doen is wel een bedreiging. Als er alleen had gestaan langs komen dan niet.
Maar het is niet verkeerd dit toch bi de politie neer te leggen.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:41

sowieso aangifte gaan doen, zoals ik het lees heeft deze meneer dus vaker op deze manier zijn zin gekregen.
met wat geluk ligt er nog een aangifte tegen hem en als die van jou er dan bij komt heb je misschien wel een hele goede zaak tegen hem staan.

mooie is dat hij dus op internet al bekend heeft dat jij je auto bekrast heeft.
dus ze politie zal je daar vast wel bij helpen

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:53

kazary schreef:
morge avond nog eens lang zou komen om mij ook wat aan te doen.
Maar je wat aan komen doen is wel een bedreiging. Als er alleen had gestaan langs komen dan niet.
Maar het is niet verkeerd dit toch bi de politie neer te leggen.

Dat is normaal dus onvoldoende om het artikel bedreiging rond te krijgen, omdat er niet wordt gezegd wát hij jou aan gaat doen. Er moet echt gedreigd zijn met één van de zeven levensdelicten. Het is altijd goed om dit soort zaken te melden bij de politie. Zo wordt het in ieder geval vast gelegd in het systeem en inderdaad, misschien zijn er wel meer meldingen over deze persoon binnen gekomen. Hou er alleen rekening mee dat een aangifte van bedreiging misschien niet mogelijk is...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:02

Maar wat hij haar aan gaat doen is misschien wel duidelijk op te maken uit het gehele bericht. Als daar een vermoeden is van zware mishandeling kan het zeker wel bedreiging zijn.
Want iemand wat aan doen, daarvan weet je dat het niet gaat om een aai over de bol te geven. Het hele bericht zou daarin dus opheldering kunnen geven.
Maar net wat je zegt al is het geen reële bedreiging, altijd melden.

met enig misdrijf waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht Kan ze hier niks mee? Als hij letterlijk gezegd heeft het paard kapot te maken. Dat valt toch ook onder 1 van die 7? Of zit ik fout?
Laatst bijgewerkt door kazary op 28-01-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:08

kazary schreef:
Maar wat hij haar aan gaat doen is misschien wel duidelijk op te maken uit het gehele bericht. Als daar een vermoeden is van zware mishandeling kan het zeker wel bedreiging zijn.
Want iemand wat aan doen, daarvan weet je dat het niet gaat om een aai over de bol te geven. Het hele bericht zou daarin dus opheldering kunnen geven.
Maar net wat je zegt al is het geen reële bedreiging, altijd melden.

Natuurlijk kun je uit het gehele bericht opmaken dat hij niet voor de gezelligheid langs komt, maar om het artikel bedreiging ten laste te kunnen leggen, moet het er letterlijk staan. Een vermoeden is niet rechtsgeldig.
Ik kan me heel goed voorstellen dat TS zich bedreigd voelt, maar voor een aangifte is er waarschijnlijk meer nodig...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:10

Ja, dat is het kromme in Nederland.. Men zal je pas beschermen als je al bent aangevallen.. :n

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:11

Ik heb even een late edit aangebracht.