Puber dochter grote mond tegen leraren/uren te laat thuis!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

An__

Puber dochter grote mond tegen leraren/uren te laat thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:06

Pfff..

Mijn dochter van 15 is flink aan het puberen.. :\
Ik heb er niks op tegen, het hoort erbij, maar haar vrienden,
ik maak me er zorgen om. Haar vrienden roken, ze ruikt er zelf ook naar..
Geregeld is ze flink boos thuis, ze maakt amper huiswerk etc etc...

Van mij mag ze met ze om gaan, daar maak ik me geen zorgen om,
maar die jongens hé...

Haar paard doet ze ook niks meer mee, die rijd ik. Als ze om 1 uur thuis moet zijn, komt ze soms rustig om
3 uur binnen wandelen met een ; hoi ik move naar mn bed. :evaw: dan krijgt ze op haar donder, maar huisarrest
helpt niet.... Ze peert hem. Ik ben streng, maar volgens haar ben ik haar kleine zusje :n

Tips.... ?

'edit'
Ze heeft op school ook een behoorlijk bekkie tegen de leraren, een voorbeeld die een leraar noemde;
'ach jonge *** banketstaaf. '
en nog meer dingen die ik niet neerzet...
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 27-01-09 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd vanwege privacy.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:12

nou om eerlijk te zeggen! Ik heb in het zelfde schuitje gezeten als jouw dochter! mijn moeder was het ook niet eens met mijn vrienden enz. Ik besef nu pas dat ik dan ook echt vervelend ben geweest. De term "het verstand komt met de jaren" ben ik het dan ook mee eens. Ik peerde em niet als ik huisarest had ofzo, maar daar werd ik wel woest om. Ik mocht niet eens meer met die vriendengroep omgaan, alhoewel ik dat wel deed! Je moet haar gewoon in het gareel proberen te houden, want dat heeft bij mij wel geholpen! Hoe meer dingen je gaat verbieden deste bozer ze wordt en dan doet ze het juist stiekem, das toch veel leuker??? Gewoon iets losser worden, maar niet t e los, ze moet zich nog wel houden aan de regels! ik vond het ook niet leuk en was ook altijd erg boos, maar nu snap ik wel waarom mijn moeder dit deed! (te laat achtergekomen want ben nu inmiddels 20)
Laatst bijgewerkt door Maritdegroot op 27-01-09 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Puber dochter grote mond tegen leraren/uren te laat thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:14

ik zou die fotos eraf halen, erg asosociaal voor dat andere meisje en die jongen!

An__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:16

Maritdegroot schreef:
nou om eerlijk te zeggen! Ik heb in het zelfde schuitje gezeten als jouw dochter! mijn moeder was het ook niet eens met mijn vrienden enz. Ik besef nu pas dat ik dan ook echt vervelend ben geweest. De term "het verstand komt met de jaren" ben ik het dan ook mee eens. Ik peerde em niet als ik huisarest had ofzo, maar daar werd ik wel woest om. Ik mocht niet eens meer met die vriendengroep omgaan, alhoewel ik dat wel deed! Je moet haar gewoon in het gareel proberen te houden, want dat heeft bij mij wel geholpen! Hoe meer dingen je gaat verbieden deste bozer ze wordt en dan doet ze het juist stiekem, das toch veel leuker??? Gewoon iets losser worden, maar niet t e los, ze moet zich nog wel houden aan de regels! ik vond het ook niet leuk en was ook altijd erg boos, maar nu snap ik wel waarom mijn moeder dit deed! (te laat achtergekomen want ben nu inmiddels 20)

Losser? Dan gaat het vrees ik nog erger, ook op school...
Maar ik kan het altijd proberen, bedankt!

An__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:16

breezy302 schreef:
ik zou die fotos eraf halen, erg asosociaal voor dat andere meisje en die jongen!

ze zet ze zelf op haar hyves, en die vrienden ook ....
Enneh, je hoeft hem niet te zien, dan klik je niet he...
Laatst bijgewerkt door An__ op 27-01-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:16

Misschien dreigen haar paard te verkopen of haar ipv huisarrest een bedrag laten betalen als straf. Als ze nog niet werkt eventueel haar zakgeld/kleedgeld korten.

Ik ben geen moeder, maar dit hielp meestal wel bij mij.

An__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:18

Lous: Goed idee. Dan word ze flink woest maar goed... ;)
Denk dat ik dat wel ga proberen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:19

wat ben jij nou voor moeder?? Hoe oud ben je nou.. Kom op zeg, moet je nou serieus een topic op internet zetten over je dochter met fotos erbij??? Wat ben jij respectloos zeg, als jouwn dochter dit leest zou ik als ik haar was nog langer wegblijven.. Pfff..

Maritdegroot

An__ schreef:
Maritdegroot schreef:

Losser? Dan gaat het vrees ik nog erger, ook op school...
Maar ik kan het altijd proberen, bedankt!

met losser bedoel ik niet van jeej, je bent veels te streng, absoluut niet, maar gewoon een beetje losser, niet met betrekking tot dat ze alles mag doen waar zij zin in heeft, het moet wel te doen zijn natuurlijk! Maar ik heb het er nu ook nog wel eens over met mijn moeder, maar ze zei zelf ook al van ik heb een aantal dingen ook neit goed gedaan, ik heb je ook veel dingen verboden, maar hoe meer dingen zij mij verbood, hoe leuker ik het vond om het te doen, is veel spannender, maar ik was niet dat je zegt super erg, dat niet, maar ik had er ook een behoorlijke bek opzitten! Heb ik achteraf heel erg veel spijt van, maar goed, kan het niet terug draaien! dat noem ik nu het leed dat vervelende puber heet

Roihi

als ze al niet meer naar haar paard omkijkt dan zal ze er ook niks omgeven dat het dier verkocht wordt denk ik zo.

Ik heb geen verstand van pubers en zelf was ik altijd veel te braaf O:)
kan je spijtig genoeg geen tips geven.
Misschien dat de tip over het zakgeld inkorten wel kan helpen?

veel succes

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:20

en haar paard? heeft ze helemaal geen aandacht voor. waarom verkoop je die niet?
verder vind ik, als je al zegt: huisarrest helpt niet ze peert m.
hoe consequent ben je dan? je bent nog wel moeder, ze heeft naar je te luisteren.

(ik ben nu 21, ben heel lang puber geweest en heeel vervelend. maar als mijn moeder zei, je gaat vanavond niet weg, nou dan hoefde ik dat ook echt niet te doen hoor) en ik ben er blij om dat ze streng is geweest (toen niet natuurlijk, elke dag mot) maar ik ben wel netjes opgevoed, heb leuke vrienden, goede studie rook niet etc etc.

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:21

Tegen regels gaan mensen zich verzetten als ze niet weten waarom ze dienen.
Als je gewoon meer haar vriendin wordt verteld ze ook dingen die ze doet en kun je daar over praten. Dan kun je haar ook aan het verstand krijgen wat wel en niet de bedoeling is.

Dat ze niks met haar paard doet is wel jammer, anders idd gewoon zeggen dat je hem verkoopt.

An__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:22

lijntje87 schreef:
en haar paard? heeft ze helemaal geen aandacht voor. waarom verkoop je die niet?
verder vind ik, als je al zegt: huisarrest helpt niet ze peert m.
hoe consequent ben je dan? je bent nog wel moeder, ze heeft naar je te luisteren.

(ik ben nu 21, ben heel lang puber geweest en heeel vervelend. maar als mijn moeder zei, je gaat vanavond niet weg, nou dan hoefde ik dat ook echt niet te doen hoor) en ik ben er blij om dat ze streng is geweest (toen niet natuurlijk, elke dag mot) maar ik ben wel netjes opgevoed, heb leuke vrienden, goede studie rook niet etc etc.

Streng genoeg, dat weet ik zeker, ben zelf ook streng opgevoed.
Haar paard word door mij gereden en staat verder in de wei in een kudde van een stuk of 10

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:22

pinuts schreef:
wat ben jij nou voor moeder?? Hoe oud ben je nou.. Kom op zeg, moet je nou serieus een topic op internet zetten over je dochter met fotos erbij??? Wat ben jij respectloos zeg, als jouwn dochter dit leest zou ik als ik haar was nog langer wegblijven.. Pfff..

ben het hier wel mee eens :j

opvoeden is niet makkelijk ,maar zoek dan hulp bij een instantie en ga het verhaal niet zo open en bloot op internet zetten :n

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:23

Lous schreef:
Misschien dreigen haar paard te verkopen of haar ipv huisarrest een bedrag laten betalen als straf. Als ze nog niet werkt eventueel haar zakgeld/kleedgeld korten.

Haha. ik ben zelf een puber maar ben makkelijk handelbaar :o

Waardoor (denk ik). Consequent zijn, echt heel belangrijk. Dreigen paard te verkopen? Misschien maar zou niet gaan chanteren, dat werkt niet...

Succes er verder mee ;)

mackkwek

Lous schreef:

wat mijn moeder bij mij deed werkte ook erg goed.
ik was zelf een behoorlijke lastige puber,.al zeg ik het zelf, ..kwam ook altijd te laat thuis,grote mond etc

de actie van mijn moeder daarop was:
als jij zo'n grote mond hebt, je eigen tijden bepaald etc en je wilt gedragen als een volwassene,..dan doe je vanaf nu dus ook alles maar zelf wat een volwassene normaal hoort te doen.
wist bij goed niet wat ze daarmee bedoelde,maar dat merkte ik de dag erop ....
bij het avondeten was er dus niks voor mij gekookt,..dat moest ik maar zelf doen,..want ik was toch volwassen?????
ook mijn lievelingsshirtje was vies en moest gewassen worden,..maar ja,.ook dat moest ik toen voo rhet eerst helemaal zelf gaan doen,.resultaat was dat mijn lievlingsshirtje groen de was uitkwam :+

het heeft een paar dagen geduurd,maar was het daarna echt wel zat en liep toen hele lang tijd weer netjes in het gareel :D

pinuts

ik zou me werkelijk doodschrikken, en schamen als mijn moeder zon verhaal op internet zou zetten, en eig met het handen in het haar zit.. en dat dan aan jan en alleman moet vertellen met fotos erbij.. Tis toch wel erg triest

An__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:23

mexxje schreef:
Tegen regels gaan mensen zich verzetten als ze niet weten waarom ze dienen.
Als je gewoon meer haar vriendin wordt verteld ze ook dingen die ze doet en kun je daar over praten. Dan kun je haar ook aan het verstand krijgen wat wel en niet de bedoeling is.

Dat ze niks met haar paard doet is wel jammer, anders idd gewoon zeggen dat je hem verkoopt.

Ze weet het dondersgoed, maar ik ben bang dat het ook te maken heeft met de vrienden die dan zeggen dat ze moet gaan etc etc

ik reageer even niet, honden uitlaten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:24

mirgino schreef:
pinuts schreef:

ben het hier wel mee eens :j

opvoeden is niet makkelijk ,maar zoek dan hulp bij een instantie en ga het verhaal niet zo open en bloot op internet zetten :n

Ik ga hierin mee.. ik vind het echt asociaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:26

An__ schreef:
breezy302 schreef:

ze zet ze zelf op haar hyves, en die vrienden ook ....
Enneh, je hoeft hem niet te zien, dan klik je niet he...

het zijn HUN foto's dus hebben zij ook het recht op ze op Hun hyves te zetten! En dan is het niet de bedoeling dat omdat mams een beetje boos is ze te grabbel worden gegooit op internet! bel je ook ff de moeders van die 2 op om te zeggen dat je de fotos van hun kinderen gebruikt in een afzeiktopic? En er dan bij te zetten: de jongens waar zij mee omgaat!

Als ik je kind was geweest was ik nog later thuisgekomen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:27

mackkwek schreef:
Lous schreef:

wat mijn moeder bij mij deed werkte ook erg goed.
ik was zelf een behoorlijke lastige puber,.al zeg ik het zelf, ..kwam ook altijd te laat thuis,grote mond etc

de actie van mijn moeder daarop was:
als jij zo'n grote mond hebt, je eigen tijden bepaald etc en je wilt gedragen als een volwassene,..dan doe je vanaf nu dus ook alles maar zelf wat een volwassene normaal hoort te doen.
wist bij goed niet wat ze daarmee bedoelde,maar dat merkte ik de dag erop ....
bij het avondeten was er dus niks voor mij gekookt,..dat moest ik maar zelf doen,..want ik was toch volwassen?????
ook mijn lievelingsshirtje was vies en moest gewassen worden,..maar ja,.ook dat moest ik toen voo rhet eerst helemaal zelf gaan doen,.resultaat was dat mijn lievlingsshirtje groen de was uitkwam :+

het heeft een paar dagen geduurd,maar was het daarna echt wel zat en liep toen hele lang tijd weer netjes in het gareel :D

Dat is ook een hele goede, die zou ik ook eens even goed gaan proberen als ik de TS was.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:27

Ik vind het eerlijk gezegt ook een beetje raar dat je dit zo op internet zet. Ik zou er niet blij van worden als mijn moeder dat zou doen en ook nog foto's erbij zetten. Als hun ze op hyves zetten moeten ze dat toch zelf weten? Het zijn hun foto's.

Misschien idd dreigen om haar paard te verkopen of haar zak/kleed geld inhouden? Ik weet het ook niet, ben zelf ook nog maar 16.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:29

topic met anonieme naam etc ok.. maar iedereen snapt toch wel dat je met zon bericht, plus fotos je dochter kwetst.. Snap zulke mammas niet.. vind het dan ook niet vreemd dat je dochter zo doet.. ( ja klinkt hard hoor, maar dit gaat gewoon om gezond verstand.. ook voor de andere 2 kids is t respectloos)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:30

Ik vind het ten eerste ook niet kunnen dat je haar en haar vrienden zo op Bokt knalt... kan me helemaal indenken dat je dochter wóest wordt als ze hier achter komt.
En dát is nou net niet de basis die je op dit moment zou moeten hebben met je dochter. Ik denk dat het vooral belangrijk is en blijft open en eerlijk tegen haar te blijven. Vertellen ( zonder beschuldigingen, zonder negatieve klanken, hoe moeilijk dat ook is) dat je moeite hebt met haar vrienden, de reden waarom en hoe zij dat ziet... Blijf met elkaar praten, zorg voor een veilig gevoel, maar zet niet dit soort dingen op i-net, dit zorgt alleen maar voor nog meer afkeer.
Dreigen om haar paard te verkopen, tsja... ik hou niet van dreigen en zeker niet van dreigen met afname van dieren, denk ook dat dat zeer averechts werkt... Het is een periode, een fase, waar de één wat verder in gaat dan de ander. Nogmaals.. hou het open, geef haar een veilig gevoel en blijf praten.. ik denk dat dat veel meer oplost dan dreigen.

Wat ik wél een goeie vind is de oplossing van mackkwek haar moeder :D

Edit: en het roken...ik zou aangeven dat je het niet toejuigd, maar het zéker niet verbieden... dan gaat het stiekem. Hier komt het weer op dat stukje transparantie neer, zorg dat ze thuis dúrft te komen met dit soort dingen.
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 27-01-09 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:30

je vraagt om tips, en zodra je reactie krijgt schiet je in de verdediging? wat wil je precies horen? je moet gewoon consequent zijn. je houd HAAR paard terwijl zij er niets mee doet.
ok jij rijd hem dus, maar verder?
als zij zich zo gedraagd mag ze daar de consequenties wel van weten.

en een vraagje, maar ben jij ook zo'n moeder?
je wast haar kleren, stofzuigt haar kamer,.
ruimt haar spullen op.
want dan snap ik haar wel, ze zoekt de grens